Ga naar inhoud


Het "eigen stommiteiten" topic.


Matchless

Aanbevolen berichten


  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Niet een "eigen" stommiteit, maar wel met iemand waar we deze grap uithaalde:

 

We hadden een stagair op ons bedrijf, een bedrijf, die zelfrijdende bietenrooiers en landbouw spuiten fabriceerd.

Deze stagair was niet al te slim. Op gegeven ogenblik had één van mijn collega een "lucht-anker" nodig. Dus de staigair werd naar het buur bedrijf gestuurt. En hij kwam geheel overtuigd weer bij ons bedrijf, dat een "lucht-anker" bestaat. Zodoende werd hij langs 5 of 6 bedrijven gestuurd om een "lucht-anker" op te halen. De bedrijven werden van te voren telefonisch ingelicht om hem een naar een bedrijf verder op te sturen. Zodoende is de stagair een gehele dag door Steenwijk gestuurd.......

 

Wil deze stagiar de vinger in de lucht steken, zodat ik hem herken ??

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een leuke van kort geleden.

We moesten op een bouwvergadering zijn in den haag.

Komen op een groot parkeerterrein en de architect die voor ons reed had nog precies een mooi plekje, en alles was vol.

Dus ik balen, nu moest ik de auto een stuk verder parkeren.

Hij lachen dat hij mooi het laatste royale plekje had.

Wij naar de bouwvergadering, en een paar uur later komen we weer op het parkeerterrein.

Staat zijn auto, bijna totaal wit met zwarte stippen.

Wat was het geval, hij had de auto onder een stil staande grote torenkraan geparkeerd wat als zitplaats, en schijtplaats door van die grote zeemeeuwen werdt gebruikt.

Was ik ff blij dat hij net even eerder was.

Hahahahha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ook ik heb weleens een stommiteit begaan:

 

Ik reis veel naar Denemarken om kennissen op te zoeken.

Op een gegeven moment ( zo'n 7 of 8 jaar geleden ) werd iemand 30 jaar. Dat wordt in denemarken gevierd met een groot feest.

Dus ik in de auto, daar naar toe met een broer van mij en nog een vrouwelijke kennis. Was daar al een aantal keer heen gereden, dus een kaart mee vond ik niet nodig. Een Tomtom had ik toen nog niet.

 

Oké, onderweg naar Bremen, was er werkzaamheden aan de weg, bij Delmenhorst. Toen ik eigenlijk eraf moest, zag ik dat bordje over het hoofd. Na een tijdje begon ik te twijfelen, vond het erg rustig worden op de 4 baansweg, terwijl het eigenlijk drukker moest worden.

Pas na aankomst in Cuxhavn, wist ik zeker dat ik verkeerd was. Tsja en toen ??? Ik zag een bordje staan naar Hamborg, ben ik dat maar gaan volgen.

 

Gevolg: Meer dan 100 kilometer omgereden, en zeker 2 uur aan reistijd langer.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele jaren terug kocht ik een tuner voor digitale tv + Ziggo smardcard. Het was in Juli en bloedheet. Alles aansluiten, scart kabel er tussen, postcode in de tuner ingevoerd. Kreeg netjes alle zenders..... maar geen beeld of geluid. Analoog wel. Vloeken, schelden, tuner weer resetten naar fabrieks instellingen. Boekjes nakijken en na anderhalf uur zo bezig met het zweet op de rug er achter komen dat de tuner niet was aan gesloten op de kabel.

Maximum E-85 Multi Focus Astra 1, 2 & 3

FTA via Philips 49PUS6401 4K Android TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit in de klimaattechniek, dat zal iedereen wel inmiddels

duidelijk zijn. Wij maken onder andere gebruik van rookpatronen

om luchtstromingen van roosters in kaart te brengen.

Die rookpatronen genereren enorme dikke vette witte rook . . .

 

Op een zekere dag, bij een inlener, die een wijsheid uitstraalde

ben ik stiekem achter hem gekropen en onder hem nabij zijn benen

zo'n rookpatroon uitgeblazen. Hij zag alleen maar een witte vette

damp tussen zijn benen en zijn bureau omhoog komen.

 

Ik heb nog nooit iemand zo 'n eind van z'n stoel zien komen . . .

fantastisch . .

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele weken geleden van de CV ketel het inwendige van de 3-wegklep vervangen.

Ik had alles goed voorbereid, eerst de ketel afgetapt met een emmer eronder. Op het hoogste punt in huis, dus makkie.

Ik daarna beneden warm water getapt om de boiler af te laten koelen. Tenslotte wil je niet je vingers verbranden aan de klep...

Toen er na een poos koud water uit de kraan kwam, kwam er ook CV water uit de lamp op de tussenverdieping........ huh?

De aftapkraan stond nog open en door de temperatuurwisseling in de boiler hevelt er meer dan 10 liter water (volle emmer) de vloer op.

 

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees hier toch een aantal werkplaats grappen langskomen (plintentrap, lucht anker).

 

Ik ken een persoon die ooit ook eens op pad was gestuurd voor een plintentrap.

 

Komt hij eind van de middag weer terug op de zaak dat ze toch echt overal uitverkocht waren, hij heeft overal gezocht en z'n collega's de grootste lol. Totdat ze later te horen kregen dat hij toch echt niet zo dom was en gewoon heerlijk de hele middag op het terras van De Bras had gezeten:-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ben ik het nog niet tegengekomen maar in de tijd

van de Puch's, Zundapp's en de Floretten werd regelmatig

naar "opvoerpoeder" gezocht. . . . je was een loser als je erin

trapte.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

+/-300 jaar geleden liep ik stage bij een audio-reparatiebedrijf.

Ik had bij een andere stagiair tijdens zijn pause een elco over de netschakelaar van zijn te repareren versterker gesoldeerd.

 

Na zijn pause zet hij de versterker aan en knal de elco explodeert.

Wij lachen natuurlijk.

Na 10 minuten hoorden we weer een knal en na 10 minuten weer.

Bleek hij zelf elke keer weer opnieuw een elco terug te solderen om dat hij dacht dat die daar hoorde. :D

 

De volgende dag had ik een cassette-deck gerepareerd en ben gaan pauseren.

Na de pauze heb ik hem ingepakt en naar de klant terug gestuurd.

De volgende dag stond er opeens een knal rode baas aan mijn bureau.

Zo zag hij er uit > mad

Hij had een boos telefoontje gehad over een knal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con
Hij zag alleen maar een witte vette
damp tussen zijn benen en zijn bureau omhoog komen

Ik heb de klassieke Enka Glanzstoff Meet- en Regeltechniek opleiding gevolgd, en we hadden eens een peperduur apparaat op de werkbank.
En in die bank, daar zat een gaatje... laugh

Dus ik onder de bank, apparaat boven het gat, en ik onder de bank zware shag roken en door een 6 mm luchtleiding rook door dat apparaat blazen.
Nog nooit een leraar (ze hadden vanuit hun kantoren zicht op ons) zo snel zien rennen :D

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...