Ga naar inhoud

[DM500HD] Installatie Gbox en Gboxsuite

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo medesatters,

Nu ik eindelijk de overstap heb gemaakt van een DM7000S naar de DM 500 HD zie ik dat de verschillen enorm zijn en ik kom er niet meer precies uit......

Ik heb (voorlopig) de volgende vragen;

1. Waar installeer ik de gboxsuite?

2. Bij de 7000 kon je als softcam de Gbox cam (script) gewoon donloaden en dan handmatig de bijbehorende files installeren. Nu zie ik hier bij de downloads deze er niet meer tussen staan. Hoe krijg ik gbox in de DM500 HD nu aan de praat???

Alvast bedankt voor jullie hulp.........

Greetz

Freeangel

I had a dream, and now it has become reality

Geplaatst:
Origineel bericht van: vGnp
Waarom GBox? Waarom geen CCcam?

vGnp

Omdat mijn andere boxen ook op gbox draaien en ik gewend ben om met gbox te werken..........

Freeangel

Geplaatst:

Ik zou ook aanraden om meteen op Oscam over te stappen als je nu nog moet gaan wisselen. Veel meer ontwikkeling en mogelijkheden dan met CCcam.

En ja, zo blijf je lekker bezig. Wij zijn toch Sat-hobbyisten..of niet ?

M_Z

Geplaatst:

Draait de oscam ook op een nslu2 met openslug 3.10 ? en kan CCcam daarvan connecten ?

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

CCcam kan op meerdere manieren connecten met Oscam. Je kunt Oscam laten werken met vrijwel alle protocollen.

Bij mij draait het Camd3 protocol op Oscam en middels een L:-regel dus geen probleem voor de CCcam die als client in dezelfde box draait. En zo kun je de CCcam weer door laten sharen naar je andere ontvangers via CCcam protocol.

Waarom Camd3, omdat daar bijvoorbeeld ook de ORF-HD kaart op draait (en mijn Canaldigitaal kaart uiteraard ook).

Sorry Freeangel, we misbruiken je topic een beetje. Maar het is maar om aan te geven dat je toch eigenlijk best kunt overstappen op een nieuwe softcam, nu je toch bezig bent met nieuwe dingen te leren.

M_Z

Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Ik vind dat die oscam loadbalancer nog helemaal niet goed werkt...

Die van CCcam wel dan? wink

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

En je kan op de dm500HD cccam erop zetten, en die kan ook gbox aan.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Geplaatst:

Nou ik ben maar met CCcam aan de slag gegaan en na wat studeren valt het allemaal wel mee om de boel goed in te richten denk ik alhoewel met een vriendin die in je nek hijgt met "schiet eens op ik wil tv kijken" word de druk wel wat hoger madcrazy

Vandaar nog ff wat vragen;

1. Kan ik de regels met een # ervoor die ik niet nodig denk te hebben gewoon verwijderen omdat ze toch niet gelezen worden???

2. Kan het kwaad om ze te laten staan???

3. Misschien dat iemand een voorbeeld van een CCcam.cfg (na bewerking) kan posten? (ben al op zoek geweest want er moet vast wel een voorbeeld in het forum staan maar kan hem niet vinden)

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Greetz

Freeangel

Geplaatst:

In principe kun je (als je de DM500HD als client gebruikt) de hele CCcam.cfg leeg maken en hoeft er maar één regeltje in te staan.

Alleen je verbindingsregeltje dus:

Code:
G: AABBCCDD my.address.tv 2500 12345678 peer.address.tv 2500

M_Z

Geplaatst:

Ik heb begrepen uit andere forums dat CCcam met Gbox connecten niet echt stabiel is dus ga alle boxen maar overzetten op CCcam......

Bedankt voor de info

Geplaatst:

Da's natuurlijk nog beter inderdaad.

Dan hoef je voor de clients dus alleen de C: regel te gebruiken en voor de server minimaal de F: regels. Je shared dan automatisch over poort 12000. Afhankelijk van je kaartlezer(s) moet je wellicht nog enkele regels invoeren op je server_CCcam.cfg

M_Z

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen