Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

ik heb de laatste tijd wat gedoe met mijn e-mailprogramma Mozilla Thunderbird.

Ik kan geen berichten meer ontvangen en krijg het bericht, Postvak is vol, verwijder berichten en/of comprimeer mappen

Beide opties heb ik geprobeerd, er is inderdaad flink wat verwijderd.

Maar het probleem blijft

Verder heb ik probleem 2, als ik het programma opgestart heb, dan komt er een melding onder in een balk: Samenvattingsbestand maken voor postvak In, dat duurt ongeveer een minuut (je kunt dan ook niets meer doen), vervolgens krijg je weer als je de mail wilt ophalen, bovenstaande foutmelding.

Ik heb ook al in het Thunderbird forum rondgeneusd maar kom daar ook niet verder

Wie heeft goede raad?

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:

Vaak gemaakte fout met "opruimen" is dat men vergeet om de prullenbak leeg te maken. Hoe haal je je post op? Via een imap account?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: winwiz
Vaak gemaakte fout met "opruimen" is dat men vergeet om de prullenbak leeg te maken. Hoe haal je je post op? Via een imap account?

De prullenbak is echt helemaal leeg.

Verder haal ik de post op per pop.mailserver

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:

Alleen al ivm backup heb ik mijn profiel van Thunderbird op mijn

data-partitie staan en wordt niet gehinderd door een eventuele

volle C-schijf.

Is dat wellicht de reden, jouw partitie vol? Als je na gaat dat

mijn profiel een ruime 5 Gb is vreet dat dus ruimte.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Con
Alleen al ivm backup heb ik mijn profiel van Thunderbird op mijn
data-partitie staan en wordt niet gehinderd door een eventuele
volle C-schijf.

Is dat wellicht de reden, jouw partitie vol? Als je na gaat dat
mijn profiel een ruime 5 Gb is vreet dat dus ruimte.

HG CC

Ik heb nog 250Gb vrij op deze partitie, dus dat is geen probleem

Geplaatst:

Het kan toch niet zo zijn dat je postvak bij je provider

per ongeluk vol zit?

Lees ook dit is . . .

http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=19574&hilit=postvak+vol

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Con
Het kan toch niet zo zijn dat je postvak bij je provider
per ongeluk vol zit?

Lees ook dit is . . .

http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=19574&hilit=postvak+vol

HG CC

Ik heb 2 accounts
De een zit 22K van 50Mb
De ander zit 1% van 100 Mb

Dus alle twee bijna leeg

• Moderator
Geplaatst:

poets,

Staat die folder waar je mail in staat wellicht op een fat32 partitie, en is die file nu net 4 Gbyte groot?

Wellicht is het zoiets?

groet,

Wiz

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Ik las iets over fouten in de index waardoor dat comprimeren niet meer werkt. Zoek daar maar eens naar.

Het is bekend dat thunderbird (en ook andere email pakketten) problemen krijgt als er teveel data is. Daarom ook de aanbeveling om je oude mail te verwijderen en regelmatig te comprimeren.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:
Origineel bericht van: wiz
poets,

Staat die folder waar je mail in staat wellicht op een fat32 partitie, en is die file nu net 4 Gbyte groot?

Wellicht is het zoiets?

groet,

Wiz

De mail staat op NTFS en is groter dan 4Gb, dat moet dus kunnen want NTFS kan toch meer aan dan 4Gb?

Geplaatst:
Citaat:
Ik las iets over fouten in de index waardoor dat comprimeren niet meer werkt.

Ik weet het even niet meer, waar kan ik zien dat er fouten in de index staan?

Geplaatst:

Nou dan is het probleem opgelost... De maximale grootte is 4 GB voor de mailbox

Citaat:

There is no known limit on the number of folders. The maximum size of a folder is 4GB unless the file system limits the maximum file size to a lower value. Its not clear why 4GB was chosen as the limit, though that is the maximum file size in FAT32.

http://kb.mozillazine.org/Limits_-_Thunderbird

Ik weet niet welke versie je gebruikt misschien eens updaten eventueel naar een 3.x versie?

Misschien nog een tip. Je kunt via je rechtermuisknop je map(pen) ook nog comprimeren. Dit kan behoorlijk ruimte schelen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Citaat:

There is no known limit on the number of folders. The maximum size of a folder is 4GB unless the file system limits the maximum file size to a lower value. Its not clear why 4GB was chosen as the limit, though that is the maximum file size in FAT32.

Ik weet niet welke versie je gebruikt misschien eens updaten eventueel naar een 3.x versie?

Misschien nog een tip. Je kunt via je rechtermuisknop je map(pen) ook nog comprimeren. Dit kan behoorlijk ruimte schelen.

Maar ik heb geen FAT32?

En wat de versie betreft, ik heb versie 3.1.4

Geplaatst:
Origineel bericht van: Poetsdoekje

Citaat:

Maar ik heb geen FAT32?

En wat de versie betreft, ik heb versie 3.1.4

Als je het goed leest heeft het niets met Fat32 te maken!

Geplaatst:

Ik zat nog eens te lezen over deze limiet. Die 4 GB telt per map. Dus als je alles in je inbox hebt staan loop je daar vlug tegen aan...

Ik neem aan dat je het beter georganiseerd hebt...

Inbox

Vrienden

**Piet

**Klaas

**Jan

Nieuwbrieven

*****geen-reclame***

**Lidl

**Sat4all wink

om maar een voorbeeld te geven. Je hebt dan verschillende mappen die elk 4Gb zouden mogen zijn.

Een import van je Gmail wordt dan al lastig omdat daar alles in 1 map staat.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen