Ga naar inhoud


[RE-9000HD] MKV en SUB mogelijk na 44?


Gast Cogliostro

Aanbevolen berichten

Gast Cogliostro

Ik heb diverse MKV's op mijn PC. Ook van wel 7 GB groot.

Voordat ik 20 GB in 20 uur naar de Rebox schrijf, kan iemand me zeggen of er enige kans is dat ze dan ook worden afgespeeld. En als de SUB dezelfde naam heeft, werkt dat dan ook?

 

Ik heb 1.23 en .44

 

BVD.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas kan ik je geen antwoord geven op de vraag of de MKV's goed afspelen maar ik verbaas me wel over jouw opmerking dat je 20 uur nodig hebt om 20Gb van de PC naar de Rebox over te zetten.

Waarop baseer je dit gegeven?

Ik heb pas geleden nog ruim 50Gb d.m.v. FTP (via UTP aangesloten) verplaatst maar dat was binnen 12 uur gerealiseerd.

 

Trouwens waarom doe je niet eerst een test met het kleinste MKV bestand dan weet je in elk geval of de file goed afspeelt.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Cogliostro

Tja, overzetten viel me inderdaad mee.

 

Watchmen van 8 GB duurde maar 50 min. om over te zetten.

Maar goed, file speelt af, wel geluid, geen beeld. Ook niet alleen subs als beeld. Had kunnen zijn dat ie dat file wel goed zou tonen.

 

Gaat dus niet.

Helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een MKV film net bekeken via de Rebox die ik op me NAS had maar heb hetzelfde probleem. Geen beeld, wel geluid. Ik gebruik me reebox daarom alleen voor opgenomen programma's van de ontvanger zelf. Als mediaspeler gebruik ik de Xtreamer, pakt echt (bijna) alles.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mediafiles afspelen via een SAT receiver, ondanks dat dit vaak door de leverancier wordt beloofd, is en blijft een probleem.

Ook bij de Topfield 77xxHDPVR was ooit beloofd dat deze DivX files zou afspelen.

Uiteindelijk ging dit met één van de vele DivX formaten.

De fabrikant / leverancier vergeet waarschijnlijk dat al die Mediafiles niet gestandaardiseerd zijn en soms maar enkele van de formaten afspeelt.

Eigenlijk zou een fabrikant dergelijke afspeelbeloftes achterwegen moet laten want het kost vaak alleen maar klanten i.p.v. deze te lokken.

Om die reden gebruik ik al vanaf het begin een Mediaplayer Popcorn Hour A100 en ook die speelt gewoon alles af.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

MKV met AC3 speelt ie wel.

MKV met DTS speelt ie niet.

 

ONgecomprimeerde MKV-headered-mkv's speelt ie wel.

GEcomprimeerde MKV-headered-mkv's speelt ie niet.

 

Subtitles in .srt wel. idx+sub niet.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Cogliostro

OK MACKerMD, maar is het niet zo, dat als je ziet aan de opnamebalk dat de film wordt afgespeeld, en je hoort ook het geluid zoals het hoort te zijn, dat je dan kunt zeggen dat het AC3 en ongecomprimeerd betreft? Immers, was het gecomprimeerd, dan zou je ook geen geluid hebben.

Of werkt MKV zo niet?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ZO werkt mkv niet, omdat het wel om standaard AC3 betreft maar niet om een standaard-videoheader.

 

AC3 headers zijn 'hetzelfde' als die je ontvanger oppikt van de sat [zeg maar]. De MKV header zijn er in een aantal vormen die, als men deze goed implementeert, zowel gecomprimeerd (scheelt een paar bits in het begin maar zit een technisch verhaal aanvast dat 'door' de mkv-stream heenloopt (herhaling van info)) en ongecomprimeerd (om de zoveel blocks weer een vorm van header (en andere tech-specs). Daarom vermakkelijk geschreven ala 'gecomprimeerde (video)header en ongecomprimeerde (video)header'.

 

 

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...