Ga naar inhoud


Snelheids Nauwkeurigheid Navigatiesystemen


Checkin

Aanbevolen berichten


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Neptunus


Ik rij daar volgens mijn TomTom 82 km. per uur maar het apparaat geeft 84 aan.

Wat ik nu dus dolgraag wil weten is wat is nu werkelijke snelheid zodat ik de cruise control zo optimaal mogelijk kan instellen.


Je werkelijke snelheid is 82 km/u. Die palen geven allemaal iets teveel aan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De werking van GPS is helemaal gebaseerd op extreem nauwkeurige klokken in de satellieten. De navigatiesystemen ontvangen tijdssignalen van diverse satellieten, en door de afstand tussen de satellieten en de ontvanger zullen die tijdsignalen onderling iets verschillen. Uit dat verschil kan de positie bepaald worden. De afgelegde afstand wordt dus berekend uit tijden, en dan is het berekenen van de snelheid heel erg simpel en zeer exact omdat je vrijwel de nauwkeurigste klok ter wereld ter beschikking hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
De berekende snelheid uit de gps klopt alleen
als je op een horizontale weg rijd ,rij je berg
op of berg af geeft die te weinig aan.
Bij de berekening wordt n.l. geen rekening gehouden
met de hoogte.


Als ik de volgende keer van Blijham naar Wedde rijd zal ik daar rekening mee houden als ik de 3km hoge pas in de Wedderbergen passeer. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
De berekende snelheid uit de gps klopt alleen
als je op een horizontale weg rijd ,rij je berg
op of berg af geeft die te weinig aan.
Bij de berekening wordt n.l. geen rekening gehouden
met de hoogte.

Dat niet alleen, maar ook als je een bocht neemt wijkt de aangegeven snelheid af.
Dus een juiste snelheid wordt inderdaad alleen aangegeven wanneer je op een vlakke rechte weg rijdt.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat

Als ik de volgende keer van Blijham naar Wedde rijd zal ik daar rekening mee houden als ik de 3km hoge pas in de Wedderbergen passeer. smile


Wedderbergen... wat een naam he?. Laagste punt daar is zo ongeveer de weg onder de autoweg door bij de molen smile
Wel een mooi gebied trouwens.
Overigens is het stuk na de molen richting Wedde wel recht en vlak..dus daar moet je wel de juiste snelheid hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: drz
Origineel bericht van: pukje
De berekende snelheid uit de gps klopt alleen
als je op een horizontale weg rijd ,rij je berg
op of berg af geeft die te weinig aan.
Bij de berekening wordt n.l. geen rekening gehouden
met de hoogte.

Dat niet alleen, maar ook als je een bocht neemt wijkt de aangegeven snelheid af.
Dus een juiste snelheid wordt inderdaad alleen aangegeven wanneer je op een vlakke rechte weg rijdt.


Is het ook niet afhankelijk van het aantal sat's wat ontvangen wordt ?

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behalve op hellingen/viaducten etc etc is het mij ook opgevallen dat de tomtom snelheid ook niet betrouwbaar is als je over een weg rijdt waar aan weerzijden bomen staan.

 

Verder rijdt ik al ruim 5 jaar op tomtom snelheid en ook nog nooit een bonnetje thuisgekregen.

 

Die smiley palen klopt geen drol van, hoe dichterbij hoe nauwkeuriger maar ze geven altijd en eeuwig 2 tot 5 km te veel aan tov tomtomsnelheid.

 

Bestuurders met een afwijkende bandenmaat kan ik me gruwlijk aan ergeren. Kom regelmatig zo'n corsa of clio achterop die rondtuffen met een bandmaat die nauwlijks in de wielkassen past en 15 km te zacht rijden op een weg waar je 100 mag.

Die knurften hoor je haast denken: daar komt weer zo'n hardrijder aan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Bestuurders met een afwijkende bandenmaat kan ik me gruwlijk aan ergeren. Kom regelmatig zo'n corsa of clio achterop die rondtuffen met een bandmaat die nauwlijks in de wielkassen past en 15 km te zacht rijden op een weg waar je 100 mag.

Die knurften hoor je haast denken: daar komt weer zo'n hardrijder aan.

 

Dat zou dan niet kloppen. Met een grotere bandenmaat rijdt je harder dan je denkt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: theparasol

Bestuurders met een afwijkende bandenmaat kan ik me gruwlijk aan ergeren. Kom regelmatig zo'n corsa of clio achterop die rondtuffen met een bandmaat die nauwlijks in de wielkassen past en 15 km te zacht rijden op een weg waar je 100 mag.
Die knurften hoor je haast denken: daar komt weer zo'n hardrijder aan.


Naar wiens maatstaven? Er is toch geen wet die verbied om 85 te rijden waar je max. 100 mag?
Lullig is het wel als je daar achterzit en niet kan/mag inhalen, dat dan weer wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...