Ga naar inhoud

Schotel verschoven, vocht problemen of iets anders?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn situatie:

- Dreambox 500S

- Triax 88cm

- Inverto Multiconnect beugel

- 13E, 16E, 19.2E (Inverto Multiconnect LNB)

Sinds vandaag (middag) kan ik geen zenders van 16E ontvangen en Nederland 1, 2 en 3 ook niet die op 19.2E zitten.

Vreemdgenoeg kan ik zonder problemen 13E zenders ontvangen.

RTL 4, 5 en andere NL zenders ontvang ik nog steeds.

Nu is het zo dat waar ik voorheen 96% SNR op Astra 19.2E had ik nu nog rond 85% heb.

Zenders op 16.0E die ik nu dus niet ontvangd zitten nu rond 60% en voorheen afhankelijk van de zender vaan rond 78% of 80%

Op Ned 1, 2 en 3 heb ik enorm hoge BER waardes van 65000 op RTL4 en anedre NL BER waardes van 22000 maar toch zijn die RTL en anderen wel te ontvangen.

Zelf zat ik te denken dat schotel misschien verschoven is, maar die zit eigenlijk zo vast dat verschuiven bijna onmogelijk is. Als die al verschoven is waarom kan ik dan RTL4 wel kijken maar Ned 1, 2 en 3 niet.

Waarom is 16E niet meer te ontvangen en 13E wel.

Er vreemd allemaal.

Geplaatst:
Origineel bericht van: edbe
misschien zijn de Inverto Multiconnect LNB beugel verschoven ??

Mijn schotel staat op een Z-vormige beugel en die zit echt muurvast. Echter ik heb vandaag gemerkt dat het "middelste" gedeelte van die Z-vorm beetje speling heeft. Qua speling is het erg weinig, maar blijkbaar zorgte dat voor mijn slechte ontvangst.

Ik heb echter gene andere mogelijkheid dan een Z-vormige beugel te gebruiken.

Nu heb ik dat middelste gedeelte beetje "teruggebogen" en ontvangst is weer ok.

Maar wat me tegenvalt is dat die Inverto Multiconnect lnb's voor alle veranderingen gevoelig zijn. Regen, klein beetje verschuiving enz.

Een andere optie is om die te vervangen door Alps lnb's maar ja krijg ik die Alps wel zover om 13E, 16E en 19.2E te ontvangen aangezien ze wel dikker zijn dan die Inverto Multiconnect. Ik ben bang dat niemand dat geprobeerd heeft.
Geplaatst:

Materiaal hangt af van de lengte en de breedte van de beugel, maar als materiaal voor een platte steun mag je in ieder geval wel 4...5mm plaat gebruiken. (Als 'ie tenminste breed genoeg en niet al te lang is, anders nog wel wat dikker.)

Een 'L' steun kun je toch ook wel kwijt? Heeft hetzelfde 'Z' profiel maar is veel sterker.

muursteun.jpg

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor

Geplaatst:
Origineel bericht van: media boy
bekijk eens onderstaande link, misschien zeer nuttig voor U
http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...voo#Post1793518

Zeer nuttig om te zien dat er ook anderen zijn die problemen hebben met die Inverto's. Echter zie ik daar ook niemand die 13E, 16E en 19.2E naast elkaar zet op een Triax en gebruik maakt van andere lnb's.

@ Arsat:

Die Z-vorm zit bij mij vast aan het balkon (1 hoog) en moet bepaalde hoogte hebben omdat er af toe een vrachtwagen onder rijdt om grofvuil op te halen. Ik heb geen zin dat ie straks mijn schotel voor "vuil" ziet en die ook "meeneemt" :-)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen