Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Onlangs kwam ik een artikel tegen waarin werd gesteld dat het AEHF (Advanced Extreme High Frequency) satelietsysteem van de Amerikaanse Defensie, met enige jaren is vertraagd. Nederland participeert in de ontwikkeling hiervan dat zoals het nu staat pas in 2007 operationeel zal worden. Tot die tijd gebruik men het Franse processed SHF systeem.

Verder staat in het artikel dat AEHF in de toekomst ook voor de civiele satcom zal worden gebruikt.

Als ik dan bedenk dat de nieuwe Astra K waarschijnlijk al beamgericht (!)zal gaan werken en het AEHF vele malen een hogere frequentie heeft dan de huidige signalen, dan twijfel ik er niet aan dat deze wijze in de toekomst zal worden toegepast in de satelietbranche voor civiel doeleinden. Immers, hoe hoger in de frequentieband hoe rechtlijniger de beam. Over 10 jaar kan iedere stad haar eigen tv signaal via Sat uitzenden. Extreem klein vermogen in een straal van bv 30 km.Nogmaals, het AEHF is in ontwikkeling en eerst alleen nog toepasbaar in militaire doeleinden. Maar ook onze huidige satelietsignalen waren eens alleen voorbestemd voor militaire doeleinden. Inmiddels maakt de gehele wereld van deze uitzendnorm gebruik.

Mij zienswijze kan uiteraard kompleet mis zijn. Daarom graag jullie opmerkingen en meningen hierover !??

Met vriendelijke groeten:

Jan

Al sille de bern strie frette, de lytse man sil wille ha

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen