Ga naar inhoud


Sat situatie in Duitsland: verspillen de Duitsers transponderruimte of is dit zinvol?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Gezien het grote aantal analoge satelliet kijkers in Duitsland, zijn de kosten per kijker duidelijk veel lager als in de nederlandse situatie.

 

Ik weet, dat bij mij in de straat meer dan de helft van mijn buren nog analoog satelliet kijkt.

 

Je praat in Duitsland over meerdere miljoenen analoge satelliet kijkers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.flysat.com/astra19.php

Voorbeeld:

12246 V DVB-S/MPEG-2 27500 3/4

12633 H DVB-S/MPEG-2 22000 5/6

Ja , vespilling !!

 

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Zuppelan

Bedenk wel dat Duitsers bakken geld besparen doordat ze niet in crytografie hoeven te investeren. FTA-ontvangers zijn goedkoper, geen CI-modules, geen chipkaarten en bovenal geen abonnementen. De enige reden dat dat zo is is dat de Duitse publieke omroep zo gruwelijk vooruitstrevend is, commerciële zenders alleen bestaansrecht hebben als ze ook FTA gaan. Op die manier is de Duitse omroepbijdrage goed besteed.

Ik denk dat bovenstaande inmiddels is achterhaald.

Commerciele zenders zijn aan het coderen (HD+), en SKY Duitsland wil bovendien meer codering (MTV-Duitsland per 1 januari a.s.).

Als HD+ verder in- , en SD wordt uitgefaseerd, zijn de Duitse commerciele zenders over een paar jaar allemaal gecodeerd.

 

Maar om op de publieke Duitse omroep terug te komen: er wordt royaal verspild, zoals bv. ARDFestivalHD, en bij analoog geeft men dus toe aan gemakzucht, zoals jij zo goed hebt beschreven. In een tijd van geldkrapte kon het best wel minder. Maar de Duitse p.o. heft zelfs gelden op tv kijken op de pc. Dat is m.i. geld-uit-de-zak-klopperij, en dat terwijl de burgerij de broekriem moet aanhalen.

Analooog , hebnog analoogontvanger in d kast smile

Analoog: Wel handig ,maar bandverspillng tov digitaal !!

maa ja .... , wiezijn wij ??

 

PS: Ikijk zogoed alsgeen Duits zender , hou nie van gedubnte series !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cookie monster


PS: Ikijk zogoed alsgeen Duits zender , hou nie van gedubnte series !!


Kennelijk kijk jij dus nooit naar series zoals Tatort, Polizeiruf 110, Derrick, Der Alte, Ein fall für Zwei. Maar ook niet naar allerlei tv-films bij de Duitse publieke omroepen (inclusief de derde netten). Kijk maar eens op de maandavond wat ZDF heeft aan te bieden en Das Erste op de woensdagavond.
Pure Duitse producties van een goede kwaliteit.

Ik zeg niet dat jij daarna hoeft te kijken. Maar om te zeggen dat de Duitsers slecht gedubte series hebben klopt dus absoluut niet.
Zoals ik het begrijp kijk jij dus alleen maar naar de Duitse commerciele zenders waar dit dubben veelvuldig van toepassing is.

Het zal dus duideljk zijn dat ik het geen verspilling vind zolang er nog hele volksstammen slechts via de analoge wijze kan kijken.

Overigens vind ik het nu een beetje worden alsof wij de Duitsers de les willen gaan geven hoe zijn hun tv-en radiosignalen door willen geven.
In 1993 was er een actie door Jeanne Kooijmans "ik ben boos". Verder te lezen op http://nl.wikipedia.org/wiki/Ik_ben_woedend
Deze actie werd in Duitsland over het algemeen slecht ontvangen. Voor het Nederland weer met zijn "opgeheven vingertje".

