Ga naar inhoud


Samsung lcd blokkeerd op dvb-t belgische kanalen


Homer

Aanbevolen berichten

Dag forum leden,

 

Ik heb hier al ruime tijd (2jaar) een samsung lcd LE40N87BDX, In de winkel werd mij duidelijk gezegd dat ik er de vrije kanalen dvb-t ermee kon ontvangen! Nu was ik eens benieuwd of dit wel ging werken en kocht mij onlangs een binnenhuisantenne die versterkt wordt. Nu kwam ik in het boekje tegen dat de kanalen in belgie niet ondersteund worden, dus ik toch maar even proberen en ik heb beeld op alle kanalen die vrij te ontvangen zijn. Het probleem is dat de tv dan blokkeerd en ik soms niets meer kan doen dan de tv uit te zetten. De ontvangst van de kanalen is 80% ontvangst en 79% kwaliteit is, dus vermoed ik da ik ruim voldoende heb voor een goeie ontvangst.

 

Dan maar even gebeld naar samsung werd ik op een manier gezegd de kanalen in belgie worden niet ondersteund, ik: maar ik heb ze hier op het scherm staan!!! Meneer: de kanalen worden niet ondersteund met een onbeleefde korte uitspraak. Een prettige dag verder en telefoon was dicht gelegd.

 

Wat kan ik hier mee dan aanvangen!

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites


volgens mij is ontvangst van niet-NL kanalen geblockt, dit was ook zo bij de eerste KPN tuners, vooral bij de Topfield die ze toen verkochten.....na een update konden die wel de buitenlandse kanalen weergeven.....waarschijnlijk wil Samsung zo voorkomen dat een NL tv op de belgische markt komt....

o ja heb destijds met KPN ruzie gehad over die blokkade en het enige wat ik van ze te horen kreeg was...juist ja wij ondersteunen geen buitenlandse zenders...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij die nieuwe services hier in Vlaanderen gebruikt men blijkbaar DVBt-HD (mpeg4)- Jouw tv en ook mijn 3 jarige SONY kunnen enkel SD aan - Mijn SAB Ultimedia met ingebouwde DVBt tuner doet het bijv. wel...

 

Grt,

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontvang wel de belgische DVB-T kanalen op de Samsung B650 serie. Is gewoon Mpeg2. Het lijkt erop dat de NL firmware het zoeken naar buitenlandse pakketten niet toelaat. Volgens mij heeft jouw Samsung een USB poort en kun je andere firmware erop zetten cq. in het service menu zaken aanpast. De firmware heeft met name invloed op de regionale digitale instellingen..

 

Wellicht dat je je eens hier in verdiept in het volgende forum . Wel google translation inschakelen.

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Landinstelling veranderen zal geen zin hebben vrees ik. Als Belg heb ik het ook met een LE-32M86BDX en ik ben de enige niet. Dit model is quasi identiek uitgezonderd de behuizing als ik me niet vergis.

Lijkt een 'bug' tussen VRT en deze Samsung modellen.

Bij de RTBF-zenders is er geen enkel probleem (met een zwakker signaal), maar als je voorbij VRT zapt, loopt de tv vast. Denk dat zit zo is sinds de "+"-zenders erbij gekomen zijn, dus wellicht door wijzigingen langs de kant van de VRT, maar ik denk niet dat Samsung noch VRT nog veel moeite gaan doen om een probleem bij een verouderd model op te lossen.

 

Neemt niet weg dat het een vervelend en klantonvriendelijk probleem is, zoals de topicstarter aan de telefoon behandeld werd. Het model zonder DVB-T was destijds 200 euro goedkoper, en nu zit je met een tv waar je als Vlaming quasi geen gebruik meer kan maken van de digitale tuner.

 

De TV kan geupdated worden. Er zijn zelfs tamelijk veel updates uitgekomen voor dit model, maar dit kan enkel via een service-aansluiting door de Samsung-support. USB werd uiteindelijk op de volgende reeks toegevoegd. Beetje sneu als je toen als een van de eersten zo'n tv had. Voor de hoogste prijs had je dan de laagste softwareversie vol bugs, maar da's eigen aan zo'n dingen zeker...

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo alvast dank voor de vele reacties, De tv staat ingesteld op land belgie. Dus daar lukt het echt niet mee om de problemen mee te verhelpen, was een goeie opmerking je weet maar nooit.

Gisteren toch maar even naar samsung gebeld en daar zei een meneer deze keer op een beleefde manier dat er misschien een sofware update kon worden gedaan of de dvb-t tuner stuk was en deze vernieuwd moest worden! Ik heb de waarborg van 5 jaar genomen in de winkel waar ik die heb gekocht, maar betwijfel of dit wel onder garantie valt.

 

IKzelf had dan zitten denken of een modulle geen soelaas zou brengen!????

 

Volgens het boekje zouden deze landen wel werken met dit toestel:

Nederland, Duitsland, Frankrijk, Spanje.

 

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook enige malen contact gehad met de helpdesk van Samsung voor een firmware update en werd heel netjes geholpen.

Ze hebben mij toen een usb stick toegestuurd met de nieuwste update voor mijn toestel.Helaas moesten ze dit 3 keer doen omdat 2 keer de stick uit de envelope was gestolen en er hier dus alleen een brief aan kwam.Derde keer is hij aangetekend naar me verzonden en nu is het ok.De helpdesk was heel behulpzaam,daarom

begrijp ik niet de eerste reaktie van dit topic dat de hoorn er zo werd opgegooid.

 

Maar vraag eens aan de helpdesk of ze niet de nieuwste firmware voor je hebben op een stickje die via de service poort werkt als er geen usb poort op zit.Er moet toch iets zijn om die nieuwe firmware er in te krijgen?

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de forums doorlees dan komt het toch neer op een firmware upgrade. Ik denk dat jij toch moet aandringen voor een upgrade van de firmware bij Samsung, zeker omdat het dus bij anderen dus kennelijk daarna wel werkt.

 

In dat linkje wat ik gestuurd heb, stond dacht ik ook info over de firmware upgrade. Heb jij een USB aansluiting dan kun je het inderdaad zelf via een USB stick doen of via de software van Samsung. Ik heb op mijn werk dacht ik een uittreksel van de service manual waarin dit deel duidelijk beschreven staat.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer het toestel op de mux van VRT een paar seconden werkt en dan blokkeert dan denk ik eerder aan een firmware bug. Ik heb ooit een identiek probleem gehad met een TV van een ander merk en de oorzaak van het probleem lag bij een parameter in de digitale stream die voorzien was voor 'future use' maar die toch door de VRT gebruikt werd. De software van het toestel liep dan vast met een 'freeze' van het toestel tot gevolg. Het probleem werd toen ook opgelost met een firmware update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de tv zit geen usb ingang,Vele ingangen als ook een 3,5mm jack ingang als voor een headset met de naam "service".

 

Op de site van samsung vindt ik niets terug van dit type toestel.

 

Ik vermoed dat ik met de gebakken peren zit en ik er verder niets meer zal kunnen aan doen!

 

Of ze moeten het in garantie doen, 5 jaar maar da betwijfel ik.

 

Kan altijd nog eens contact opnemen met deze of vragen aan samsung of ze een update hebben voor deze tv.

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Homer
Op de tv zit geen usb ingang,Vele ingangen als ook een 3,5mm jack ingang als voor een headset met de naam "service".

Op de site van samsung vindt ik niets terug van dit type toestel.

Ik vermoed dat ik met de gebakken peren zit en ik er verder niets meer zal kunnen aan doen!

Of ze moeten het in garantie doen, 5 jaar maar da betwijfel ik.

Kan altijd nog eens contact opnemen met deze of vragen aan samsung of ze een update hebben voor deze tv.

homer


Zou zeker nog eens contact opnemen homer.

Mijn ervaringen met de contacten met Samsung zijn dat ze echt wel heel behulpzaam zijn hoor.Als er een mogelijkheid is,en die moet er zijn voor een toestel van 5 jaar zullen ze je zeker helpen.
Vergeet niet even de naam te vragen van degene die je helpt,en zeg als zijn of haar antwoord niet aan je verwachtingen voldoet,je het hogerop gaat zoeken omdat je van een duurzaam artikel mag verwachten dat er langer nazorg moet zijn.
succes

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...