Ga naar inhoud


Samsung lcd blokkeerd op dvb-t belgische kanalen


Homer

Aanbevolen berichten

Ja ik had mij niet goed uitgedrukt maar de tv is 2 a 2.5 jaar oud, en heb een verlengde garantie genomen op het toestel tot 5 jaar.

 

Ik zal dan nog eens contact opnemen met samsung via mail, en zal wel zien wat er uit de bus komt! Zal ze duidelijk zeggen dat ik de verlengde garantie heb misschien zijn ze dan soepler in toegeven voor een update, want op de site is echt niets te vinden, en dan nog moet het via de service poort gebeuren en dit kan zomaar niet vermoed ik.

 

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites


Of even met de leverancier van je toestel contact op nemen Homer.

Daar heb je de verlengde garantie bij afgesloten en daar heeft samsung niets mee te maken.

De leverancier heeft ook zijn aandeel in de verlengde garantie op gestreken dus mag nu wel iets voor je doen.

Waarschijnlijk heeft de leverancier ook wel een mogelijkheid de nieuwe firmware er via de pc in te duwen.

Nogmaals succes

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het toestel kwam een hypermarkt, daar heb ik contact mee genomen. Aan de telefoon het toestel wordt meegenomen en nagekeken, of een update hieronder valt is dan nog de vraag! Dus tv kwijt, terwijl mij duidelijk verteld werd dat het een aanhuis herstelling dienst is. Dus weer maar eens een lesje geleerd!

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Optie 1: Als je handig bent kun je de firmware ook zelf uploaden, wel zul een Samsung Service Jack moeten maken of deze via een bekende veilingsite moeten bestellen. Zelf maken is niet zo moeilijk, zie pinout:

 

3.5mm RJ-Jack-------------------DB9

1----------------------------------2

2----------------------------------3

3----------------------------------5

 

Zie ook de bijlage, die heb ik uit de service handleiding, staat ook info over de software applicatie.

 

Optie 2: Ik zou hem niet uit handen geven. Bij ons in NL hanteert Samsung de regel dat Tv's > 32" op lokatie geserviced worden. Ik zou gewoon een storing doorgeven aan de servicefirma, dat de DVB-T er mee opgehouden is. Als ie dan komt dan doet ie het toch net weer maar dan met storingen. Dat zij dan maar de nieuwe firmware erop zetten. Toen jij de TV kocht heeft de dealer echt niet gezegd dat DVB-T in België niet werkt (als er al signaal was om te testen), dus juridisch sta je niet zwak als ze moeilijk gaan doen. Jij bent per definitie een domme consument. Ik zou dan op mijn strepen blijven staan.

Samsung Service Menu.pdf

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dutchsat,

 

Sorry voor het late reageren, een heel drukke week.

 

Bedankt voor de service jack, Maar op het net vindt ik geen nieuwe updates voor mijn type toestel.

 

Homer

 

 

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update,

 

Dus na vele keren heen en weer te hebben gebeld is de uitspraak dat enkel een individuele dvb-t ontvanger een uitkomst kan bieden. Garantie kan niet vantoepassing zijn daar er niets stuk is aan het toestel, enkel de dvb-t kan niet overweg met het signiaal van de vrt. Dus sta ik gewoon weg in de kou, en kan ik enkel klacht indienen.

 

A een soft update is niet mogelijk voor dit toestel.

 

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...