Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan iemand mij vertellen waarom OE versies verschillen bij de diverse images? Je ziet dat de meeste images OE 1.5 of 1.6 gebruiken, maar kan daarover niets vinden bij OpenPli.

Groet, André

Gigablue UHD Quad 4K Pro (2x DVB-S2X + 2x DVB-C)

Geplaatst:
Origineel bericht van: ferrarisat
heb je de vraag al op deze site gesteld?

Dreeke stelt zijn vraag toch bewust hier op Sat4all. Bovendien zitten er toch ook leden van het Pli team op Sat4all. En wellicht kunnen andere S4a-gebruikers hier ook een antwoord op geven.

Dit "goedbedoelde" advies is dus niet echt nodig.

M_Z
Geplaatst:

Goed, doe ik een poging.

De OE van PLi is gebaseerd op een eigen OE.

Met diverse spullen vanuit de experimental brache van Dream.

En vele eigen tweaks en veranderingen.

Je kunt dus niet spreken van 1.5 of 1.6.

Binnen PLi noemen we hem 1.0 en we zijn bezig met een interne overgang naar 2.0

Het is ten opzichte van andere images dus appels met citroenen vergelijken.

PLinux member

Geplaatst:

Bedankt voor je duidelijke antwoord. Ik was ook al een beetje van de leg geraakt doorde harde antwoorden met linkjes (die dan ook nog eens geen antwoord geven op m'n vraag).

Met de Pli OE 1.0... passen daar dan alle zogenaamde CVS skins op of vergt dat ook aanpassingen?

De vraag ontstaat eigenlijk door het aanbod van HD skins binnen OpenPli. Omdat ik een 21/9 televisie heb, valt bij de meeste skins belangrijke EPG informatie uit beeld. Daarmee wordt het aanbod erg beperkt. Maar natuurlijk vind ik het ook zonde om standaard met balken aan de zijkant te werken. Welgeteld blijft er maar één skin over die zichtbaar blijft en dat is de Yads. whistle

Tot eind april (voor de grote upgrade) had ik een ideale skin (Glass HD), maar die werkt niet meer onder de huidige OpenPli. Dat blijkt aan de OE te liggen. De huidige skin vereist een minimale OE 1.5 versie. Maar met jouw antwoord zie ik wel wat licht aan de horizon verschijnen als jullie de OE ook upgraden. Kan weer mogelijkheden geven. confused

Ik blijf de OpenPli met spanning volgen en mijn complimenten voor het stabiele image. Toegegeven... ik heb een poosje Oozoon geprobeerd, maar ben blij weer terug te zijn in de OpenPli familie blush

Groet, André

Gigablue UHD Quad 4K Pro (2x DVB-S2X + 2x DVB-C)

Geplaatst:

Skins zijn een drama op zich.

Door alle aanpassingen van Dream moeten de skinbouwers zelf iedere keer alle skins aanpassen.

Binnen OpenPLi gebeurt dat eigenlijk alleen met de Magic skin.

De rest van de skins worden door externen bijgehouden.

Als die ermee stoppen is het vaak direct over met skins.

Aangezien we onze tijd liever in andere dingen stoppen dan skins zal dat ook zo blijven.

Met OpenPLi ben je "veilig" als je dus de Magic skin gebruikt.

De rest zal een hogere kans op problemen geven.

PLinux member

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen