Ga naar inhoud


Oprichting Sat4all, hoe en wanneer was dat ?


Checkin

Aanbevolen berichten

Willem Kloosterhuis was voor veel fanaten de leverancier van onderdelen. In de tijd net nadat de eerste hack voor de PIC microprocessor in het public domain terecht was gekomen waren er eenvoudig weg geen goldcards. Een 0.5 millimeter dik printplaatje etsen en een processor er op solderen (op voetje natuurlijk), een eeprommetje en een hi/lo programmer (Ludipipo) op een stukje ex board.

Willem had altijd alle onderdelen op voorraad en voor schappelijke prijzen. Tot op de dag van vandaag gebruik ik zijn phoenix programmers als kaartlezers op mijn homeservertje.

Je kon er altijd terecht voor onderdelen, een "bakkie", en hands on hulp.

 

De grote schotel aan het balkon van zijn flat in Ede is verdwenen, evenals zijn website (willem.org). Als mijn informatie juist is heeft Willem een aanval van hyperglykemie als gevolg van suikerziekte niet overleefd.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ook nog van de tijd dat je hier gold files kon halen om je gouden kaartje te proggen, maar zelf voor het digitale tijdperk was het D2MAC ook wel interessant vooral op sirius

en het leuke de site waar ik ze vandaan haalde bestaat nog

alleen gaat het nu om katten !!!!

http://www.billeberga.com/

 

lol

"i think, therefore i am"
draaiend met: VU+DUO 500GB, golden media wizard hd class, Pinnacle ip9600 hd with android
4X TELENET hd-digicorders 500GB
enog meer om op te noemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar haalde ik ze ook. Die katten kon je toen ook al bekijken.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BIG M
ook nog van de tijd dat je hier gold files kon halen om je gouden kaartje te proggen, maar zelf voor het digitale tijdperk was het D2MAC ook wel interessant vooral op sirius
en het leuke de site waar ik ze vandaan haalde bestaat nog
alleen gaat het nu om katten !!!!
http://www.billeberga.com/

lol


Ik geloof dat ik die katten idd wel eens eerder gezien heb ja.....

Maar pas op he, straks moeten we je nog een waarschuwing geven voor het linken naar antieke keysites wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BIG M
.... maar zelf voor het digitale tijdperk was het D2MAC ook wel interessant vooral op sirius


Yep, zo is het voor mij ook begonnen met een philips d2mac decoder en een season interface met voyager op de laptop. Keytje inkloppen en kijken maar naar TV1000 blush

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Oldereast
Origineel bericht van: BIG M
.... maar zelf voor het digitale tijdperk was het D2MAC ook wel interessant vooral op sirius


Yep, zo is het voor mij ook begonnen met een philips d2mac decoder en een season interface met voyager op de laptop. Keytje inkloppen en kijken maar naar TV1000 blush


Zo is het hier ook ooit begonnen.... cool

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

 

 

CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium

Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Oldereast

Yep, zo is het voor mij ook begonnen met een philips d2mac decoder en een season interface met voyager op de laptop. Keytje inkloppen en kijken maar naar TV1000 blush


Ja mooi en daarna die printjes met PIC16C84 die je kon proggen. :D Tegenwoordig heb ik een leesbril nodig om de tekst op die prommetjes te kunnen lezen sick waar blijft de tijd....

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Ja TV1000
Waar blijft de tijd...

Als ik me goed herinner was er toen zelfs een sat4all bestandje om je gold file zelf te maken. blush

ja, inderdaad smile

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Origineel bericht van: goto

Weet nog goed dat ik op een zaterdagavond/nacht voor de eerste keer mijn irdeto kaartje behandelde,ging dit verkeerd dan had je voor 90% zeker een ijskrabber. Het proggertje was er 1 van "Willem ", heeft ie de online site nog ?

Hulp kreeg ik toen nog op een irq kanaal van Satfun


Dat was dan toch zonde van het Irdeto kaartje, want je kon deze kaartjes heel goed re-animeren.
Voor div. goede vrienden heb ik er een aantal tot leven gebracht op m'n oude desktop.
Het was weliswaar een héél secuur werkje, maar het lukte altijd goed.

Ik ben met satelliet begonnen in begin jaren '90, TV4 Sverige zat nog FTA op de Sirius.
Met een beetje (te) zwak signaal kreeg je van die pretige spike's op je beeldbuis te zien.
Hier in een la liggen nog steeds die oude kaartjes met PIC16C84 stof te happen.

Leuke tijd was het toen met die hobby.

Met vriendelijke groet,
SatBaron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Oldereast
Skychannel is heel lang ongecodeerd geweest, volgens mij tot midden jaren 90.


Nee hoor, die waren analoog al heel vroeg gecodeerd in de z.g. VideoCrypt codering.
MultiChoice Nederland heeft ook nog een tijd gebruik gemaakt van het VideoCrypt II systeem.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik mijn eerste schotel plaatste in 87 was Skychannel gewoon ongecodeerd. Later kwam daar de eerste astra met 4 kanalen van sky en die waren in eerste instantie ook allemaal ongecodeerd, oa skymovies. Toen had je ook nog lifestyle en screensport. Ik heb nog wel een kanalenlijst uit die tijd, zal dat weer 's opzoeken smile

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mar
in 1979 eerste schotel gemaakt 3 meter draaibaar en met infrarood afstand bediening. alles was toen vrij te ontvangen
behalve skychannel. was mooie tijd.


Dat klinkt als een echte pionier! Heb je daar nog foto's van?

En nu pas lid geworden vat sat4all....... wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...