Dit item vind ik eigenlijk gewoon dezelfde kant uitgaan. Misschien kan Nederland zich beter eigen hand in boezem steken en zich eens afvragen waarom ons land zo'n slechte en uitgeklede publieke omroep heeft gekregen, in de loop der jaren, met volop herhalingen (ook in de winterprogrammering) en STER-reclame.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
Kennelijk kijk jij dus nooit naar series zoals Tatort, Polizeiruf 110, Derrick, Der Alte, Ein fall für Zwei. Maar ook niet naar allerlei tv-films bij de Duitse publieke omroepen (inclusief de derde netten). Kijk maar eens op de maandavond wat ZDF heeft aan te bieden en Das Erste op de woensdagavond.
Pure Duitse producties van een goede kwaliteit.
Derrick & Tatort & .... = smile
Destijd toen ik nogeen schotel had , via dakantenne , veelduitse seriesgezien smile

Nu ,Meestalkijk AStra 28,2 FTA smile

ook Wel leuk in Duits: Wickie de vicking , maja smile En Sissi blush
Netzoals bv: Loius de Funes in Fran,s smile


Origineel bericht van: Amager95
Ik zeg niet dat jij daarna hoeft te kijken. Maar om te zeggen dat de Duitsers slecht gedubte series hebben klopt dus absoluut niet.
Mijn vooorkeur , origineel versie (met ofzonder ondertityels smile )

Origineel bericht van: Amager95
Zoals ik het begrijp kijk jij dus alleen maar naar de Duitse commerciele zenders waar dit dubben veelvuldig van toepassing is.
Enkelsoms Sport 1 Deutschland smile

Origineel bericht van: Amager95
Het zal dus duideljk zijn dat ik het geen verspilling vind zolang er nog hele volksstammen slechts via de analoge wijze kan kijken.
Zoilang derekenin wordt betaald wink

Ach , ikmaak mijnie druk over 19,2°oost smile

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had effegeen verbindiing , modem probleeempie blush

Origineel bericht van: Amager95
Kennelijk kijk jij dus nooit naar series zoals Tatort, Polizeiruf 110, Derrick, Der Alte, Ein fall für Zwei. Maar ook niet naar allerlei tv-films bij de Duitse publieke omroepen (inclusief de derde netten). Kijk maar eens op de maandavond wat ZDF heeft aan te bieden en Das Erste op de woensdagavond.

Pure Duitse producties van een goede kwaliteit.

Derrick & Tatort & .... = smilesmile

Beterdan meest eigen hededaagse produkties !!

Destijd toen ik nogeen schotel had , via dakantenne , veelduitse seriesgezien smile

 

Nu ,Meestalkijk AStra/eurobird 1 28,2/28,5° Oost FTA smile

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel interessant, hoeveel topics hebben we wel niet als CD zijn abbonnementen weer verhoogd. Dan zijn het geldkloppers.

 

Maar als een ander land een systeem heeft, dat werkt, vinden we het ook niet goed.

 

2.5 Miljoen Analoge Sat kijkers zijn 3 tot 4 keer zoveel als alle sat kijkers in NL bij elkaar. Er is dus een markt, een markt die alle inwonders via het kijk- en luistergeld (GEZ) zelf betalen.

 

Maar goed, het stoppen van analoge signalen uitzende is al aangekondigd. Eerste kwartaal 2012 gaat het analoge signaal op zwart.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Gezien het grote aantal analoge satelliet kijkers in Duitsland, zijn de kosten per kijker duidelijk veel lager als in de nederlandse situatie.

Ik weet, dat bij mij in de straat meer dan de helft van mijn buren nog analoog satelliet kijkt.

Je praat in Duitsland over meerdere miljoenen analoge satelliet kijkers.

Maar je kunt er toch niet tot in de eeuwigheid op wachten dat de laatste analoge kijker in Duitsland het licht uitdoet?
Kleine moeite om de Digitenne-truc in Duitsland te herhalen nu de digitale DVB-SD tuners voor een habbekrats in de uitverkoop liggen.
Zeker nu Duitsland ook druk bezig is met al dan niet gecodeerde HD, dus eigenlijk alweer een stap verder gaat.
Moet je tegelijkertijd de dure analoogkijkers met fluwelen handschoenen behandelen? Dat schiet niet op, en kost ook nog bakken met geld.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu je digitale FTA ontvangers voor drie tientjes bij de bouwmarkt kunt kopen, is er voor de Duitsers geen reden meer de peperdure analoge transponders in de lucht te houden.

