Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nou,...ik ben een stapje verder,...na mijn vorige post, over mijn niet ontvangst van de horizontale frecuencies van astra 23.5, en 2 maal de monteur laten komen ( en betaald),..is dit nu de situatie,:

Schotel Triax 64 staat perfect uitgericht en ontvangt de 19 + 23 perfect,.en zolang de man boven op het dak zit,.en zijn eletronische Sat-Finder aangesloten heeft op de 2de ingang van de DUO LNB kop,..zie ik ook beneden op mijn tv alle kanalen,.( Top-pakket) alles in HD en ook de SD samen gevat ,.perfect,...maar zogauw hij zen spullen pakt om naar beneden te komen en dus zijn Sat-finder van de DUO LNB afhaalt,...hou ik alleen maar de Astra 19 kanalen over,..en enkele vertikale zenders van de Astra 23,.......

De monteur zegt dat zijn sat finder op het moment van de horizontale zenders de benodigde18 volt toevoegt aan de DUO LNB,..wat in teorie de diseqC switch die in de philips reciever zit zou moeten doen,.wat dus NIET het geval is,...( de diseqC instelling zit in de juiste volgorde voor dat iemand denkt dat dat het is,....

Daar de reciever net nieuw opgestuurd is door CD,.zou het kunnen dat het een soft-ware mankement heeft, dat resulteert in het niet afwisselen van de stroom -voltage die iedere "zender/frecuentie/astra 19+23 /horizontaal/vertikaal" nodig heeft,.??????¿¿

Dit is echt voor mensen die meer weten over het elektronische proces wat zich binnen de ontvanger afspeelt voor het switchen van de diseqC´s,.......

Zou zo blij zijn als er iemand is die hier wat meer over weet,....de monteur kan verder niets meer doen,..de schotel staat goed en geeft maximale waarden aan op alle zenders en frecuenties,..en nogmaals ik zie alle kanalen,.maar als de man zijn aparatuur van de schotel haalt "is het feest voorbij,".....

Bij voorbaat dank voor iedere hint of suggestie over wat nu te doen,.....receiver terug sturen naar Cd,.is ook een optie,.maar ja,..ik woon in Madrid,..en zal dan heel lang zonder men Nederlandse Tv moeten,...en dat zou echt heel vervelend zijn wegens speciale personele omstandigheden,....

dus voor dat te doen,.miscchien zit het hem in iets heels simpels,...

groeten uit Madrid

Charlie

Woon in Madrid, 2 schotels,voor de Astra 19+ 23, Deco = BWARE COMBO

Geplaatst:

Vind het toch maar een vreemd verhaal, en als ik zoiets aan de hand zou hebben, verwissel ik als eerste even het LNB. Daarmee heb je soms de raarste problemen en door er een andere aan te hangen heb je in elk geval zekerheid waar het probleem zit.

Zo'n duo twin LNB heb je toch al voor een paar tientjes en kun je eventueel ook nog laten opsturen vanuit Nederland. Ik zou je wel aanraden om gewoon de officiële Canaldigitaal Duo LNB te kopen, die is perfect in combinatie met de Triax 64cm en het Philips doosje.

Een voltage probleem kan het eigenlijk niet zijn, als je de horizontale Astra 1 zenders kunt krijgen, moet je ook de horizontale Astra 3 zenders hebben, is hetzelfde voltage (18V). Alleen de discqC sturing is anders maar of het nu A of B is, dit vergt precies dezelfde 'kracht' van de ontvanger.

M_Z

Geplaatst:

Beste Charlie,

In mijn 7141 staan de signaal parameters voor de 23,5 als volgt:

snel - 11914 - horizontaal - 27500 - 3/4.

Als in de polarisatie in vertikaal verander gaat de ontvanger raar doen.

( menu sta ontv - uitgebreide instellingen - handmatig zoeken - wijzig signaal parameters - astra 23,5 )

mvg Luchtig

Philips DSR 7141/22 - Triax TDS 78 - multifeed 3xastra 1xhorbit - LG M2280D - recreatiepakket met HD pakket

Geplaatst:

Dank "M-Z" voor je reactie,....

denk ook dat de lnb defect is,.....

ben al aan het "surfen" op internet maar in Madrid is dat ding niet te vinden,...

wel in gebieden waar sat-boeren zitten waar veel nederlanders zitten,...kan dus weer duur grapje worden,.met verzend kosten en voor de 4de keer monteur laten komen,...

ben met men zus in nederland bezig of canaal digitaal coulant is,.en een nieuwe opstuurt,..( moet toch garantie op zitten,.ook al was het de overstap naar HD aan -bieding met reciever,..

a fijn,.ik "modder" verder,.....

de gratis aan bieding word inmiddels wel heel duur,

...zoals ze hier in het spaans zeggen,;

" de halsband is duurder als de hond",....

nogmaals dank voor het meedenken,....

groeten uit Madrid,.

Charlie

Geplaatst:

Dank voor de bijdrage "luchtig",.....

helemaal correct,...heb de zelfde parameters als jij hebt vermeld,.

en idd,.hij gaat raar doen als je die veranderd,....maar alles lijkt erop dat de LNB defect is,.want daar zit de " switch" in,....

groeten uit madrid,.

Charlie

Geplaatst:

Nou,....we zijn er uit,....

De nieuwe philips 7141 die ik dus van CD heb gekregen,..stuurt niet goed de puls naar de LNB zodat deze zen switching doet om de ( hogere) horizontale frecuenties van de astra 23 te krijgen,...........en krijg dan een display met "GEEN SIGNAAL" op mijn beeldscherm.

Dat betekent dat ik :

RTL5 HD,

RTL7 HD,

Veronica HD,

Net5 HD,

" de belgen" in HD,.

Eurosport HD,

maar ook NIET HD zenders zoals alle regionale omroepen NIET kan zien.

Dat het niet aan iets anders ligt, is het bewijs dat ik de SD zenders die via de astra 23 en in horizontaal uitzenden, zoals dus bijv. de regionale omroepen,..NGC Wild,.History WEL kan zien als ik mijn vorige decoder (Showbox PVR 500) aansluit,....en dus wel signaal heb.

Heb overigens de goede coax kabel line versterker gevonden,.....en heb nu perfect signaal ( 98 % volgens de 7141),.......

Via mijn zuster heb ik van CD te horen gekregen dat ik de "geforceerde Software download "moet uitvoeren,...via het "geheime menu",...

Heb ik netjes gedaan,...maar helaas,.nog steeds geen signaal,.....

Dus nu hopen of ze erkennen dat het idd aan deze nieuwe decoder ligt en een nieuwe willen sturen en ik deze terug stuur.

Zoniet dan moet ik maar zelf een nieuwe kopen,..heb al rond gekeken,.( woon in Madrid),.en heb een Azbox Elite op het oog,....heb een goede Sat-boer gevonden hier in men eigen voorstad van Madrid,...vriendelijke en zeer vak-kundige mensen die meer doen zoals sommige hier op het forum noemen " dozen schuivers",.....ik mag deze decoder 7 dagen gebruiken zonder verplichting,....

Met al men gestudeer en pluis werk (vooral hier) heb ik trouwens ontdekt door een post hier door iemand anders geplaatst,

over de slechte beeld SD kwaliteit van deze 7141,

dat dat te wijten is aan het feit dat de standaard beeld-instelling van onze 7141, te vinden onder " A/V instellingen,.

bij "hd-formaat" op automatisch staat.

En hier zit het probleem met de SD uitzendingen,....

Met deze instelling dus ( automatisch),.past deze ontvanger zich NIET aan ,.aan het signaal wat ie door moet geven,...576p in het geval van de SD kanalen,..maar deze op-blaast naar 720p..!!!!!

Dat geeft als resultaat een geforceerd en iets waziger beeld,.dat hoe beter je plasma of TV is,.nog eens versterkt wordt met alle verbeterings tools die ieder TV heeft en het hierdoor nog "erger" of zichtbaarder maakt.

Dit verklaart dat ik het beeld bij men vorige decoder ( showbox) zo " mooi " vond,.....tja logisch he,.....was alleen Astra 19,2,..en alles in SD en zonder verandering werd het 576p signaal keurig doorgegeven aan mijn Panasonic plasma die er dan nog "iets mooiers" van maakte.

Ieder die dat wil,.kan dit heel simpel checken,....

zet je 7141 op een SD kanaal,.....bijv. 277 ( RTL7),......

vervolgens menu,. > instellingen > A/V instellingen >

hd-formaat in drukken met OK > scroll met de pijl naar 576p > OK > vervolgens binnen 10 sekonden op "5" drukken > en voila,....oordeel zelf,..!!!

Afijn, dus als CD niet mijn nieuwe 7141 wil vervangen met een nieuwe ,

die wel de horizontale frecuenties kan laten zien op de astra 23,....

word het een nieuwe,..en misschien de Azbox dus,..

( is niet makkelijk hier in madrid om een reciever uit te zoeken ,.omdat hier alles met nagravison werkt voor de spaanse canaal digitaal ( " Canal Digital Plus" genaamd,....),....als iemand nog een suggestie heeft bij voor baat dank,...

De voorheen genoemde winkel heeft ook de MVision 400 HD,.veel goedkoper,...ook geschikt voor de nederlandse seca3 CD smartkaart,...maar de verkopers zeiden dat het beeld kwaliteit van de Azbox echt spektakulair beter was,.( verschil is wel 16o euro),....

Ik hoop dat ik geen ban krijg wegens het noemen van andere merken hier,.maar ik geloof dat het duidelijk binnen de context ligt van mijn nu al 2 weken durende probleem,..met al 4 paginas van mensen die geholpen hebben en meegedacht hebben,.waar ik echt heel blij mee ben,......

zonder al deze tips en hulp was ik NIET gekomen waar ik nu zit,.....

Dit zijn mijn bevindingen en afloop van mijn probleem wat bij nader inzien toevalliger wijze,. ( was bij het begin mijn eerste indruk), wel de juiste "onderwerp-titel" had,........( herkent iemand "Voltage switch" problemen voor de diseqC),.......................

Ondanks alles kan ik me natuurlijk toch nog vergissen,.( het is ook zo tecnisch en sepcifiek allemaal) ben dan ook maar een simpele piano-leraar",...

Dus als iemand toch nog een idee heeft hoe het probleem van de 7141 op te lossen is,.aangaande het niet goed door geven van de variabels van de 13 + 18 volt die nodig zijn om te kunnen swichen via de diseqC in de DUO LNB wat ie goed doet behalve op de horizontale frecuenties van de astra 23,.... zou ik het graag horen,..........

Nogmaal dank aan de velen die mee gedacht hebben en /of suggerenties hebben gedaan,....

Groeten uit madrid,...

Charlie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen