Gast uplink Geplaatst: 17 oktober 2010 Geplaatst: 17 oktober 2010 Hallo kabelaars onder ons, Moegestreden door de frequente verbindingsproblemen bij Telfort (KPN heeft veel moeite gedaan maar lost probleem sinds juni niet op) wil ik nu mijn heil maar gaan zoeken bij UPC die het hier in Purmerend voor het zeggen heeft. Jammer van het weggegooide geld van 16,80 E voor het analoge tv-signaal maar ja je moet wat, hè? (mijn wokje waaraan een HC 8100 hangt,geef ik natuurlijk nooit op!) Nu mijn eigenlijke vraag..... Mijn Voip-telefonie wordt nu geregeld door de FB 7270; vier verschillende accounts, kiesregels e.d. aangemaakt e.d. Werkt als een trein dus dat wil ik in de toekomst niet missen. In eerste instantie vernam ik dat UPC een Arris in Bridge bij Fiber Power 25 zou leveren waardoor het aansluiten van de Frits een peulenschil is. De Arris zou namelijk volledig open staan. De UPC-HD heb ik twee keer hierover gebeld en twee verschillende antwoorden gekregen. De een zei dat nu een Thomson geleverd wordt en volgens een ander zou het gaan om een Cisco. Een kijkje in het Chello forum leerde me dat de Thomson niet vrij van problemen zou zijn (verbindingsproblemen), iets waar ik natuurlijk niet op zit te wachten. Dan kan ik beter bij Telfort blijven en die twee tientje in m'n zak houden. Weet iemand van jullie het naadje van de kous? Wordt bij 25 Mbit i.d.d. de Arris niet meer geleverd en wat is jullie mening over een Thomson en/of Cisco? Ik neem aan dat dat modem/routers zijn en raakt mijn FB daarmee niet in conflict? UPC-telefonie wil ik niet want te duur. Kunnen jullie me adviseren want ik ben bang de verkeerde beslissing te nemen? Bedankt alvast! roy
Gast uplink Geplaatst: 27 oktober 2010 Geplaatst: 27 oktober 2010 edit: combi Cisco kabelmodem en Fritzbox 7270 (als Voip-router) werkt intussen als een trein!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen