Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Welke hardeschijf voor de RE 9000HD


Gast Olivier1974

Aanbevolen berichten

Gast Olivier1974

Beste leden,

 

Graag zou ik willen weten welke Interne ATA hardeschijf van 1 TB ik het beste kan kopen. Ik wil natuurlijk een stille schijf.

zelf zat ik te denken aan een samsung ecogreen 2

of een wd green. Graag jullie ervaringen.

 

Bvd Olivier

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oliver,

 

Jij bedoelt vast wel SATA i.p.v. (P)ATA want ATA is al een verouderd (parallel) systeem en is vervangen door de seriële (S)ATA.

 

Er is geen 100% garantie dat welke 1Tb HDD dan ook prefect functioneert, althans baseer ik dit op de vele gemelde ervaringen in dit forum en andere fora.

 

Waarmee de meest positieve ervaringen zijn gemeld is de WD Green (AV-GP) versie want deze gebruikt minder energie en wordt dientengevolge ook minder warm en is speciaal voor Consumer Electronic zoals de PVR`s ontwikkeld.

Dat die ook stil is kan ik onderschrijven want ik gebruik de WD Green schijf vanaf het begin en heb geen problemen ondervonden.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

nou zie ik op tweakers een paar AV-GP schijven staan met de av gp aanduiding maar welke is dan degene die jullie bedoelen?

 

dit vraag ik vanwege een losse hd aankoop met de rebox9000.

 

Western Digital AV-GP WD10EURS, 1TB

 

Western Digital AV-GP WD10EVDS, 1TB

 

Western Digital AV-GP WD10EVVS, 1TB

 

brrr weet het gewoon niet.

jullie misschien wel?

Rebox 9000hd,lemon 070,Rebox RE 2250 MG,triax 64 cm,aston crypt 1,07,hirschmann kabels,canaaldigitaal quad-duo lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me voorstellen dat het verwarrend is.

Volgens mij zijn alle genoemde typen 'Green' schijven maar het middelste genoemde type Western Digital AV-GP WD10EVDS is speciaal voor PVR's - STB's geschikt aldus de <HIER> op de Western Digital site vermelde gegevens.

 

Ik gebruik dit type ook alleen dan in de 640Gb uitvoering.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

thanx jurgen.

alleen op die site is de 640gb grijs oftewel niet klikbaar.

 

nou weet ik niet of 640 genoeg is.

Wat ik ook zie ik dat het 32mb cache is,en ik kan ook niet zien of het 7 of 5000 toeren zijn.

 

OEH..Wat een dilemma zeg.

Ik wil er zo graag een halen maar qua kwaaltjes knijp ik hem zo.

En of je dan de juiste hd er ook nog in heb zitten.

 

Rebox 9000hd,lemon 070,Rebox RE 2250 MG,triax 64 cm,aston crypt 1,07,hirschmann kabels,canaaldigitaal quad-duo lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, inderdaad de 640Gb wordt niet meer gemaakt maar dan kun je toch wel de 750Gb bestellen, dat is dan het type WD7500AVDS met een cache size van 32Mb en 5.400 toeren.

 

Je moet er nu ook geen slapeloze nachten van krijgen want de meeste Green schijven van WD functioneren in de Rebox prima.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt alvast. Scheelt tussen de 40-70€ per schijf online of bij de dealer laten inbouwen

@Jürgen ; ik zie dat je 8000 en de 9000 hebt.

Nog voorkeur voor 1???

 

Rebox 9000hd,lemon 070,Rebox RE 2250 MG,triax 64 cm,aston crypt 1,07,hirschmann kabels,canaaldigitaal quad-duo lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik niet snap bij de 9000 bezitters is het volgende.

De meeste van zeggen dat er een probleem met de warmte is. Waarom bouwen jullie dan een HDD is en waarom geen externe HDD?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vandoorn
Wat ik niet snap bij de 9000 bezitters is het volgende.
De meeste van zeggen dat er een probleem met de warmte is. Waarom bouwen jullie dan een HDD is en waarom geen externe HDD?

Draadjes, kabeltjes en weer een kastje op je tvkast smile

Maar ik zie ook weinig meerwaarde in de RE9000, ik vind het in elk geval het prijsverschil met de RE8000 niet waard. Je kan alleen een HD in bouwen en je hebt een tweede kaartlezer die niet goed werkt, maar het prijsverschil zit toch rond de 80 euro en met een externe HD behaal je hetzelfde resultaat. Toen ik de RE9000 kocht, bestond de RE8000 nog niet..dus ik had weinig keus smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alexn70

@Jürgen ; ik zie dat je 8000 en de 9000 hebt.
Nog voorkeur voor 1???

Mijn voorkeur zou nu uitgaan naar de RE-8000 want zoals hierboven door mijn medeleden ook al wordt geschreven heeft de RE-9000 weinig toegevoegde waarde t.o.v. de RE-8000.
Doordat nu blijkt dat ik met de RE-8000 prima op een externe kleine HDD (zoals b.v. de WD My Passport) of een USB stick HD zenders kan opnemen heb ik besloten deze voor de slaapkamer te gebruiken.

Voordelen RE-9000 t.o.v. RE-8000
Ingebouwde schijf dus geen externe kabels.

Nadelen RE-9000 t.o.v. RE-8000
Is nogal stukken breder dan de RE-8000.
Bij sommige gebruikers schijnt de hogere warmteproductie weergave- / opnameproblemen te veroorzaken.

Voordelen RE-8000 t.o.v. RE-9000
Beschikbaarheid eSata aansluiting
Mooie compacte uitvoering
Minder warmteproductie

Nadelen RE-8000 t.o.v. RE-9000
Externe HDD en bijbehorende kabels mogelijk in het zicht. Bij ons is dit niet wenselijk omdat de ontvanger in de huiskamer op een glazen plateau volledig in het zicht staat.

Wil je echt veel of 2 HD zenders tegelijk opnemen dan is de externe USB drive minder geschikt en zou je een externe eSata moeten kopen maar deze zijn wel beduidend duurder.

Succes met je keuze.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
...en je hebt een tweede kaartlezer die niet goed werkt,

Misschien toch wel een kleine correctie, ook de RE-8000 heeft naast 2 CI-sloten twee interne kaartlezers.
Dat de bovenste nog niet operationeel is is weer een ander verhaal.

Origineel bericht van: CronoS
.....en met een externe HD behaal je hetzelfde resultaat.

Met een externe USB drive kun je nooit hetzelfde resultaat behalen dan met een ingebouwde HDD.
Ik baseer dit op de volgende metingen:

Transfer(opname)snelheid

USB drive 93 MBits/s
HDD drive 186 MBits/s

M.a.w. kun je met de interne HDD verantwoord 2 HD opnamen tegelijkertijd maken t.o.v. de USB drive maar één.

Tenzij je op de RE-8000 gebruik maakt van een externe eSATA HDD.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan gewoon 2 opnames maken met een externe disk. Dit is een Toshiba 160 gb 2.5" bus-powered disk. Die heb ik nu tijdelijk aangesloten totdat ik de interne disk ga vervangen voor een WD.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook niet geschreven dat je geen 2 opnames tegelijkertijd kunt maken maar dat je niet verantwoord 2 HD opnames kunt maken en dan daarbij ook nog de TS gebruikt.

Met verantwoord bedoel ik dat je dan problemen met afspelen kunt verwachten zoals haperende weergave of zelf helemaal niets.

Om verantwoord 2 HD opnamen en de TS te gebruiken heb je immers meer schrijfsnelheid nodig dan 93MBits/s.

Dit zal ook met jouw Toshiba niet veel hoger liggen.

 

Nogmaals, tussen wat gaat en wat verantwoord is ligt een groot verschil en ook ik heb al 2 HD opnamen tegelijkertijd gemaakt maar dat mag je niet als algemeen representatief beschouwen.

 

Mocht een toekomstige lezer nu alsnog een externe USB HDD willen gebruiken is hij in elk geval gewaarschuwd.

Waarom denk je dat Rebox in de RE-8000 een eSATA aansluiting heeft geïntegreerd?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...