Gast Henri Aalten Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 Even voor een kennis van mij. Windows XP geeft Windows nog update uit, voor Windows XP ?
Puch Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 Mochten er echt nog zware beveiligingslekken opduiken gaan ze daarvoor nog een update uitbrengen, maar voor de rest zal het stil blijven in de xp updates. Er zou nog ondersteuning zijn tot 2014 voor windows met sp3. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Gast Henri Aalten Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 Je schrijft, Er zou nog ondersteuning zijn tot 2014 voor Windows met sp3 Wie weet dit zeker? Of kan hij nu beter Windows 7 kopen, voor de veiligheid
Sigma Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 Miljoen Nederlanders gebruiken verouderde Windows XP Uitgegeven: 12 juli 2010 12:41 Laatst gewijzigd: 13 juli 2010 10:56 AMSTERDAM – Ruim een miljoen Nederlanders maken gebruik van Windows XP Service Pack 2, een verouderde versie van Windows die vanaf dinsdag 13 juli niet meer wordt ondersteund door Microsoft. © AFPZo zullen er geen veiligheidupdates meer worden uitgevoerd wat het systeem zwakker en onveiliger maakt. "Microsoft wil benadrukken dat het altijd belangrijk is om de laatste updates te installeren", laat Ralf Becks, bij Microsoft Nederland verantwoordelijk voor Windows voor de consumentenmarkt, tegenover NU.nl weten. Update weggeklikt "Dit communiceren we via het product en op onze websites en we brengen de pers daarvan op de hoogte. Vaak zijn de ervaren computergebruikers hier al lang mee bekend, maar juist de minder ervaren gebruiker klikt de melding van Windows Update weg of komt niet op onze website." Het bedrijf adviseert gebruikers te upgraden naar Windows XP Service Pack 3 of naar een nieuwere versie van Windows zoals Windows 7. Windows XP SP 3 is al sinds medio 2008 beschikbaar. Toch maken dus nog veel consumenten en bedrijven gebruik van de verouderde versie van Windows XP. In mei becijferde onderzoeksbureau Qualys dat ongeveer de helft van de mensen wereldwijd nog werkt met Service Pack 2. Bovendien is Windows XP op dit moment met 62 procent nog steeds verruit het meest gebruikte besturingssysteem. Ook veel bedrijven maken gebruik van XP en een groot deel van deze bedrijven zou nog werken met de oude versie van het systeem. Bedrijven Bron: Nu.nl !!NEEM TOCH AAN DAT DIT KLOPT!! Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Gast wanderer Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 heb een paar dagen geleden nog updates gekregen voor mijn XPSP3...dus..
Penthe Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 Heb vandaag iets van 11 updates gehad op mijn laptop met win xp SP3, updates lopen gewoon keurig door.
iemand Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 en mensen die op SP2 blijven zitten dus NIET. Maar die hebben dat zowiezo niet want die hebben m.i. "update" uit staan. Hoe kan het anders dat je de SP3 nog niet hebben? gr. Erik
D.Quijote Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 Vandaag zowel updates gekregen voor XP met SP 3 en Windows 7. Trouwens volgens mij draait RTL ook nog met windows XP, als ze 's-ochtends bij het nieuws voor het financieële nieuws overschakelen naar de RTL7 studio zie je soms de PC's opstarten met XP. Dus het zal ook wel zo zijn bij de andere omroepen. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
vincent1971 Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 Ik zelf krijg op woensdag altijd een paar beveiligsupdates. Gebruik zelf windows xp met service pack 3 Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Puch Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 Origineel bericht van: Henri Aalten Je schrijft, Of kan hij nu beter Windows 7 kopen, voor de veiligheid Aan jou om te beslissen wat je wil doen. Veiligheid heeft daar niets mee te maken. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
winwiz Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 Origineel bericht van: Puch Origineel bericht van: Henri Aalten Je schrijft, Of kan hij nu beter Windows 7 kopen, voor de veiligheid Aan jou om te beslissen wat je wil doen. Veiligheid heeft daar niets mee te maken. Nouuuuuu... windows 7 is op een flink aantal punten een stuk veiliger voor de doorsnee gebruiker... Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 Ik zal dit aan mijn kennis doorgeven.
Penthe Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 Citaat: Nouuuuuu... windows 7 is op een flink aantal punten een stuk veiliger voor de doorsnee gebruiker... Ben ik het niet mee eens sinds ik Win7 gebruik heb ik nog nooit zoveel updates gezien die hackers buiten moeten laten, dat is met XP niet zo erg geweest en nog steeds niet. Ik gebruik zowel XP als Win7 en moet zeggen dat beiden het gewoon goed doen en kan dus niet zeggen dat je persee win7 zou moeten installeren omdat het beter zou zijn. Daarom gaat ik ook niet aan een discussie hierover beginnen, het is mijn mening punt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen