Jan Ambers Geplaatst: 16 oktober 2010 Geplaatst: 16 oktober 2010 Ik kreeg een melding om de upgrade naar Avast 5.0 te installeren, doe een custom install en nu zit de PC in een lus... Startup en steeds rebooten, hoe doorbreek ik die gordiaanse knoop, met door tijdens start op F8 te duwen?
winwiz Geplaatst: 16 oktober 2010 Geplaatst: 16 oktober 2010 Origineel bericht van: Jan Ambers Ik kreeg een melding om de upgrade naar Avast 5.0 te installeren, doe een custom install en nu zit de PC in een lus... Startup en steeds rebooten, hoe doorbreek ik die gordiaanse knoop, met door tijdens start op F8 te duwen? Ja en wel direct na de POST. Probeer dan in veilige mode op te starten en het pakket te deinstalleren. Mocht het echt niet lukken om in veilige mode te komen kun je ook (als het echt niet anders kan) tijdens de opstart op de reset knop drukken zodat de boot afgebroken wordt. Meestal kom je dan wel in veilige mode. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Jan Ambers Geplaatst: 16 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2010 Lijkt alsof keyborad vast zit, ik kan geen veilige mode selekteren??? Lichtbalk blijft staan op Windows normaal starten... Dan scherm donker, een witte loopbalk onderaan en dan windows startup en terug reboot???? Er verschijnt wel een tekst in een soort dosmodus maar is te snel weg!
vGnp Geplaatst: 16 oktober 2010 Geplaatst: 16 oktober 2010 Kijk eens met regedit onder [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce] of [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run] of daar misschien een vermelding van Avast staat, die gebruikt wordt tijdens opstarten. Die verwijderen zou je uit de loop moeten halen. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
winwiz Geplaatst: 16 oktober 2010 Geplaatst: 16 oktober 2010 Origineel bericht van: vGnp Kijk eens met regedit onder [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce] of [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run] of daar misschien een vermelding van Avast staat, die gebruikt wordt tijdens opstarten. Die verwijderen zou je uit de loop moeten halen. vGnp Lees eens goed, hij komt windows geen eens in..... Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
vGnp Geplaatst: 16 oktober 2010 Geplaatst: 16 oktober 2010 Origineel bericht van: winwiz Lees eens goed, hij komt windows geen eens in..... Oooopppssss vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Con Geplaatst: 16 oktober 2010 Geplaatst: 16 oktober 2010 Volgens mij kun je onder Dos je laatst goed werkend register terugzetten, weet alleen niet hoe, iemand anders wellicht? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
satencom Geplaatst: 16 oktober 2010 Geplaatst: 16 oktober 2010 heb je toevallig een toetsenbord met een ps2 aansluiting ,je zou het ook even kunnen proberen met een toetsenbord die usb aan sluiting heeft, wil soms wel is helpen met een niet werken toetsenbord kom je niet zo ver natuurlijk Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Jan Ambers Geplaatst: 16 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2010 Jij hebt "BINGO"!!!! Het keyboard was een exotisch keyboard van Trust.... met USB aansluiting, en ik kon niks meer. Ik heb er een met PS2 aansluiting aangehangen en kon in veilige modus geraken.... We zijn weer vertrokken, effe paniek in de "keet"!
Gast Mimisiku Geplaatst: 16 oktober 2010 Geplaatst: 16 oktober 2010 Via de 'DOS' Modus heb je wel een programmaatje (wat je dus eerst op een werkende PC moet downloaden). Het werkt zeer onhandig maar het gaat. Zelf gebruik ik de netwerkoptie om vanuit een andere werkende PC in het netwerk de kapotte PC te benaderen.. Echterrrr.... deze optie werkt alleen als op de defecte PC 'Hulp op afstand' is geactiveerd... In andere gevallen haal ik de HDD uit de defecte PC, stop hem in een extern IDE of SATA bakje en lees de belangrijke data even naar de server. Dan HDD weer in de kapotte PC en herformatteren / herinstalleren. Vele malen sneller dan via 'DOS' het register te editen..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen