Ga naar inhoud


[RE-9000HD] opgenomen programma's lopen regelmatig vast


Gast Dennis25

Aanbevolen berichten

hey mensen,

 

Ik heb deze 9000 3 weken in huis en heb tot nu toe zelde een programma geheel kunnen afkijken vanaf de hdd.

Deze loopt regelmatig vast kan dan op stop drukken en soms als ik 10 tot 15 minuten doorspoel pakt hij deze soms ineens weer wel, maar ja dan ben je wel 15 verder in je prog!

Ik heb de nieuwste software er vandaag opgezet en nu maar hopen dat dit verholpen is!?

 

heeft iemand suggesties??

groeten Dennis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Dennis25
heeft iemand suggesties??

Hallo Dennis,

Allereerst welkom op het forum! :D
En dan je vraag... whistle
Dit gaat je waarschijnlijk wat rauw op je dak vallen, en het gaat door een aantal mensen bevestigd worden en door anderen ontkend worden maar wat je schrijft is helaas heel herkenbaar. Spit het Reboxforum maar eens op je gemak door. Mijn (serieuze) suggestie is: bouw aan een goede relatie met je dealer zodat je eventueel en op termijn, als blijkt dat het niet opgelost kan worden, de mogelijkheid hebt om uit te wijken naar een ander merk/model.

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha dat heb je met humor gebracht. Helaas klopt het inderdaad. Ook op me Re 8000 loopt een opname regelmatig vast. Is helaas geen pijl op te trekken hoe lang het duurt en hoe vaak. Ik neem op op me USB HDD en me NAS maar beide doen hetzelfde. Het is lastig maar je leert er mee leven. Ik los het op door op de bestandslijst ( links naast de pauze knop )te drukken op me AB en 9 van de 10 keer loopt ie dan gewoon door, is het proberen waard.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dennis25
hey mensen,
heeft iemand suggesties??
groeten Dennis

Herkenbaar!

Maar ik moet er wel bij zeggen, toen ik me Hitachi HDD gewisseld had voor een Western Digital green 1 Tb, waren alle problemen voor bij.
Sinds 7 maanden, geen vastlopers meer gehad!

Mvrg,

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dennis,

 

Heb je de HDD zelf ingebouwd of is die door de dealer ingebouwd.

Als dit laatste het geval is dan geef ik de voorkeur wat RvdV adviseert en ga terug naar de dealer en vraag hem om een andere (b.v. WD Green) HDD in te bouwen.

 

Als je de HDD zelf hebt ingebouwd laat dan even weten welke HDD je hebt gebruikt.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt inderdaad als een HDD probleem.

De HDD 'n keer (opnieuw) formateren kan , denk ik, ook geen kwaad.

 

Héél af en toe nog eens een commercial skip probleempje (terugspringen) maar dat mag geen naam hebben.

Zowel opname's op de interne HDD als op de NAS gaan bij mij goed.

 

Het kán ook zijn dat je op een bepaald moment, om wat van reden dan ook, even geen signaal hebt.

Gaat "gewoon" kijken wél goed?

 

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor jullie reacties!

Nee ik heb de hdd niet zelf ingebouwd maar compleet gekocht met 500 gig welk merk weet ik zo niet zou ik ff thuis moet kijken!

Ik heb hem gekocht bij zwaansateliet.nl.

een keer formateren kan geen kwaad inderdaad maar zeg er ook bij dat er films en programma op staan van een paar weken oud en die werken ook nog steeds prima?!?

 

Thanks

 

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk zelf of vraag aan de dealer welk mark / type HDD is ingebouwd.

Als dit geen WD Green is zou ik aan de dealer vragen om de HDD te vervangen anders het apparaat bij hem voor reparatie indienen en dat net zo lang tot het probleem is opgelost.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stop er niet te veel tijd in, als het apparaat nog maar 3 weken oud is geef je de dealer uiteraard de kans het probleem te verhelpen en lukt dat niet, retour met dat ding. Geloof me, dat bespaart je een hoop ergernis.

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...