Gast k2PJ2rUoZM5X Geplaatst: 15 oktober 2010 Geplaatst: 15 oktober 2010 Goedeavond, Na een tijdje meelezen ben ik nieuw lid hier. Ik wil graag een probleem voorleggen voordat ik er een professional bij haal. Sinds 1 september heb ik problemen met de ontvangst van zenders op CanalDigitaal (satelliet). Op 1 september 2010 vielen deze zenders weg: Discovery Channel, Animal Planet, RTL4/5/7/8 Allemaal zenders op transponder 12344 (dat is de frequentie volgens mij, maar mijn ontvanger sorteert ze op dat getal). Hierop heb ik een heractivatiesignaal aangevraagd via de site van CD. Deze hielp niet. Daarna heb ik gebeld met CD. Zij zouden een ander soort signaal sturen. Ook die werkte niet. In afwachting van mogelijke betere tijden heb ik het eerst maar zo gelaten. Op 15 september 2010 vielen er weer zenders weg: Nederland1/2/3, ComedyCentral, NGC. Allemaal zenders op transponder/frequentie 12515 Hierna heb ik de ontvanger teruggezet naar de fabrieksinstellingen en de zenderlijst opnieuw ingelezen. Helaas leverde dit geen verbeteringen op. Op 29 september 2010 vielen er Belgische zenders weg: Een en Ketnet/Canvas Beide zitten op transponder/frequentie 12722 Hierna gebeurden er verder geen bijzonderheden meer. Zenders die op transponder/frequentie 12574 zitten zoals: SBS6, TMF, Veronica en BVN doen het nog wel (tenminste vanmiddag nog wel, we zitten nu weer 2 weken verder dus je weet maar nooit...) Ik vind het erg opvallend dat de onregelmatigheden optreden met een regelmaat van ongeveer 2 weken en ik vind het ook erg opvallend dat het steeds transponders betreft die in beheer zijn bij CD. Alle andere zenders worden vlekkeloos ontvangen. Wat ik ook niet helemaal begrijp is dat de EPG wel aangeeft welke uitzending er is. Je zou toch denken dat als er geen beeld en geluid is dat de EPG het dan ook niet doet? Volgens CD hebben ze niets veranderd en als ik kijk op een website die een zenderlijst bijhoudt dan klopt dat ook inderdaad. Inmiddels heb ik getest met een CD kaart van een kennis en ook met die kaart worden de genoemde zenders niet meer ontvangen. Kennelijk is er dus geen sprake van een kaartprobleem. Mijn kaart heb ik nog niet in het systeem van mijn kennis geprobeerd. Mijn ontvanger is er een van Opentel (niet zo modern). De smardcard is van CanalDigitaal. De module waar de smartcard in moet is een Matrix Reloaded. Is er iemand die dit probleem herkend en een advies heeft? Alvast bedankt.
Gast Paullo Geplaatst: 15 oktober 2010 Geplaatst: 15 oktober 2010 Is er geen probleem met je LNB of in één van je aansluitingen, waardoor je enkel nog bepaalde transponders ontvangt, maar de overige niet meer. Je zou bijvoorbeeld ergens vocht in een aansluiting kunnen hebben. Als het niet te moeilijk is, kan je de LNB misschien eens vervangen door een ander exemplaar en alle aansluitingen eens nakijken. Greets
Gast k2PJ2rUoZM5X Geplaatst: 15 oktober 2010 Geplaatst: 15 oktober 2010 Bedankt voor je antwoord. Nee, dat ben ik dus al nagegaan. Alle aansluitingen zijn ook met rubber afgedicht voorzover ze buiten hangen. Het rubber is nog niet gescheurd. Dit is een ook beetje het typische "het ligt aan uw instellingen of systeem" antwoord wat elke service provider (en CD dus ook) in eerste instantie probeert, dus daar had ik me al op voorbereid bij het contact met CD. Een reserve LNB heb ik zo 1,2,3 niet ter beschikking. Niettemin fijn dat je de moeite neemt om zo snel te reageren. Alleen op Astra1 zijn er al 66 transponders (als ik het goed gezien heb). Daarvan zijn er dus enkele (allemaal CD) die het niet doen, en de overige 60+ doen het wel. Een probleem met de LNB lijkt me hierdoor wel uit te sluiten (als mijn conclusie niet houdbaar is en iemand daarover een andere mening heeft dan hoor ik het graag). Het probleem lijkt me meer ergens in het coderings gebeuren te liggen. Of misschien wel instellingen, dat sluit ik niet bij voorbaat uit, van de ontvanger. Maar als dat zo is dan had de systeem reset van de ontvanger die ik heb gedaan volgens mij moeten helpen.
