Ga naar inhoud


Null modem kabel, Harde Schijf, Videos


Gast TurkmenCopur

Aanbevolen berichten

Gast TurkmenCopur

Hallo allemaal,

 

Ik wil de videos die ik heb opgeslagen op de harde schijf van de dreambox, naar mijn pc sturen. Met een netwerkverbinding, is de downloadsnelheid heel laag. Het duurt uren voor het downloaden van een video van ongeveer 10mb.

 

Kan je met een seriele null modem kabel een hogere downloadsnelheid behalen? Zoja, welke software moet ik hiervoor gebruiken? Zonee, zijn er andere mogelijkheden voor een hogere downloadsnelheid?

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een seriele verbinding, zoals die met een nulmodemkabel is, is heel langzaam, max zo'n. 10kb/s

Een netwerk kan een snelheid behalen zo tussen 50 en 100 Mb/s, één en ander afhankelijk van je lokale netwerkapparatuur.

 

Een oorzaak kan zijn:

 

De eerste db7020 haddden een slechte netwerkkaart / chip aan board

 

Je lokale router kan ook een oorzaak zijn.

 

Ook de netwerkkabel stekker kan dit veroorzaken.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast TurkmenCopur
Citaat:
Ook de netwerkkabel stekker kan dit veroorzaken.

De klik/stekker(aan het uiteinde van de netwerkkabel) van mijn netwerkkabel(ethernetkabel) is defect. Hierdoor zit de netwerkkabel niet stevig vast aan de dreambox, en gaat daarom eruit wanneer je de dreambox beweegt. Maar, ik heb wel gewoon verbinding met de netwerk.

De netwerkkabel is wel ongeveer 7/8meter lang(afstand tussen router en dreambox). Maar met verbindingen met andere pc's heeft deze kabellengte geen slechte effect op de snelheid.

Citaat:
De eerste db7020 haddden een slechte netwerkkaart / chip aan board

Is het mogelijk om een externe netwerkkaart aan te sluiten op de db7020? Zal dit het probleem oplossen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

neen is niet mogelijk

 

er zijn verbeter opties gepubliceerd inzake de netwerkchip en wat weerstanden vervangen op het mainboard... (effe zoeken)

maar dat betekend solderen en wel kundig en exact (ben je soldeer hobbyist? dan zoek de handleiding)

maar ook dan is per ftp client kopieren niet echt heel snel naar windows

wil je soms kopiëren neem een sharkoon ide / usb dockingstation

zet de hdd in dat dockingstation en kopieer razendsnel naar je PC

(met de juiste ext3 fsdrivers voor windows)

 

heb je echter linux op je PC gaat het veel makkelijker door die dreambox7020 hdd direkt aan de pc te hangen en te mounten in de linuxversie

ciao

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast TurkmenCopur

Bedankt voor alle antwoorden.

 

Citaat:
er zijn verbeter opties gepubliceerd inzake de netwerkchip en wat weerstanden vervangen op het mainboard... (effe zoeken)

maar dat betekend solderen en wel kundig en exact (ben je soldeer hobbyist? dan zoek de handleiding)

Helaas, ben ik geen soldeer hobbyist, dus gaat dit niet lukken.

 

 

Citaat:
wil je soms kopiëren neem een sharkoon ide / usb dockingstation

zet de hdd in dat dockingstation en kopieer razendsnel naar je PC

(met de juiste ext3 fsdrivers voor windows)

Dit lijkt me een goede optie. Dus je moet simpelweg de hardeschijf van de dreambox in de sharkoon ide / usb dockingstation stoppen, en dan wordt de indeling van de hdd van linux naar windows vertaald, en zo kan je de bestanden/videos kopieren naar de windows-hdd-van-je-pc? Wat is de snelheid voor het kopieren hiervoor? Kan je aub meer info geven over de werking van de sharkoon ide / usb dockingstation?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult een progammatje moeten downloaden, zodat windows de bestandsindeling van EXT 2 / EXT 3 kan lezen. Standaard kan windows bestandsindeling FAT32 en NTFS lezen en schrijven.

 

Linux gebruikt de bestandsindeling EXT 2 / EXT 3 en REISERFS.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...