Ga naar inhoud


Oude groene smartcard werkt niet meer


Gast edwinoud

Aanbevolen berichten

Sinds vanavond exact 18:00 uur werkt mijn oude canaldigitaal smartcard niet meer.

 

De kaart is een zeer oude groene kaart van hen, ooit mee gekregen met een oude ontvanger. De ontvanger is een Topfield 5000PVR met een Aston Cam, voor de zekerheid geupdate naar 2.23 vanavond.

 

Online herregistreren lijkt niet te werken ( na uren nog geen beeld ) en telefonisch registreren geeft de eerste keer de reactie "fout kaartnummer" en bij de herhaling "om technische redenen...." .

 

Weet iemand of deze kaarten werkelijk uitgefaseerd zijn nu? De kaart is nooit meer voor betaald geweest en werd alleen gebruikt om de zenders NED 1,2,3 enz. mee te kijken.

 

Datum van de kaart staat nu op 1-1-1990 / 1-1-1991 geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@edwinoud,

 

 

Citaat:
Datum van de kaart staat nu op 1-1-1990 / 1-1-1991 geloof ik.

 

 

Met die datum is er, om een lang verhaal kort te maken, een Key van de kaart gehaald en is de kaart uitgeschakeld.

 

Ik denk dat je 2e datum die je hier aangeeft ( 1-1-1991 ) voorheen op een andere datum heeft gestaan.

 

Maar ik moet toegeven dat ik nog nooit geprobeerd heb of ik met deze datum ( 1-1-1991 ) op de kaart voor provider 00 6A CanalDigitaal, beeld heb op de Nederlandse zenders NL1, NL2 of NL3.

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wanderer
is dat niet een oude seca-1 kaart??


is een oude seca2 kaart,heb die ook nog ooit gehad,
de mensen moeten gewoon over naar seca3.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kaart is inderdaad nooit op mijn naam geregistreerd geweest. Bij een oude ontvanger ooit meegekregen en ze heeft het een jaar of 8 denk ik minimaal gedaan!

 

Ik denk dat deze kaart op naam proberen te krijgen en dan omruilen naar seca3 geen optie gaat worden ( dan heb je toch ook handtekening oude eigenaar nodig? ).

 

Het zal wel een nieuwe kaart aanschaffen en registreren worden bij de lieverds van Canaldigitaal.

 

Nu kijk ik nagenoeg geen TV ( even het nieuws tijdens het eten ) dus je hebt best kans dat het allemaal weer even gaat duren voor ik weer kijk.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@edwinoud,

 

Met een beetje geluk is die kaart wel op je naam te zetten, je kunt zeggen dat de oude eigenaar is verhuist en dat je geen adres gegevens van hem hebt. Ik denk dat je alleen een probleem krijgt als de oude eigenaar niet aan al zijn betalings verplichtingen heeft voldaan en CD nog geld van hem / haar tegoed heeft, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou ook een digitenne ontvanger kunnen kopen ,voor € 40 heb je er al een

dan heb je de zenders ook weer gratis 1,2en3 en 1 regionale zender

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 jaar is lang, misschien is de eigenaar wel overleden en heeft familie naar alle bedrijven waar ze brieven van konden vinden een brief verzonden. Waarop CDS dan wellicht de kaart heeft uitgezet.

 

De eigenaar is zeker niet meer op te sporen? laugh

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk het niet dat de eigenaar nog op te sporen is.

 

de ontvanger was van een toen al oude tante van een maatje van me, die toen al een leeftijd had van achter in de 70!

 

Digitenne is qua beeld-kwaliteit ( al kijk ik weinig ) niet echt mijn ding. Ik denk dat ik na jaren gratis kijken maar eens een kaart moet kopen, registreren en dan een € 100,- verder gewoon voorlopig weer kan kijken.

 

Het is helaas niet anders. Als ik dan even zap en zie wat Duitsland allemaal free-to-air aanbiedt en hoe de kwaliteit is dan denk ik wel eens: jammer dat nederland gekozen heeft voor het model met Canal-Digitaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, je kunt ook via MP een kaartje scoren.. Heb er zelf ook nog eentje.

 

Andere optie als je toch bijna niet kijkt gewoon de boel wegdoen en niets meer kopen. Scheelt ook weer geld.. Met die publieken mis je niks. Alleen 's ochtends even de Metro/Spits/De Pers halen voor wat actueel nieuws..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mimisiku
Andere optie als je toch bijna niet kijkt gewoon de boel wegdoen en niets meer kopen. Scheelt ook weer geld.. Met die publieken mis je niks. Alleen 's ochtends even de Metro/Spits/De Pers halen voor wat actueel nieuws..

Ik weet ook niet of ik nu nog een nieuwe losse ontvanger zou kopen. Ik heb DVB-T (en DVB-S) ontvangers voor de PC en geloof het eigenlijk vaak ook wel. Ik heb zelfs omdat ik een tijd terug nog een abo had bij CDS een FTV kaart met 1+2+3 erop, maar heb die al een tijd niet gebruikt omdat mijn CAM wel eens hikt. Zit ik alsnog naar DVB-T te kijken.. Ik bewaar hem nog wel voor wanneer ik eens serieus mijn DVB-S2 kaart aan de slag ga (NED1+2+3HD).

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...