 

De koninklijke oplossing is echter de analoge kijkers te verleiden - door ze een *beter* signaal aan te bieden. Het laat zich raden waar ik dan op doel: HDTV.

 

Wat de Duitse publieke omroep zou moeten doen is een harde datum aankondigen, bijvoorbeeld 1 januari 2013, waarop alle analoge transponders in één keer worden uitgezet, waarna alle Duitse publieke omroepen inclusief de themazenders en de 'Dritten' (WDR, NDR, RBB enz) overgaan naar HDTV.

 

Op die manier moet de analoge kijker weliswaar nog steeds een nieuwe ontvanger kopen, maar deze zal niet al te duur zijn en hij krijgt er een aanzienlijk betere beeldkwaliteit voor terug. En voor de omroepen is het goedkoper, daar de HDTV-versies minder frequentieruimte in beslag zullen nemen als de analoge zender. Beter beeld tegen lagere kosten: lijkt mij een faire deal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

meer info over het afschakelen van de analoge zenders op

duitse info over afschakelen

 

wordt ondersteund door de meeste zendgemachtigde

 

kijker moet tt pagina 198 oproepen

 

kijkt men analoog verschijnt er een waarschuwing

kijkt men digitaal krijgt men een "entwarnung"-tekst dat men al digitaal kijkt.

 

meer info ook op tt pag 470 en 471 van ard

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Zuppelan
Het probleem in de Duitse situatie is zozeer de particuliere schotelinstallatie. Daar kan eenvoudig de tuner vervangen worden door een spotgoedkope FTA-ontvanger en de kijker kijkt digitaal. Maar het probleem zit hem vooral in ontelbare mini-kabelnetjes. Bijvoorbeeld een flatgebouw met een schotelantenne waar verschillende analoge transponders op een UHF-kabelnetje gezet worden. Het ombouwen van dat soort netwerkjes is gecompliceerd; er is nieuwe apparatuur nodig, en het werk moet vaak gebeuren door een huiseigenaar die helemaal geen zin heeft onderhoud te plegen. Gebruikers van dergelijke installatie weten ook niet beter dan dat ze "televisie uit de muur" hebben en dringen vaak ook niet aan op vervanging.

Die wisselwerking tussen verschillende partijen zorgt ervoor dat de omschakeling naar digitaal traag verloopt.

Origineel bericht van: Allure
Nu je digitale FTA ontvangers voor drie tientjes bij de bouwmarkt kunt kopen, is er voor de Duitsers geen reden meer de peperdure analoge transponders in de lucht te houden.


Een bijkomende complicatie is volgens mij ook nog het vervangen van de lnb.
Om (alle) Duitse digitale zenders te kunnen ontvangen is een zogenaamde 'digitale' lnb nodig
met een ontvangstbereik tussen 10700 en 12750 GHz.
Bij de analoge ontvangers zal er heel vaak een 'analoge' lnb in gebruik zijn met een ontvangstbereik tussen 10700 en 11700 GHz.

Het vervangen van de 'analoge' lnb door een 'digitale' lnb is op zich niet duur.
Voor ongeveer 10 Euro heb je tegenwoordig al een 'digitale' lnb.
Het probleem zal hem eerder zitten in het feit dat de lnb zich vaak op moeilijk bereikbare plaatsen bevindt zoals op hoge daken.
Voor technisch minder onderlegde of minder goed ter been zijnde personen zal het ook niet lukken zelf de lnb te vervangen.
Dan komt het neer op inschakelen van (professionele) hulp van buitenaf die niet altijd goedkoop zal zijn.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...