mebo870 Geplaatst: 16 oktober 2010 Geplaatst: 16 oktober 2010 Ontvangst heb je zeker op die zenders anders zou de EPG en teletekst niet zichtbaar worden. Vermoedelijk wordt je probleem gecreëerd door de CA module (Matrix Reloaded)en deels door de decoder. Opentel staat nu niet bepaald geklasseerd bij de beste decoders Ze hebben nogal eens problemen met CA modules. Wat ik je aanraad, haal de spanning volledig van je decoder af en herstart hem na een 15 tal seconden. Nog een mogelijkheid je hebt te maken met vuile of geoxydeerde contactpunten van de CA module. Even met contactspray op je smartcard spuiten en een paar maal in en uit de CA module kan wonderen doen. En anders zal je toch maar eens moeten overwegen om een CA module van Canaal digitaal te kopen. The key to happiness. Stay away from idiots
Jassy Geplaatst: 16 oktober 2010 Geplaatst: 16 oktober 2010 Op de Astra 19,2 zitten zeker 80 transponders, dus ik zou nog eens goed natellen. Mocht je er echt maar een stuk of 60 tellen, dan is toch je schotel niet goed uitgericht.
Eduard07 Geplaatst: 16 oktober 2010 Geplaatst: 16 oktober 2010 Origineel bericht van: Jassy Op de Astra 19,2 zitten zeker 80 transponders, dus ik zou nog eens goed natellen. Mocht je er echt maar een stuk of 60 tellen, dan is toch je schotel niet goed uitgericht. Of de LNB polariseert niet goed. Kan dus het gevolg zijn van kapotte lnb, vocht of haperend contact in een connector. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gast k2PJ2rUoZM5X Geplaatst: 16 oktober 2010 Geplaatst: 16 oktober 2010 Origineel bericht van: mebo870 Ontvangst heb je zeker op die zenders anders zou de EPG en teletekst niet zichtbaar worden. Vermoedelijk wordt je probleem gecreëerd door de CA module (Matrix Reloaded)en deels door de decoder. Opentel staat nu niet bepaald geklasseerd bij de beste decoders Ze hebben nogal eens problemen met CA modules. Wat ik je aanraad, haal de spanning volledig van je decoder af en herstart hem na een 15 tal seconden. Nog een mogelijkheid je hebt te maken met vuile of geoxydeerde contactpunten van de CA module. Even met contactspray op je smartcard spuiten en een paar maal in en uit de CA module kan wonderen doen. En anders zal je toch maar eens moeten overwegen om een CA module van Canaal digitaal te kopen. Wat voor contactspray bedoel je precies? Er is mij altijd verteld dat: 1) Sommige contactsprays geleidend zijn (dus fataal voor elektronica). 2) Contactspray + vuil = smerige drab die je in opgedroogde toestand vrijwel niet meer wegkrijgt. Punt 2 is zo erg niet, want veel slechter als nu kan het niet worden. Punt 1 vind ik lastiger.
mebo870 Geplaatst: 16 oktober 2010 Geplaatst: 16 oktober 2010 Er wordt wel meer verteld, dit is een broodje aap. The key to happiness. Stay away from idiots
satencom Geplaatst: 16 oktober 2010 Geplaatst: 16 oktober 2010 welk firmware staat nu op ci module ik vermoedt dat daar het probleem zit Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Dukdalf Geplaatst: 16 oktober 2010 Geplaatst: 16 oktober 2010 Ook ik heb zo'n ervaring meegemaakt, maar alleen met transponder 12722. Ik heb er alles aan proberen te doen om het euvel te verhelpen. Veel vervangen en ook diverse ontvangers geprobeerd. Helaas met geen enkel succes. Toen ik weer eens op het dak zat om iets uit te proberen viel mijn oog op een nieuwe zendmast van een telecom provider op een gebouw van tien verdiepingen hoog wat er opeens stond. Weliswaar op een afstand van 150 meter, maar achteraf bleek dit wel de oorzaak. De mast stond er twee maanden als hulpmast, omdat de oorspronkele mast, die verder weg stond verplaatst moest worden. Toen deze was verplaatst en weer in dienst genomen, bleek de transponder weer te werken. Misschien heb je iets aan deze info. Kijk eens om je heen of dit bij jou van toepassing kan zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen