Ga naar inhoud


[RE-9000HD] uitzetten tijdens opname


Gast denmen

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Weet iemand hoe dit werkt!

Als ik iets aan het opnemen ben en tijdens deze opname wil ik de reciever uitzetten dan geeft ie een melding "Wilt u de opname stop zetten" ik kan dan kiezen uit aan uit of annuleren!?

 

Kan het niet gewoon uitgaan maar wel de opname doorlaten gaan ?

 

wie o wie weet raad?

 

bedankt Dennis

Rebox re-9000

Link naar reactie
Delen op andere sites


"Overschakelen naar Standby.

Wilt u de opname ook stoppen?"

 

En dan de keuze "Ja", "Nee", en "Annuleren".

 

Dus als je "nee" activeert gaat de Rebox door met opnemen totdat de geprogrammeerde tijd voor die opname voorbij is, en schakelt dan naar Standby. Tijdens dat opnemen staat hij schijnbaar uit: maar op het display kun je zien dat hij doorgaat met opnemen.

 

Kies je "Ja" dan gaat hij meteen uit.

Kies je "Annuleren" dan wordt de hele vraag geannuleerd.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: denmen
Beste mensen,

Kan het niet gewoon uitgaan maar wel de opname doorlaten gaan ?


bedankt Dennis
Rebox re-9000



Hoi, Als je het licht uit doet, wil je ook dat het blijft branden?. Technisch kan dat natuurlijk helemaal niet. Je kunt beter je ontvanger uitzetten VOOR dat de opname begint. Na de opname schakelt hij dan vanzelf uit.

Gr,
Ed
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vergelijking slaat nergens op.

Als je het licht uit doet gaat het uit. Geen tussenmogelijkheid.

 

Hier heb je het over de gewenste tussenmogelijkheid dat de tuner in de functie van TV-kijken daarmee stopt, maar in de functie van opname-apparaat gewoon doorgaat.

De harde schijf gaat gewoon door met opnemen tot de ingestelde tijd om is.

 

Je ziet dat ook op de display; die geeft de tijd aan, zoals altijd in Standby, maar je ziet het rode signaal, dat aangeeft dat de opname nog steeds loopt.

 

Die harde schijf kan wel vaker aangesproken worden terwijl het apparaat op Standby staat; ik kan gewoon in de disk komen en zaken downloaden via de netwerkaansluiting.

Het is dus iets anders dan een lamp aan of uit.

Probeer het maar uit.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij wil Dennis alleen maar weten of hij tijdens het opnemen, het bericht "wilt u de opname stoppen" bij het uitzetten van de ontvanger kan ontwijken zodat de ontvanger gewoon uitgaat.

 

Ik heb het menu bekeken in de Rebox 8000 maar niets hierover gevonden. Ook bij de 8000 moet je bij het uitzetten even op OK drukken om te bevestigen dat de opname gewoon door moet lopen en dan gaat hij gewoon uit.

 

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het probleem niet.

Het betreft dus een 9000.

Als je die wil uitzetten tijdens een opname krijg je gewoon de keus of je echt helemaal wilt stoppen, of alleen stoppen met TV-kijken terwijl de opname op de achtergrond "stiekum" doorloopt.

Default antwoord is "Nee", dus gewoon indrukken voor het laatste geval.

"Ja" in drukken als de hele zaak gewoon uit moet.

Makkelijker kunnen ze het niet maken.

 

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lennie,

 

Wat Dutch bedoeld te zeggen is dat de TS waarschijnlijk wel weet hoe het wel werkt (dus zoals jij het ook omschrijft) maar dat TS met deze optie schijnbaar niet geconfronteerd wil worden.

Er is geen optie die voorkomt dat de betreffende Pop-Up in beeld komt en dat bevestigde Dutch hiervoor ook al.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor jullie reacties.

Maar Dutch heeft gelijk! Wat ik wilde is geen melding krijgen als ik het apparaat uit zet!?

 

Deed mijn vorige ook niet. Waarom zou ik dit moeten bevestigen ik zie heir het nut niet van in !

 

En daarkomt bij dat ik met een harmony afstandbediening werk en als ik op off druk gaat keurig al mijn apparatuur uit. En dus ook mijn tv het als dat de reciever blijft hangen omdat een vraag eerst moet beantwoorden vind ik dit vrij lastig want dan moet ik weer mijn tv aanzetten!

 

Ik dacht trouwens een keer ergens iets gelezen te hebben dat dit weg zou zijn naar een update ofzo?

 

Alle tips zijn welkom

 

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het juist een prima item dat een apparaat na het ontvangen van een signaal dat hij ermee kan stoppen, even netjes vraagt of je dat óók voor de opname bedoelt, én zelfs de mogelijkheid open laat dat dat signaal per abuis (fingertrouble) is gegeven, dus annuleermogelijkheid.

 

Natuurlijk zouden ze in het instelmenu de mogelijkheid kunnen creëren om ervoor te kiezen dat het indrukken van de aan/uit-toets op je afstandbediening de Rebox onmiddellijk uit zet, basta.

Ik denk dat die instelling niet door veel mensen gekozen zal worden, en indien al, door bijna evenveel mensen zeer spoedig teruggedraaid zal worden.

In de computersoftware worden dit soort "weet je het zeker?"-meldingen bijna standaard gegeven, zonodig met alternatieven.

 

De vraag komt ook alleen maar indien er op dat moment opgenomen wordt; een slimme vraag dus.

 

PS: onze antwoorden kruisten elkaar. Ingeval van zo'n type afstandsbediening ligt de zaak anders. Maar een fabrikant past haar software niet aan aan "vreemde" randapparatuur.

In jouw geval zou dus inderdaad wenselijk zijn dat alles ineens uit gaat. Loopt een opname, dan doe eerst je de Rebox uit op het toestel zélf, dan "Nee" bevestigen, en vervolgens alsnog de hele zaak af via de AB.

Stel de softwarewijziging voor die mogelijkheid eens voor aan Rebox, zou ik zeggen.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even aanvullend; bij dat vooráf separaat afzetten van de Rebox om een opname verder te laten gaan, wel de SAT-functie van die AB even ontkoppelen, anders gaat de Rebox juist weer áán nadat hij net afgezet is. Daarna al die andere apparatuur met die AB afzetten. Ingewikkeld, en dat was nou juist niet je bedoeling. Maar inherent aan een afwijkende AB.

 

Mijn laatste suggestie zou aan je wens voldoen, als Rebox er oren naar heeft die in een update op te nemen.

 

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vroeg me ditzelfde een tijdje geleden ook al af. Ik zou dus ook liever hebben dat deze vraag als een menuitem ingesteld kan worden. Dit omdat ik een Logitech Harmony gebruik voor mijn apparaten. Indien apparaten "verkeerd" uitgaan, dan is de "opstart" cyclus de volgende dag ook verkeerd. Het zou handig zijn als je deze vraag dan vooraf gedefinieerd kan krijgen in in het menu, waardoor de decoder uitspringt.

 

Als voorbeeld gesteld; Stel je bent Live TV aan het kijken en daarnaast ben je iets aan het opnemen. Je gaat slapen en je drukt vervolgens op de Standby toets van je Logitech afstandsbediening, Hierdoor springt de TV en de decoder op standby.. Nu blijft de decoder dus de gehele nacht aanstaan met de vraag in het beeld en de volgende dag gaat de "opstart" cyclus met de Logitech niet goed omdat de Rebox ook al aan staat....

 

 

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dennis25
En dus ook mijn tv het als dat de reciever blijft hangen omdat een vraag eerst moet beantwoorden vind ik dit vrij lastig want dan moet ik weer mijn tv aanzetten!

Alle tips zijn welkom

groeten


Je tv hoeft echt niet meer aan.
Even door denken, dan vind je vast wel de oplossing.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dennis25

En daarkomt bij dat ik met een harmony afstandbediening werk en als ik op off druk gaat keurig al mijn apparatuur uit. En dus ook mijn tv het als dat de reciever blijft hangen omdat een vraag eerst moet beantwoorden vind ik dit vrij lastig want dan moet ik weer mijn tv aanzetten!


Ik werk ook met een harmony. Ik zet hem gewoon uit daarmee als de opname loopt. Als ik wil dat de ontvanger uitschakelt na het afronden van de lopende opname druk ik eenmaal op de ok knop op de rebox zelf. Handig toch?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik op me Mvision 400. Als ik op rec druk dan is dat op de een of andere manier gelinkt met de EPG want hij gaat op standby zodra het programma afgelopen is, staat 's morgens netjes op uit. Software matig goed opgelost.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher

Ik werk ook met een harmony. Ik zet hem gewoon uit daarmee als de opname loopt. Als ik wil dat de ontvanger uitschakelt na het afronden van de lopende opname druk ik eenmaal op de ok knop op de rebox zelf. Handig toch?

Ikzelf gebruik ook een Harmony One.
In feite klopt jouw verhaal wel maar als je niet op de OK knop van de AB van de Rebox drukt staat de ontvanger de volgende morgen nog wel aan en dat vind niet iedereen prettig.

Daarnaast moet je ook nog een uitzet vertraging van circa 10sec van de TV in de Harmony programmeren want anders is je TV al uit voordat je op de OK knop van de AB van de Rebox kan drukken.
Uiteraard kun je ook met de TV uit op de OK knop drukken maar dan gebeurt dat in de blind en dat geeft voor menigeen een onbehagelijk gevoel want hij / zij weet dan niet of de ontvanger na beëindiging opname ook wel uitgaat.

Maar verder heb je gelijk, het is wel handig.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...