Ga naar inhoud

1 LNB genoeg voor Astra 23,5 graden en 28,2?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik krijg van de week een schotel, 60 cm, 2e hands. Hier zit 1 LNB op. Krijg ik op deze ene LNB de Astra 23,5 en 28,2?

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Er zit er 1 op die zal wel voor 19 graden zijn neem ik aan. En waar kan ik deze aanschaffen, en hoe duur? En hoe zit het met de installatie er van?

Citaat:
En waar kan ik deze aanschaffen, en hoe duur?

Dat zal je zelf moeten uitzoeken want er mogen geen commerciele links geplaatst worden.

Matchless

Geplaatst:

Ok, dank voor de foto's. Nu ben ik benieuwd naar de antwoorden op mijn vragen die ik in mijn vorige postings stelde.

Geplaatst:

eigenlijk is deze schotel daar niet geschikt voor, hoe verder de lnb's uit elkaar zitten

hoe slechter het signaal is , een triax 78 / 88 cm was beter geweest

wat je moet gebruiken is een Flexiblock voor2 lnb's en een Diseqc Switch

en een ontvanger die een Diseqc Switch kan schakelen ,wat van type ontvanger heb je zelf

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: satencom
eigenlijk is deze schotel daar niet geschikt voor, hoe verder de lnb's uit elkaar zitten
hoe slechter het signaal is , een triax 78 / 88 cm was beter geweest
wat je moet gebruiken is een Flexiblock voor2 lnb's en een Diseqc Switch
en een ontvanger die een Diseqc Switch kan schakelen ,wat van type ontvanger heb je zelf

Ik weet niet welk type ontvanger het is, krijg hem via via. Weet alleen dat de schotel 60 cm is. Maar een duo lnb voor 19,2 en 23,5 graden kan wel? Dan is die Diseqc Switch niet nodig?
Ik krijg er verder een kaart bij voor CanalDigitaal die ik dan even moet activeren en op mijn naam moet zetten met mijn gewenste pakket.
Is het verder mogelijk om CanaalDigitaal de boel te laten installeren ook als ik zelf alles in huis heb?
Geplaatst:

als je de lnb en schotel en ontvanger bij cd koop dan komen ze wel ,als je zelf

alles al hebt ,dan komen ze niet ,dat zul je zelf moeten doen.

met een duo lnb voor de 23.5 en de 19.2 dat kan wel ,de schotel moet wel vrij uitzicht hebben

daar moet je wel om denken

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Wat een flauwekul. En als je een duo LNB van ze afneemt, komen ze hem dan wel installeren?

Overigens schotel is van Triax en 62 cm, kan het dan nog niet die 28,5?

Geplaatst:

@erwin969,

Je kunt (ook) een 2e lnb met DiSEqC switch bij een satellietwinkel in jouw buurt aanschaffen.

Wil/kun je dit zelf niet installeren dan kun je vragen of

die satellietwinkel het voor jou wil doen.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Geplaatst:

Ok, en waar komt die DiSEqC switch te zitten? Bij de schotel of bij de ontvanger binnen? Heb vroeger ooit een schotel gehad in het totaal analoge tijdperk en had ik er ook 1 tussen voor astra en eutelsat en weet niet meer waar deze zat. Hoe gebeurd dat switchen tussen de 2 astra's dan, automatisch?

Ik woon zelf in Hilversum zijn er goede speciaalzaken die het spul verkopen en kunnen monteren hier in het Gooi? En die ook nog eens betrouwbaar en betaalbaar zijn? Ik had destijds mijn schotel laten plaatsen door Rovozan later veranderd in Van Duin in Hilversum, altijd goede ervaringen mee gehad maar ik weet niet of dit bedrijf nog steeds bestaat of dat ze over zijn gegaan in een ander bedrijf?

Geplaatst:
Origineel bericht van: erwin969
Ok, en waar komt die DiSEqC switch te zitten? Bij de schotel of bij de ontvanger binnen?

Het liefst ergens binnen, lekker droog. Maar buiten kan ook, in een daarvoor bestemde behuizing.
Kijk voor wat voorbeelden b.v. eens hier

Origineel bericht van: erwin969
Hoe gebeurd dat switchen tussen de 2 astra's dan, automatisch?

Dat stel je eenmalig op de ontvanger in, en daarna gaat dat dan inderdaad automagisch.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Ok, iemand nog adressen in het Gooi (Hilversum) die goed bekend staan om de boel te laten installeren?

Geplaatst:

Je vraagt nu aan leden om reclame te maken voor een zaak.

Niet echt handig want hiermee vraag je leden eigenlijk

om de huisregels te overtreden.

Nu zul je dit niet bewust zo gepland hebben,

daar twijfel ik niet aan wink

maar wees hier aub wel alert op...

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.