Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Vanochtend was het weer eens zover.

W7-MCE gooit de hele TV-setup eruit. Ik krijg dan een melding mbt dat er een fout in de opname-gegevens zit.

Vervolgens, als ik onder de kop TV kijk, zie ik twee mogelijkheden:

-TV-opnames

-TV instellen

Vervolgens moet ik dus het TV-gedeelte opnieuw instellen en daarna de kanalen overschrijven via de DVBlink plugin.

Erg vervelend, helemaal als dit gebeurt, terwijl ik niet thuis ben en de vrouw er alleen voor staat.

Lopen er meer mensen hier tegen aan? Is er een oorzaak/oplossing hiervoor bekend?

Mvg,

Andries

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Geplaatst:

Nee, ik heb dit probleem alleen maar gehad als ik een upgrade uitvoerde van DVBLink TVSource. Dus in dit geval had ik een duidelijke oorzaak en gevolg.

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Geplaatst:

Dit heb ik zelf enkele keren ervaren met het ION330 systeem in m'n slaapkamer. Deze was overgeklokt. Op de een of andere manier ging het daardoor mis. Soms als het uit standby kwam kreeg ik de melding dat er een fout in de opname-gegevens was hersteld. En een enkele keer waren m'n TV gegevens weg en moest ik de setup herhalen. Nadat m'n systeem uiteindelijk volledig gecrashed was (TV liep na enkele minuten vast alsof de HDD niet meer bereikbaar was, HDD lampje bleef dan continu branden) heb ik alles terug geklokt, Windows 7 en TVSource opnieuw geinstalleerd en sinds dien (drie maanden geleden) werkt het vooralsnog probleemloos.

Ian

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Geplaatst:

@IanPH: Misschien is dat het. Ik heb een AMD Athlon 64 X2 5600+ processor. Heb net even de specificaties bekeken en deze zou officieel op 2800MHz moeten draaien.

Volgens mij draait die van mij 2900MHz. Als ik thuis ben, dan check ik dit maar eens even.

Iig bedankt voor de tip.

Geplaatst:

De snelheid stond op 2900. Maar alles in de bios stond alles op "Auto". Heb 'm maar handmatig op 2800 gezet. Zien of dit de problemen gaat verhelpen.

De productinfo op de site van amd geeft aan, dat de snelheid 2900 is. Kijk op andere sites met reviews, waar vaak ook info staat over het gereviewde product, dan staat er vaak 2800.

Mvg,

Andries

Geplaatst:

Ik heb zelf ook een 5600+ in m'n HTPC in de huiskamer zitten welke standaard ook op 2,9 GHz draait. Lijkt me derhalve geen probleem te zijn. Waar je eventueel naar zou kunnen kijken is de spanning van je geheugen. Ik heb ooit geheugen in m'n PC gehad die standaard op 2.1 volt moest (volgens het doosje en de specs van Kingston) maar m'n moederbord zette deze volgens de "SPD" op 1.9 volt waardoor m'n systeem zich soms wat vreemd gedroeg. En anders? Ja dan zou ik het ook niet weten. Misschien Windows eens volledig opnieuw installeren van een untouched MSDN image ofzo.

Ian

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

• 1 maand later...
Geplaatst:
Origineel bericht van: Earthfinder
Niemand bekend met dit probleem?

Ik heb dit probleem van het weekend ook voor de 1ste keer ondervonden. Lekker TV zitten kijken, mediacenter naar standby, wat uurtjes later weer TV kijken, en poef, geen zenders meer mad

Live tv weer ingesteld, zenders uit DVBLink gecopieerd, en alles deed het weer als vanouds...

Geen idee hoe dat nu komt. Kan geen foutmeldingen oid vinden.

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen