Bigsat Geplaatst: 18 oktober 2010 Geplaatst: 18 oktober 2010 Heb gisteren de OpenPLi-beta-dm8000-20101017 op mijn 8000 gezet en bij het afspelen krijg ik een groen scherm te zien dus is er iets niet goed met dit image, misschien iemand die hier een oplossing voor heeft? al een paar geer getest maar steeds crasht de box
metoo Geplaatst: 18 oktober 2010 Geplaatst: 18 oktober 2010 er zou dan een crashlog op de hdd moeten staan, is misschien wat wijzer van te worden? ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Bigsat Geplaatst: 18 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 18 oktober 2010 ja, die heb ik al doorgestuurd naar littlesat (pli team) maar nog niets van gehoord voor een oplossing
hemertje Geplaatst: 18 oktober 2010 Geplaatst: 18 oktober 2010 en wat speel je dan af? DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Gast MiLo Geplaatst: 18 oktober 2010 Geplaatst: 18 oktober 2010 Ik ben een gigantische berg spul aan het 'mergen' in OpenPLi beta, het gaat om honderden wijzigingen. Hier en daar zal er wel iets omvallen, ik controleer wel regelmatig of standaard dingen zoals TV kijken en opnemen nog goed werken, maar ik kan niet alles in de gaten houden. Dus eigenlijk een oproep voor de OpenPLi Beta gebruikers om problemen gewoon even te melden, liefst met een crashlog, en verder gewoon even afwachten, 't meeste komt vanzelf goed. Maar liefst wel de beta blijven draaien, dan wordt hij ook goed getest en zo help je mij en andere OpenPLi gebruikers! Mocht je iets dierbaars missen, ga dan terug naar het image van zaterdag, dat kan zonder problemen met een auto-backup.
Catastrofus Geplaatst: 18 oktober 2010 Geplaatst: 18 oktober 2010 Dan gaan we maar zondag maar weer bibberend een online update doen... Met een nfi van zaterdag achter de hand uiteraard. Kan die autobackup ook een backup naar cf maken trouwens? Ooit eens geprobeerd maar toen schreef hij naar /hdd net als de autoinstall-file trouwens... Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Bigsat Geplaatst: 18 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 18 oktober 2010 gewoon een dvd film maakt niet uit welke ik heb de crash logs naar littesat (guido) gestuurd ik heb nu de image van de 14e okt erin gezet en die is nu heel stabiel en zonder bugs
Bigsat Geplaatst: 18 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 18 oktober 2010 Hallo Milo, ik heb met Littlesat contact gehad en hij heeft me verteld dat jullie nu bezig zijn met nieuwe dingen in pli sofware en dat daardoor die crashes komen, ook wil ik even vermelden dat er een probleem is dat je de backup gaat gebruiken in een nieuwe image van pli beta het goed fout kan gaan met flashen je moet dan niet de backup gaan gebruiken als je dat namelijk doet dan heb je een grijs beeld en dan moet je de backup eerst van je harddisk verwijderen anders gaat het met flashen steeds mis dan verneuk je de nieuwe pli, is het niet mogelijk dat je bij het flashen van een nieuwe pli image zorgt dat het image geen bestanden van je harde schijf gaat halen bij een nieuwe installatie ? haal je de backup van je harddisk af dan zijn er geen problemen met met het installeren van een nieuwe pli.
Gast MiLo Geplaatst: 20 oktober 2010 Geplaatst: 20 oktober 2010 In de update van gisteren is de DVD player crash opgelost. Als je "grijs" beeld hebt, moet je je skin weer installeren, die ontbreekt dan en dan valt hij op een rare default skin terug.
roro Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 Ik heb steeds op mijn dreambox 7025 crashlog melding. Heeft iemand s.v.p. een tip hoe ik dat kan verhelpen. Dit gebeurd met inschakelen help functie, en scannen. Alvast bedankt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen