Dik Geplaatst: 19 oktober 2010 Geplaatst: 19 oktober 2010 Hallo Sat vrienden, Een vraag betreffende de warmtehuishouding in de DM800S-HD met 500Gb HDD (intern). Is een externe fan (op USB aansluiting) wenselijk? Hopelijk is het totale geluidniveau (HDD en Fan) laag. Ben van plan deze combinatie DM800S-HD en HDD te kopen. Dik. Meten is weten
bigtwin Geplaatst: 19 oktober 2010 Geplaatst: 19 oktober 2010 Hallo Dik, welkom op dit forum. De 800 staat bekend om zijn warmte problemen. Dus koeling is altijd welkom. Een interne disk vergroot die warmte problemen alleen maar. Ik heb zelf geen 800, maar heb wel genoeg gelezen over problemen met warmte. Misschien is het beter om voor een 500HD of een van de nieuwe modellen te gaan... ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
chablis Geplaatst: 20 oktober 2010 Geplaatst: 20 oktober 2010 Ik hoor ook steeds klachten over de warmte-ontwikkeling bij de DM 800, maar ikzelf heb er geen last van, terwijl ik ook een HDD heb ingebouwd. Een fan kan natuurlijk nooit kwaad en wanneer je er een stroom- en/of spanningsregelaar tussen zet, kun je hem zo laag mogelijk laten draaien. Nog mooier zou natuurlijk zijn als je een schakeling maakt met een NTC in de DM, zodat het toerental automatisch wordt geregeld. DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.
Cobus R Geplaatst: 20 oktober 2010 Geplaatst: 20 oktober 2010 Hier heeft hij de 800HD 2 jaar gedraaid (ik had een van de eerste versies) zonder problemen en ok hij wordt warm maar op zich valt het wel mee ook met ingebouwde Hdd (Samsung 160 gig)erin. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
olypo Geplaatst: 20 oktober 2010 Geplaatst: 20 oktober 2010 Hoi, Bij mij draait hij ook al meer dan een jaar en heb gelijk in het begin een laptopcooler aangeschaft. De DM800 erop aan gesloten op de DB usb uitgang en geen enkel probleem met de warmte. groeten Olypo VU + solo 2 SE met VTI 11 Dreambox 800HD met geminiVisiosat Bi-satellite G4 4x Inverto black lnb's (13E,19E,23E,28E)
ruude007 Geplaatst: 20 oktober 2010 Geplaatst: 20 oktober 2010 Hier ook een laptop cooler onder de box en geen warmte problemen. DM800 HD +oscam Maxdigital XP1000 0scam
Obi Wan Geplaatst: 20 oktober 2010 Geplaatst: 20 oktober 2010 Ik heb al 2 jaar een dm800hd en sinds een jaar een interne harddisk. Geen koeler en ik heb geen warmte problemen. Hij wordt wel warm maar het veroorzaakt geen problemen. Heb er wel een zalman koelblokje opgezet om de warmte dissipatie te versterken, gewoon voor het gevoel. Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
Tonskidutch Geplaatst: 20 oktober 2010 Geplaatst: 20 oktober 2010 Obi Wan, dissipatie wat een leuk woord... maar zou je iemand die deze receiver nu gaat aanschaffen dat adviseren? binnenkort komt de dm800se versie uit (dus second edition) en huidige modellen zoals de 500HD is toch echt beter NU dan de dm800pvr oldtimer ciao Pabadam Yonderboi
likus Geplaatst: 20 oktober 2010 Geplaatst: 20 oktober 2010 Ik heb een 800 van de eerste serie... Al veel gedoe gehad. Eerst een eSata externe schijf: deed het 3 maanden foutloos, toen allemaal ellende; veel geexperimenteerd met images en instellingen, schijf, kabels en behuizing uitgebreid getest. ook nog teruggestuurd, tot 2x toe...niets gevonden. Uiteindelijk een interne schijf gemonteerd. Ging ruim anderhalf jaar goed. Daarna herkende de box opeens regelmatig zijn schijf niet; na reboot meestal weer OK. Backups teruggezet, contacten aangedrukt etc. maar toch gebeurde dit steeds vaker. Nieuwe schijf gekocht; daarmee ging het 3 maanden foutloos en toen begon het circus opnieuw. Nu heb ik inmiddels een Qnap-NAS gekocht en na wat gepruts werkt het redelijk, met ernaast een USB-stick voor de timeshift. Ik merk regelmatig, dat er veel tevreden gebruikers zijn, hoor. Ook neem ik aan, dat deze eerste 800's relatief meer problemen gaven als een nieuw type. Ik vind het een hele fijne box, alleen dat gedoe met opnemen (en misschien het slecht reageren op de afstandsbediening) drukt af en toe de pret een beetje. DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-TQnap NAS TS-210 Canal Digitaal & DigitenneWavefrontier T55 / Triax 88met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411
mobieltje Geplaatst: 20 oktober 2010 Geplaatst: 20 oktober 2010 Beste mensen het forum staat bol met vragen over het inbouwen van een Fan / Ventilator in een DM500, DM800 en DM8000. (Dreambox wordt (te) warm, met of zonder HD) Via de zoekfunctie "ventilator" B.v. deze link Grts
Dik Geplaatst: 20 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2010 Hallo Sat vrienden, Bedankt voor de vele reacties over de warmtehuishouding in de DM800. Heb samen met de DM800 en de 500Gb Hitachi HDD in ieder geval een externe koelunit gekocht. Deze koelunit kun je boven op de DM800 leggen en is aan te sluiten op de USB (3Volt). Beste is ze te laten zuigen...geeft max.koeling! Het betreft een Rovi-2 (twee kleine blowers) Notebook Cooling Pad,1500RPM (en kost niet veel....je kunt ze wel iets horen draaien - mogelijk het toerental verlagen door de voeding is te verlagen. Over de interne DM800 blower heb ik ook al verschillende problemen gehoord (beperkte levensduur - mogelijk lager toerental instellen of (defecte)ventilator vervangen door extern koelblok) Voorlopig laat ik zoals het zit en zal de temperatuur regelmatig controleren. Het is bewezen dat electronica circuits een langere levensduur krijgen door ze zo snel mogelijk op te warmen tot ca 40-50C en dan op deze temperatuur te stabiliseren. Z.g.n Hot-spots zijn vaak de oorzaak van uitval...zo kun je denken aan b.v processoren. En zoals mobieltje al schrijft: kijk ook onder de zoekfunctie "ventilator" ! Nogmaals bedankt voor de reacties. Dik. Meten is weten
Gast Geplaatst: 20 oktober 2010 Geplaatst: 20 oktober 2010 @ Dik, in een DM800 zit geen interne koeler. Hier draait 'ie trouwens 2 jaar zonder problemen, word wel warm maar dat geeft ook hier geen storingen. Zit al vanaf het begin een HD in.
Garagebox Geplaatst: 20 oktober 2010 Geplaatst: 20 oktober 2010 Dik kijk maar uit met die interne fan die zit alleen in clone boxen. Dreambox 800 HD 320GB intern - Pioneer 1530 - PS3 250GB - 2x Bulsatcom ontvangertjes - DM500S - TD110 19.2 23.5 13 28.2 - 120cm Draaibaar - 60 cm vast.
dst Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 Voor het meten va de temperatuur van de harde schijf is er het volgende telnet commando: hddtemp -q –w /dev/discs/disc0/disc OP de een of andere manier werkt dat bij mij niet meer. (no such file or directory)?
Obi Wan Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 De dm800 is inderdaad al aan alle kanten ingehaald door betere boxen zoals de 800seof de 500 hd. Bovendien kan je ook de vu+ nemen, ook een stuk sneller. Terugkomend op een koelblokje: ik heb kwa performance of problemen niets gemerkt, heb nooit last gehad van warmte. Maar als je er eentje hebt liggen zou ik hem wel plaatsen, hij voelt gewoon veel minder warm aan. Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen