Tisnix Geplaatst: 19 oktober 2010 Geplaatst: 19 oktober 2010 Heb je misschien mail via Tele2 of Versatel? Daar heb ik ook wat gedoe gehad met gewijzigde poorten nadat ik Thunderbird ben gaan gebruiken. VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /
Tonskidutch Geplaatst: 20 oktober 2010 Geplaatst: 20 oktober 2010 bij outlook van microsoft was er ook altijd een beperking hoeveel GB's is ook niet belangrijk nu maar als die er is moet je poetsen Poetsoekje, misschien is het zelfs wel verstandig om eerst een backup te maken met mozbackup.exe (speciaal voor thunderbird en/of firefox) doe ik zelf ook regelmatig. zelfs de thunderbird deinstalleren <opschonen profielen> en opnieuw installeren thunderbird kan heel wat schelen.(met die mozbackup achter de hand) doorsnee pc gebruikers zijn redelijk lui en laten essentiële bestanden en structuren slodderen. (doe je avatar eer aan) ciao Second Life Mungo Parker
Tonskidutch Geplaatst: 20 oktober 2010 Geplaatst: 20 oktober 2010 Overigens in verband met poetsen, windows heeft ook Start - Configuratiescherm - Systeem en beveiliging - Systeembeheer - Schijfruimte vrijmaken. als je daar ook de optie herstelpunten mee aanvinkt komt heel wat data-ruimte vrij (system volume information) dan daarna een defragmenteren van de harddisc doen ten einde herstarten en je zult zien dat je PC weer een heel stuk prettiger start en functioneert (kost wel veel tijd de eerste maal, maar hoe vaker je het gebruikt des te minder vervuiling optreedt) ciao Second Life Mungo Parker
Psychosammie Geplaatst: 20 oktober 2010 Geplaatst: 20 oktober 2010 Citaat: misschien is het zelfs wel verstandig om eerst een backup te maken met mozbackup.exe Of KLS Mail backup. Geheel gratis en als ik naar de features kijk ook meer mogelijkheden in de zin van andere email pakketten. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Tonskidutch Geplaatst: 20 oktober 2010 Geplaatst: 20 oktober 2010 ah, dank die kende ik niet Second Life Mungo Parker
NINjak Geplaatst: 20 oktober 2010 Geplaatst: 20 oktober 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch bij outlook van microsoft was er ook altijd een beperking hoeveel GB's is ook niet belangrijk nu Hier nog even op in haken, voordat/als anderen tegen soortgelijke problemen aanlopen... mogelijk al nu (niet in dit geval) of in de toekomst. Outlook Express maar ook Outlook (voor de Office 2003 versie) hebben een maximale mail folder (*.idx of *.pst file) grote van max. 2GB! Outlook kan na de Office 2003 versie een 20GB mail folder aan, al wordt dit niet echt aangeraden. Opschonen, uitzoeken/uitspiltsen en comprimeren loont altijd en loop je ook minder snel tegen verdere (dit soort) problemen aan. Comprimeren doen mensen bijna nooit/liever niet omdat het fout kan gaan (dit gebeurt vaak eerder met een "te" grote mail folder). Voor het comprimeren wordt er altijd een backup gemaakt (.bak file) dus al gaat er iets fout kan je altijd deze nog terug zetten (al geef ik geen garanties dat het altijd goed gaat dat comprimeren of terugzetten). Vergeet naast de ontvangen folder ook niet je verzonden folder in de gaten te houden want die wordt vaak vergeten en als het daar fout gaat blijf je Outlook mail versturen. Als het nl. niet meer in de verzonden folder past dan komt het terug in de uitbox folder en wordt het opnieuw verzonden en dan.......!Nog een kleine aanvulling: Alleen het deleten van email is niet voldoende om ruimte te creeeren je "moet" nog comprimeren om de ruimte in de *.idx of *.pst echt vrij te maken!
winwiz Geplaatst: 20 oktober 2010 Geplaatst: 20 oktober 2010 Misschien is het handig dat poetsdoekje eerst eens kijkt hoe groot die mappen zijn. Indien rond de 4 GB dan mail verdelen over meerdere mappen en op elke map een compressie toepassen om de gemaakte ruimte weer vrij te maken. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Tonskidutch Geplaatst: 20 oktober 2010 Geplaatst: 20 oktober 2010 is in mijn geval... (1gig imap) bij jullie moet het ook zichtbaar zijn. weggooien moet je echter ook kunnen ciao Second Life Mungo Parker
NINjak Geplaatst: 20 oktober 2010 Geplaatst: 20 oktober 2010 Ondanks mijn Outlook info van hierboven gebruik ik zelf vanaf het begin Thunderbird en daarvoor weer Eudora (de/mijn Outlook ervaringen komen zakelijk vaker op me af dan gwewenst) Hmmm, ik heb die (extra) tabs (properties van een mail folder) alleen maar als ik naar mijn lokale IMAP mailbox kijk. Dan nog zie ik niet hoeveel ik verbruikt heb en wat ik nog maximaal aan ruimte over zou hebben.
Tonskidutch Geplaatst: 20 oktober 2010 Geplaatst: 20 oktober 2010 èeh, eentje die het doorhad. NINjak klopt, het laat enkel de totale grootte zien die toegestaan is op de ISP-server zoals ik het snel als screenshot toonde en dus een beetje uit zijn verband rukte. of ik nu op inbox of op een submap ga, toont hij die grootte als weergegeven op beeld Outlook heeft daar een iets mooier contrôle tool maar ook die per enkele submap Imap kan ik opvragen bij mijn provider. de kwestie is wil je wel 4GB aan mail op één mailbox en met één mailclient??? dat is toch al tien maal meer dan de Apollo 11 hoofd computer nodig had ciao Second Life Mungo Parker
Poetsdoekje Geplaatst: 20 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2010 Vreemde bijkomstigheid is dat ik heel veel verijderd heb, ook de prullebak. ik heb nu ongeveer 40 kleine berichten in mijn postvak-in staan zonder bijlages. Als ik dan naar mijn profielmap ga dan heb ik opeens ook in mijn postvak-in meer dan 4Gb, ra,ra Citaat: Ik zat nog eens te lezen over deze limiet. Die 4 GB telt per map. Dus als je alles in je inbox hebt staan loop je daar vlug tegen aan... Ik neem aan dat je het beter georganiseerd hebt... @winwiz Jazeker. ik heb vele mappen, nog meer dan dat jij hebt aangegeven Citaat: Heb je misschien mail via Tele2 of Versatel? Daar heb ik ook wat gedoe gehad met gewijzigde poorten nadat ik Thunderbird ben gaan gebruiken. Nee ik heb HCCNet en Ziggo Citaat: Overigens in verband met poetsen, windows heeft ook Start - Configuratiescherm - Systeem en beveiliging - Systeembeheer - Schijfruimte vrijmaken. Dat doe ik geregeld Citaat: Of KLS Mail backup. Ga ik eens proberen grtzz............. En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Con Geplaatst: 23 oktober 2010 Geplaatst: 23 oktober 2010 Poets, ben je er al uit? Vind het wel een boeiend verhaal, ik gebruik ook al redelijk lang Thunderbird en krijg de rillingen als ik jouw problemen zie. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Poetsdoekje Geplaatst: 25 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2010 Origineel bericht van: Con Poets, ben je er al uit? Vind het wel een boeiend verhaal, ik gebruik ook al redelijk lang Thunderbird en krijg de rillingen als ik jouw problemen zie. HG CC Normaal gesproken was ik er nog niet uit geweest, ware het niet dat ik plots een ander fors probleem had (o.a.CD/DVDRom defect) Ik heb e.e.a. opnieuw moeten installeren, heb toch daarvoor Mozbackup gebruikt, en bij een schone installatie en een goede backup teruggezet, werkt Thunderbird weer prima. Ondanks dat ik dus nu Thunderbird weer goed werkend heb zit ik met een groot probleem, Klikkerdeklik zie ander topic En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Psychosammie Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 @Con Jij hoeft niet te bibberen hoor. Gewoon regelmatig oude mail verwijderen, comprimeren en archiveren. Dan gaat het altijd goed. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen