pgeersen Geplaatst: 17 oktober 2010 Geplaatst: 17 oktober 2010 Met de dreambox 7025 kan je toch HD opnemen en dan met een via een mediabox weer HD bekijken? Dus je hoeft dan geen HD ontvanger te kopen. Of zie ik het verkeerd?
Gerard 76 Geplaatst: 17 oktober 2010 Geplaatst: 17 oktober 2010 7025 is ongeschikt voor HD ontvangst,helaas
DeBeek Geplaatst: 17 oktober 2010 Geplaatst: 17 oktober 2010 toch niet helemaal, HD zenders die via DVB-S uitzenden (o.a. BBC-HD) kan je ontvangen alleen niet kijken (geen beeld), je kan het wel opnemen en dit via een mediaspeler afspelen. (heb ik ook gedaan) De Zenders die in DVB-S2 uitzenden (en dat zijn de meeste) kan je vergeten.
BushWhacker Geplaatst: 17 oktober 2010 Geplaatst: 17 oktober 2010 De HD-zenders van Ziggo zijn ook te ontvangen en op te nemen, maar niet af te spelen via de Dreambox. Dit lukt alleen via de webinterface of via een mediaplayer zoals de Popcorn Hour. Gr, BW DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013) DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)
nielka Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Is Dreambox 7025+ door aanpassing hardware en/of software geschikt te maken voor ontvangst van HD ?
nielka Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Bedankt voor korte en duidelijke reactie. Maar voor mijn begrip mogelijk toch iets toelichten. Ik veronderstelde dat DM gewoon een pc/computer is waar je door wijzigen hardware component (bijv. andere ontvanger)en door aanpassing software mogelijkheid om aan te passen / upgraden. Indien niet dan weinig flexibel dus mvg Nielka
Gast sattaz Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 @nielka, Ook bij een pc zijn er grenzen aan de flexibiliteit. Een computer van het type 486 zal door wijzigen hardware nooit streaming (hd) video kunnen afspelen zoals de huidige types wel kunnen. Geen enkele SD satellietontvanger is te wijzigen in een HD satellietontvanger. Het is wel weer zo dat de huidige HD satellietontvangers minder kosten en meer kunnen dan de vroegere SD satellietontvangers. Met vriendelijke groeten sattaz
Gast 1664 Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Het lukt ook niet heel goed om windows7 te draaien op een 8086 computer met dos3.11 en een groen scherm, ook al ben je bereid de processor te upgraden. Niet die computer of de dreambox de schuld geven van onmogelijke wensen.
GerjanT Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Origineel bericht van: sattaz @nielka, Ook bij een pc zijn er grenzen aan de flexibiliteit. Een computer van het type 486 zal door wijzigen hardware nooit streaming (hd) video kunnen afspelen zoals de huidige types wel kunnen. Geen enkele SD satellietontvanger is te wijzigen in een HD satellietontvanger. Het is wel weer zo dat de huidige HD satellietontvangers minder kosten en meer kunnen dan de vroegere SD satellietontvangers. Daarnaast heb je ook nog eens DVB-S2 tunerkaarten nodig. Daarbij komt dat de processorkracht van de 7025 niet voldoende is voor het weergeven van HD-signalen. Nog even geduld.. Er komt een volwaardige opvolger voor de 7025 met HD mogelijkheid namelijk de 7020HD. Visiosat Bisatellite G4 Quadro, 4 quad ALPS LNB's, DM7020HD & DM500HD
nielka Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Allen, hartelijk dank voor de reacties. 't is me een stuk duidelijker nu. mvg Nielka
Gast MiLo Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Origineel bericht van: GerjanT ...Daarbij komt dat de processorkracht van de 7025 niet voldoende is voor het weergeven van HD-signalen... Alleen dat is niet correct, de 7025 heeft zelfs een HD chipset en kan MPEG-2 HD content afspelen, hoewel hij met hoge bitrate demo materiaal wel wat moeite had. De processorkracht is het probleem niet. Het is puur het gebrek aan H264 decoder en DVB-S2 tuners wat de 7025 onder de duim houdt - en bijna alle HD uitzendingen zijn in H264 op DVB-S2 transponders. Een DVI of HDMI aansluiting zou in principe ook wel mogelijk moeten zijn, maar dat vergt wel meer dan alleen het plugje erop solderen.
GerjanT Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 Origineel bericht van: MiLo Origineel bericht van: GerjanT ...Daarbij komt dat de processorkracht van de 7025 niet voldoende is voor het weergeven van HD-signalen... Alleen dat is niet correct, de 7025 heeft zelfs een HD chipset en kan MPEG-2 HD content afspelen, hoewel hij met hoge bitrate demo materiaal wel wat moeite had. De processorkracht is het probleem niet. Het is puur het gebrek aan H264 decoder en DVB-S2 tuners wat de 7025 onder de duim houdt - en bijna alle HD uitzendingen zijn in H264 op DVB-S2 transponders. Een DVI of HDMI aansluiting zou in principe ook wel mogelijk moeten zijn, maar dat vergt wel meer dan alleen het plugje erop solderen. Helemaal juist vwb de MPEG-2 HD. Ik heb het er "simpel" neer willen zetten vandaar dat ik zo kort door de bocht was. Visiosat Bisatellite G4 Quadro, 4 quad ALPS LNB's, DM7020HD & DM500HD
Softmatic Geplaatst: 1 november 2010 Geplaatst: 1 november 2010 Het is mogelijk om een via een dvb-s-transponder ontvangen hd-zender te streamen naar een pc. En daar kun je dan kijken. Het zou dan theoretisch ook mogelijk moeten zijn om zo'n hd-kanaal met een u-bocht-constructie te routen via VLC op een pc/server. VLC kan dan een SD-signaal terugsturen naar de dm7025, dat door de dm7025 weergegeven kan worden. Dit vergt wellicht enige aanpassing van de image, maar het lijkt me mogelijk. Hetzelfde lijkt me theoretisch ook mogelijk met een hd-kanaal op een dvb-s2-transponder, mits er een dvb-s2-tuner in de 7025 gestoken wordt. (Of kan zo'n tuner niet in een 7025?) Het lijkt me allemaal niet echt super handig om op deze manier met een 7025 te gaan kijken. Maar het gaat me er om dat het theoretisch mogelijk zou moeten zijn. Correct me if i'm wrong...
Aanbevolen berichten