Ga naar inhoud


[RE-8000HD] 2e Slot Actief


MACKerMD

Aanbevolen berichten

Wanneer wordt door REBoX nou eens het groene licht en uitleg gegeven om de 2e interne cardreader te gaan gebruiken.

 

LET EFFE OP LEZERS : REBOX RE-8000 HD .. dus ajb geen 9000-klanten die gillen 'de mijne doet 't gewoon hoor'....

 

 

 

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wat is het verschil tussen de 8000 en de 9000 voor wat betreft de software?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna vers van de pers in een andere draad - duidelijk dacht ik zo. Laten we hopen Dat Rebox het probleem kan oplossen.

 

Bedankt voor uw heldere terugkoppeling!

 

Wij hebben ook gezien dat bovenste kaartlezer niet 100% operationeel is. In de voorgaande versies hebben wij dit probleem ook gezien.

 

Na onderzoek bleek dat de ontvanger moeite heeft met het selecteren van de kaartlezers als in beide kaartlezers een verschillende kaart zit met daarop een aantal gelijke services. Als voorbeeld; de Canal Digitaal kaart heeft NED 1 en NED 1 staat ook op de TVV kaart.

 

De reden hiervoor is nog niet achterhaald.

 

De oplossing voor dit probleem is nu, zoals u beschrijft, een CI module voor de tweede kaart te gebruiken.

 

Met vriendelijke groet

 

***********

 

Rebox

 

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met andere woorden, de 2e kaartlezer is al een aantal sw. versies actief, alleen na de laatste update kan je problemen krijgen, wanneer je in de 2 sloten kaarten gebruikt, waarop deels gelijke services ondersteund worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutch
Bijna vers van de pers in een andere draad - duidelijk dacht ik zo. Laten we hopen Dat Rebox het probleem kan oplossen.

Bedankt voor uw heldere terugkoppeling!

Wij hebben ook gezien dat bovenste kaartlezer niet 100% operationeel is. In de voorgaande versies hebben wij dit probleem ook gezien.

Na onderzoek bleek dat de ontvanger moeite heeft met het selecteren van de kaartlezers als in beide kaartlezers een verschillende kaart zit met daarop een aantal gelijke services. Als voorbeeld; de Canal Digitaal kaart heeft NED 1 en NED 1 staat ook op de TVV kaart.

De reden hiervoor is nog niet achterhaald.

De oplossing voor dit probleem is nu, zoals u beschrijft, een CI module voor de tweede kaart te gebruiken.

Met vriendelijke groet

***********

Rebox

Op mijn RE8000 is het tweede slot niet geactiveerd. Op mijn RE9000 wel, maar daar werkt het niet goed. Ik gebruik een TVV en CD kaart, het probleem wat ik heb is niet zo geschetst als aangegeven. Zenders die door beide kaarten gedecodeerd worden geven bij mij geen problemen en dat beeld wordt over het algemeen goed weergegeven.
Alleen als ik twee kaarten gebruik, dan krijg ik op sommige zenders (maar altijd wel dezelfde) de melding "gecodeerde zender" als ik er langs zap. 6 seconde later heb ik dan pas beeld heb, dit is dus als ik de beide interne kaartsloten gebruik. Dit is erg frustrerend waardoor ik een OneCam heb gekocht voor de tweede kaart. Echter had ik eerst een oudere CAM gekocht van Canal Digitaal, deze werkt ook niet goed als er een kaart in het interne kaartslot zit, dus dat is ook weer een gevaar smile Hierdoor een OneCam gekocht.. Alleen de OneCam heeft nu het probleem gekregen met History HD en Eurosport HD...Mijn CD kaart hoeft dan ook nog niet eens in de OneCam zitten, maar dat is dan toch voldoende om deze zenders niet goed te presenteren...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS

Op mijn RE8000 is het tweede slot niet geactiveerd.

Ook bij mij functioneert de bovenste kaartlezer nog niet of nog sterker deze wordt ook met versie 1.08.44 nog niet eens herkend.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een kaartje stop in de bovenste kaartlezer, krijg ik wel (in menu) te zien dat er bijv. een TVV kaartje in zit met geldigheidsdatum, maar geen beeld.

Bij de onderste CDS kaartje, en wel beeld.

Zie hiervoor ook antwoord wat ik gekregen heb van Rebox (hierboven nogmaals geplaatst door Chronos) en ook bij onderwerp: Rebox gaat steeds op zwart, geplaatst door mijzelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
Ik heb (in de 9000) een powercam zitten. De andere kaart gaat nu in de onderste kaartlezer.
Dit werkt bij mij uitstekend!

De Powercam heeft alleen weer het probleem dat History HD en Eurosport HD niet werkt. Ik ben net naar de winkel geweest en daar heb ik mijn OneCam verwisselt voor een originele CAM van Canal Digitaal. Helaas werkt er nu veel minder, RTL4 HD; Discovery HD, History HD werken nu niet meer frown Kijken of ik hem kan omruilen voor een Aston module

Kan ik weer terug...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
Als ik een kaartje stop in de bovenste kaartlezer, krijg ik wel (in menu) te zien dat er bijv. een TVV kaartje in zit met geldigheidsdatum, maar geen beeld.

Dat is ook weer zoiets, als ik mijn CD smartkaart in de bovenste interne lezer plaats zie ik via het Menu geen kaart.
Er worden dan 2 CI sloten en maar één Smartcard slot zichtbaar waarbij de laatste dan de status 'Leeg' weergeeft ondanks dat daar een valide oranje Seca3 kaart in zit.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MACKerMD
Wanneer wordt door REBoX nou eens het groene licht en uitleg gegeven om de 2e interne cardreader te gaan gebruiken.

LET EFFE OP LEZERS : REBOX RE-8000 HD .. dus ajb geen 9000-klanten die gillen 'de mijne doet 't gewoon hoor'....





Deze vraag heb ik laatst na de uitgave van de SW...44 aan REBOX Haarlem gevraagd en dit is hun antwoord.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Van: Info | Rebox [mailto:info@rebox.tv]
Verzonden: dinsdag 28 september 2010 14:41
Aan: 'XXXXXXXXX'
CC: XXXXXXXXXXXX (XXXXXXXXXXXXXXX)
Onderwerp: RE: RE-8000 2e interne kaartslot



Goedemiddag,



Aan het goed werken van de 2e kaartlezer van de Rebox8000 wordt hard gewerkt, het is de bedoeling om deze in een volgende update te activeren.

Het was de bedoeling om deze al eerder te activeren maar dit is tot nu toe nog niet gelukt.

Wij bedanken u voor uw geduld.





Best regards,

Met vriendelijke groet,



XXXXX XXXXX

Sales & Support Manager

----------------------------------------------------------------------------------------------------------





Ik hoop dat hier mee je vraag is beantwoord.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: m.boretti
Als ik een kaartje stop in de bovenste kaartlezer, krijg ik wel (in menu) te zien dat er bijv. een TVV kaartje in zit met geldigheidsdatum, maar geen beeld.

Dat is ook weer zoiets, als ik mijn CD smartkaart in de bovenste interne lezer plaats zie ik via het Menu geen kaart.
Er worden dan 2 CI sloten en maar één Smartcard slot zichtbaar waarbij de laatste dan de status 'Leeg' weergeeft ondanks dat daar een valide oranje Seca3 kaart in zit.

Even niet getest nu, maar ik heb maanden aan een stuk de CD kaart en de TVV kaart in beide interne sloten gehad, dus dit werd netjes gezien ..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS

Even niet getest nu, maar ik heb maanden aan een stuk de CD kaart en de TVV kaart in beide interne sloten gehad, dus dit werd netjes gezien ..

Dit was dus vast wel met de vorige software.
Misschien toch noch maar eens testen want het is niet uitgesloten dat het bovenste interne slot met de vorige software wel heeft gewerkt en nu met de nieuwste software .44 niet meer.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

Dit was dus vast wel met de vorige software.
Misschien toch noch maar eens testen want het is niet uitgesloten dat het bovenste interne slot met de vorige software wel heeft gewerkt en nu met de nieuwste software .44 niet meer.

Ik denk het dan, maar was zeker het geval tot de V26 firmware... Daarna een losse Cam gekocht...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hey amrabed..

 

Eindelijk iemand die 'leest'. Ik had het inderdaad over de 2e INTERNE CARDREADER en niet het '2e CI slot' waar menig response over gaat.

 

Ik heb ditzelfde bericht ook al maanden geleden van rebox gekregen. Het lijkt wel een auto-reply ala CDS smile

 

Tot nu toe zit de 2e INTERNE cardreader nog altijd pot-dicht met een versleutelde plastic 'dop' die je er pas uit kan halen na openschroeven van je box.

 

Ik hoop dat ze deze nu na ruim een jaar na lancering toch maar eens gaan aanzetten, of voor andere doeleinden kunnen laten gebruiken (bijv. een Digiellende kaartje)

 

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...