Ga naar inhoud


[7141 HD] code fabrieksreset service menu 7141


clemens2

Aanbevolen berichten

Mijn vader zijn ontvanger philips 7141 heeft problemen met de disecq instelling.

Op poort a staat hotbird maar geen signaal en wijzigen naar astra 19 gaat niet. Ook de normale fabrieks instelling werkt niet. Ik kan in het menu hier niet komen.

Nu kun je door de P+ en P- knop in te drukken op de ontvanger en dan de spanning er op zetten ook in een service menu komen. Hier staat wel fabrieks instelling bij, alleen vraagt hij dan om een 3 cijferige code niet zijnde 000 of 123 weet iemand welke code dit is?

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi clemens,.de code is: 1,2,3,4......

als je hem weer op "fabrieksinstellingen" zet,...gaan de diseqC posities automatisch op volgorde,.d.w.z... A= astra 19, B = astra 23, C = astra 28, en C= hotbird,...... hoop dat je er heirmee uitkomt,.groet Charlie

Woon in Madrid, 2 schotels,voor de Astra 19+ 23, Deco = BWARE COMBO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dit is de code bij het normale menu.

Ik bedoel de code (3 cijferig er staan 3 sterretjes) wat je in moet voeren in het service menu.

Dit is het menu dat je alleen krijgt als je de 2 middelste toetsen op het apparaat tegelijk indrukt en dan de spanning er weer op zet.

Dus niet de fabrieks reset in het normale menu.

De ontvanger is zo vastgelopen dat ik niet meer in het normale menu kom om dit te doen

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 555 kom je in het FACTORY SETTINGS menu.

Hier vind je ..

 

ERASE FLASH

ERASE EEPROM

ERASE ALL

 

Hier wordt de firmware, eeprom of alle twee gewist.

Of de decoder na het wissen een nieuwe firmware via OTA ophaalt heb ik mijn twijfels over.

 

Het wissen van de firmware is dus geheel voor eigen risico.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me nu, na je bericht gelezen te hebben ook geen goed idee .

Ik had verwacht dat ik een fabrieksreset kon geven,

Ik denk dat ik hem maar terug stuur al blijft het vreemd dat ik niet in het normale menu kan komen om een normale fabrieks reset te geven.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je toch voornemens bent om de decoder terug te sturen kan je het net zo goed eerst even uitproberen.

Je kan er nu niets mee, en als het verkeerd loopt is het resultaat hetzelfde.

Je kan er dan nog niets mee ...

Ik neem tenminste aan dat de decoder nog in de garantie zit.

 

e.e.a puur uit nieuwsgierigheid natuurlijk...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer dit ook even

 

Spanning eraf door stekker uit de ontvanger te halen.

Linker p- op front indrukken en ingedrukt houden.

Stroom erop aan sluiten

ontvanger aan zetten en nog steeds de linker p- toets op front ingedrukt houden.

Na 20 seconden los laten, er zal dan INIT op het display verschijnen.

 

Er zal een rode led gaan knipperen op het front ten teken dat er software wordt ingeladen.

 

Nadat de ontvanger zichzelf uitschakelt, terug aan zetten.

 

Hierna zal de ontvanger de software update vervolgen.

 

 

en deze

 

 

Toegang tot het geheime menu :

 

1. Ontvanger gewoon uitzetten op standby.

2. De groene knop op de afstandsbediening indrukken en ingedrukt

houden tot de ontvanger vanzelf terug aanspringt

3. Je krijgt nu direct het inlogscherm van het geheime menu te zien

4. Geef de code "756839hhmm" (hhmm is de tijdsaanduiding die in dat

scherm bovenaan te zien is)

 

Je kan nu de software opnieuw geforceerd inladen.

De software bestaat uit twee delen, beide delen kan je apart kiezen in

het "recovery" menu.

Het eerste deel is de "Flash recovery".

Het tweede deel is de "Application recovery"

 

 

Hiermee moet het mogelijk zijn om een ontvanger te herstellen indien de

gebruiker de software upgrade zou onderbroken hebben.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...