tajvdz Geplaatst: 16 oktober 2010 Geplaatst: 16 oktober 2010 Hallo, Ik heb al een tijdje een Smartreader hier liggen om mij Sky kaartje mee in te stoppen. Ik kreeg te horen dat dit beter was dan in de interne cardreader van de Dreambox. Ik kom er echter niet uit. Heb al wat rondgekeken hier en ook op website van MaxDigital geweest maar ik kom er niet uit. Kan iemand een uitleg geven van hoe ik hem werkend krijg op een DM7000 met Pli image? Of is deze uitleg al ergens te vinden? En welke software heb ik nodig? Er is een windows programma maar als ik de reader in mijn pc stop krijg ik onbekende hardware dus volgens mij doet die .exe file helemaal niets.. Dus ik hoop dat iemand mij wat op weg kan helpen want zo heb ik ook niets aan dat ding en is mijn dure sky kaart zodadelijk beschadeigd door de interne cardreader. Ik haal nu telkens het kaartje uit de Dreambox en stop hem in de Skybox maar dat is ook niet bevordelijk voor de levensduur van de kaart..
Cobra Car Geplaatst: 17 oktober 2010 Geplaatst: 17 oktober 2010 Ik gebruik mijjn sky kaart gewoon in de dm 8000 je hebt de CCcam nodig en het belangrijkste met een witte sky kaart moet je van de originele reciever een boxkey omzetten naar hex decimalen. Verders maakt het niets uit welke reader je gebruikt je hebt geen voordelen met een smartreader vind ikzelf.... ff googlen hoe je de boxkey moet omzetten gr Groeten Max DM 8000 DM 600 Big visosat 5 lnb ( 28-23-19-13-9)
tajvdz Geplaatst: 17 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2010 het werkend krijgen van de sky kaart is me al lang gelukt. ik heb alleen gehoord dat de interne reader van de Dreambox op een ander voltage werkt dan de skybox waardoor bij langdurig gebruik het kaartje te warm zou worden. bij een smartreader is het voltage aan te passen. maar goed het installeren van zo'n smartreader is me verder een raadsel. zat niet bij. staat een url op waar weinig opstaat ook... dus ik hoop dat iemand me wat info kan geven.
mobieltje Geplaatst: 17 oktober 2010 Geplaatst: 17 oktober 2010 smartreader merk, type? Als het een USB Smartcardreader Smargo of plus dan zijn er twee uitvoeringen, de originele van ***geen-reclame*** en een remake van MaxDigital. Verder heb ik effe de zoekfunctie gebruik en dit gevonden: Klik hier. Klik hier. Succes. Grts.
M_Z Geplaatst: 18 oktober 2010 Geplaatst: 18 oktober 2010 Ik denk dat de readers van de officiële website van de Smargo (deze website vernoemen is hier ongewenst) reader dezelfde zijn als die van Maxdigital. Op deze website is namelijk ook het logo van Maxdigital te zien. Ze waarschuwen wel voor de oude en nieuwe versie, en zeggen dat als je nu nog de oude versie koopt het hoogstwaarschijnlijk een clone is. Ik vind dat wel kort door de bocht, er zijn ook leveranciers die de oude originele nog in voorraad hebben namelijk. En dit zijn dus ook originele. Enige zekerheid die je kunt hebben is als je de behuizing eraf haalt, dan zie je op de kaartlezer zelf het logo "MUP" - dit is dan een fake versie. Origineel bericht van: Maker van Smargo readers If you open the smartreader you will see letters on the black smartcard connector. The letters "MUP" indicate that your smartreader is a fake. M_Z
tajvdz Geplaatst: 18 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 18 oktober 2010 hij is niet van Maxdigital dus zal wel van het merk zijn waar ik de naam niet van mag noemen. ik heb hem via een_of_andere_veiling_site bij een duitse webshop besteld en zat alleen in een zakje. De url op de achterkant die van een Nederlands bedrijf lijkt te zijn is hetzelfde op te vinden (alleen de downloads werken niet meer) dan op die van Maxdigital. Op hun site staat wel iets over de Dreambox 7020 maar ik heb een 7000 en volgens mij is dat anders omdat dat enigma 1 is. als ik naar de reader kijk en op de plaatjes op de website dan staat daar dat er een nieuwe type is. die van mij ziet er iets anders uit dus zal dan wel de oude zijn. Is dat erg? de strepen die er over lopen zijn net wat anders verder wel zelfde model. Ik zal straks een kijken of ik hem los kan krijgen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen