peterksr Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 hallo, zoals in eerder posting vermeld ben ik bezich om een sheet te ontwikkelen maar nu zoek ik een manier om de rekenformulus in de cellen te beveiligen om ongewenste veranderingen te voorkomen. ik heb wel gezien dat je een tabblad kunt beveiligen maar dat is niet zo handig daar ik in bepaalde cellen zelf variabelen wil invoegen en dat kan dan niet meer. ik gebruik hiervoor office 2010 gr peter 1 maal VU+ DUO +
Puch Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 Gevonden op seniorennet.be Als u een cel die een formule bevat wilt beveiligen, ga dan als volgt te werk: selecteer het hele werkblad en ga naar Opmaak > Celeigenschappen. Zet op het tabblad Bescherming de optie 'Geblokkeerd' uit. Ga vervolgens naar Bewerken > Ga naar en klik op de knop Speciaal. Kies in dit venster de optie Formules en klik op OK. Excel selecteert nu alle cellen met een formule. Zet voor deze cellen de optie 'Geblokkeerd' in het venster Celeigenschappen weer aan. Ga dan naar Extra > Beveiliging > Blad beveiligen en klik op OK. Alle cellen met een formule erin zijn nu beveiligd. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
maestro Geplaatst: 14 oktober 2010 Geplaatst: 14 oktober 2010 Zo zie je maar weer !! ( beetje off-topic, maar moet nu kunnen ) Blij dat je terug bent, Puch! groetjes, Maestro - - - - To SAT or not to SAT , that's the question - - - - ** Dreambox 500S - Humax 5400 - Target CI2000 **
Puch Geplaatst: 15 oktober 2010 Geplaatst: 15 oktober 2010 Thx, btw: ik zou wel eens willen weten of het daadwerkelijk werkt, want ik heb het zelf niet getest. Ik heb geen microsoft excel op mijn mac staan Met OpenOffice Calc werkt het zo. Selecteer alle cellen (ctrl+a) Menu opmaak => cellen... Haal het vinkje weg bij "Beveiligd". Selecteer nu de cellen met de formules die je wil verbergen. (hou ctrl ingedrukt en selecteer cel per cel) Menu opmaak => cellen... Zet een vinkje bij "Beveiligd" en "Formules verbergen" Menu extra => Document beveiligen => blad... Geef een wachtwoord op en bevestig het ww. Nu kunnen alle cellen worden ingevuld met uitzondering van de cellen met formules die je aanduide iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen