Ga naar inhoud

Email Client plugin werkt maar attachements gaan niet open

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb de Email Client plugin in mijn VU DUO geinstalleerd en krijg de emails zichtbaar op mijn Tv via de Vu DUO.

Ik gebruik dit emailadres alleen voor mijn bewakingscamera die een email stuurt als er beweging wordt waargenomen.

De email wordt vergezeld van een 4-tal JPG bestanden waar de bewegingsbeelden op te zien zijn.

De Email Client plugin laat deze JPG bestanden ook als attachements zien maar als ik op attachement druk om 1 foto te openen, dan doet ie niets.

Heeft iemand hier ook ervaring mee en eventueel een oplossing?

Moet er mischien nog iets geinstalleerd worden om het JPG bestand te kunnen openen?

Ik kan ook nergens achterhalen wie de maker van deze prachtige Email Client plugin is, zodat ik anders dit rechtstreeks had kunnen stellen.

Maar ik hoop dat op dit forum veel kennis aanwezig is die me wellicht verder kan helpen

• Moderator
Geplaatst:

ik heb deze zelf niet draaien, ik ga zo eens kijken wat er hier gebeurt.

Zelf heb ik er openpli op draaien, en het enige wat ik kan vinden qua plugins is een imap dingetje.

Ik heb hem hier even geinstalleerd, en ik heb 10 minuten zitten wachten op mijn mailbox, blijkbaar heb ik een hele grote box.

Wat heb jij draaien aan software in je vu, en welke plugin bedoel je exact?

groet,

Wiz

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

het openen van attachements via de email client plugin gaat niet op de VU+ (of andere enigma2 receiver).

het is enkel bedoeld als waarschuwing dat je email hebt

en dat je dan naar je PC gaat voor "downloaden" van de attachements

meer dan pure tekst weergeven kan die email client niet!

ciao

Second Life

Mungo Parker

• Moderator
Geplaatst:

Dat idee had ik ook Tonskidutch.

Hoewel er in de omschrijving staat dat het een imap client zou moeten zijn lijkt het erop dat je alleen periodiek een notificatie krijgt dat er mail is binnengekomen.

Als ik wat meer geduld had gehad had ik denk ik ook nog wel een lijstje met mail kunnen zien, maar jammer genoeg is het geen volledige email client zo blijkt.

groet,

Wiz

Geplaatst:

Hoi wiz,

ook met imap heb ik die plugin geprobeerd op dream en op vu

enkel een notificatie dus.

zou ook wel erg veel van de cpu en geheugen vergen

de linux receivers zijn bij lange na niet gelijk aan de doorsnee pc in dat verband.

maar het zou wel geinig zijn als dat kan.

helaas niet dus.

ciao

Second Life

Mungo Parker

• Moderator
Geplaatst:

grin, ik heb niet echt de behoefte aan een email client op mijn settopbox, veel te irritant als je net lekker in een film zit.

Ik zou overigens niet weten hoe je dit zou kunnen oplossen op je vu in het geval van de topic starter.

groet,

Wiz

Geplaatst:

Het zou toch wel moeten kunnen voor bepaalde attachments/extensies bijvoorbeel .txt en .jpg

Je kunt immers ook gewoon foto's bekijken vanaf je harddisk.

Het zou zo geprogrammeerd moeten worden dat je de attachments naar harddisk zou kunnen opslaan, en dan vervolgens met de photoplugin de foto's bekijken.

M_Z

Geplaatst:

ja maar zo gezien moet je de plugin zelf starten, dus die komt niet tussendoor tijdens dat een film op een zender te zien is.

ik vind het leuk dat 't kan maar heb er ook niks aan

veel leuker is fritzcall die laat zien wie je gaat bellen... per voip.

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Fijn dat er door jullie gereageerd is.

Ik heb de plugin geinstalleerd en nadat ik de VU opnieuw had opgestart bleek hij bij mij standaard te werken maar zonder dus dat de attachements geopend kunnen worden.

Ook als ik naar een film kijk en er komt een email (in mijn geval wordt deze email door mijn ipcamera vanwege een beweging verzonden)dan krijg ik dus een popup in mijn TVscherm.

Ik kan dan natuurlijk direct naar mijn computer gaan waar ik de email in Thunderbird ook snel kan opvragen, maar gemak dient de mens, en vandaar dat ik me afvroeg of er inderdaad de mogelijkheid was of je die attachements kon openen.

Bijgaand een aantal schermafdrukken van wat er bij mij gebeurt.

post-20494-1318261376,1775_thumb.gif

post-20494-1318261376,2129_thumb.gif

post-20494-1318261376,2258_thumb.gif

post-20494-1318261376,2381_thumb.gif

• Moderator
Geplaatst:

Ik denk dat er geen optie in die imap client zit om uberhaupt attachments ergens neer te zetten. Zou je die wel hebben dan zou je ze dus in een folder kunnen plaatsen waarna je ze kan bekijken met de media player.

De optie "open met jpg viewer" is ook niet voor handen, niet zo gek natuurlijk, het is een settop box en geen full blown pc, dus dit soort zaken zullen altijd lastig blijven denk ik.

groet,

Wiz

Geplaatst:

Wiz bedankt dat je er toch nog even naar hebt gekeken.

Nu weet ik dat er beperkingen zijn waar je mee moet leren leven, niet zo erg overigens.

Mischien dat er in de toekomst nog mooie plugins komen die dit wel kunnen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen