Ga naar inhoud


[Max Digitaal 225] Alle CD kanalen melding "gecodeerd beeld"?


Gast ibosch

Aanbevolen berichten

Beste forumleden.

 

Ik heb een probleem met de weergave van een aantal TV kanalen. Op de meeste kanalen die ik kies krijg ik de melding "gecodeerd beeld". Dat is op kanalen zoals NED1, 2 en 3, RTL 4 en 5, SBS 6, enz. Op vrije kanalen zoals BVN of CNN krijg ik gewoon netjes beeld.

 

Het probleem doet zich voor sinds zondag 10 oktober. Daarvoor werkte alles prima. We kijken niet elke dag TV maar zeker meerdere keren per week.

Ik ben mijn troubleshooting begonnen door de (oranje) Smartcard van iemand anders in mijn HD satellietontvanger te stoppen (MaxDigital 225) en die gaf netjes beeld op alle kanalen. Vervolgens heractivatie via Internet aangevraagd op mijn eigen kaart. Geen resultaat. vervolgens CD gebeld en probleem voorgelegd. Zij gingen heractiveren via hun systeem. Geen resultaat. Vervolgens weer gebeld en nieuwe kaart van CD ontvangen. Deze in de ontvanger gestopt. Nog steeds hetzelfde euvel. Weer gebeld en ze gingen weer heractiveren. Haalde niks uit dus ontvanger reset naar fabriek instellingen en zenderlijst opnieuw geladen. Nog steeds geen resultaat. Huidige status is dus dat ik een aantal zenders wel ontvang maar op alle zenders die in mijn CanalDigitaal (Family) pakket zitten krijg ik de melding "gecodeerd beeld". Zeer irritant. Net weer gebeld en het meest intelligente wat eruit kwam was nogmaals heractiveren. Lijkt me nogal zinloos.

 

Mijn conclusies tot nu toe:

- verbinding tussen ontvanger en satelliet is in orde want ik ontvang diverse kanalen;

- heractivatie en verversen zenderlijst lost niks op. het probleem moet dan waarschijnlijk bij de kaart liggen of de kaartlezer in de ontvanger. Echter, ik heb net een nieuwe kaart gehad en het lijkt me heel erg stug dat deze ook kapot zou zijn (als de ander dat al was) en een andere Smartcard doet het dus wel in de ontvanger confusedconfused ;

 

Ik weet het even echt niet meer. Kan iemand mij helpen? Ik vind het al erg raar dat ineens een goed werkende setup het niet meer doet. Alle suggesties zijn welkom! Alvast vriendelijk bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac

Heb je jouw kaart al in iemand anders' sat-ontvanger gedaan en update aangevraagd? Dan natuurlijk wel klein uurtje ff op bv RTL4 laten staan.

Ik krijg hier ieder jaar een buur die even zijn camping abo weer wil activeren en doe dat dus op die manier.

 

Als het dan wel werkt, dan zou er iets mis kunnen zijn met de kaartlezer (met name het updaten) van je sat-ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien helpt het, wanneer je vertelt wat voor ontvanger, eventueel welke versie software er op de ontvanger staat.

Ook is het goed te weten of je een z.g.n. ci-module (kaartlezer) gebruikt, en zo ja welke.

 

Soms is het probleem, dat verouderde software de juiste werking van een kaart verhindert.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor alle reacties. ik begrijp dat ik nog wat extra informatie moet geven:

- ontvanger: MaxDigital 225

- er zitten 2 CI-sloten in deze ontvanger maar ik moet de CD kaart er rechtstreeks insteken

 

- onder Management / Consultation vind ik deze info:

- Label: Canal Digitaal

- End date: 2010/12/20

- Program package: 586263

 

- onder Systeem informatie vind ik deze gegevens:

- Model: 225 COMBO+

- S/W versie: 1.00 (Feb 26 2008)

- H/W versie: 1.00

- Boot versie: 1.00

- CH versie: F008 + STD001

 

- onder Schotel instelling vind ik deze info:

- Satteliet: 19.2E Astra 1

- Frequentie: [1] 10.788 GHz (V)

- LNB Power: AAN

- LNB Type: Universeel

- LNB Freq: 9.750 / 10.600

 

Als ik nog meer informatie moet aanleveren hoor ik het graag. Ik las trouwens ergens dat CD recentelijk zijn signalen heeft aangepast. Kan dat van invloed zijn? Ik heb dus al een nieuwe fastscan en normal scan uitgevoerd om de kanalenlijst opnieuw op te bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...