Ga naar inhoud


[Henksat lijst] Kan Henksat lijst niet gebruiken, wie kan helpen?


lujo

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: paardengek
Origineel bericht van: lujo
@ Littlesat: Lees aub mijn openings post. Het betreft dus een rotor en dat heb ik ook aangegeven in mijn tuner configuratie.

Dat kom alleen tegen bij Henksat i.c.m. enigma 1 en Pli image.

De rotor gaat dan echt wel naar 1 west, maar er zijn in de sateliet lijst 0 zenders ( nieuw gevonden 0, provider 0 en service 0 ), terwijl na scannen het wel gaat werken.

En dit fenoneem heb ik met tientallen enigma 1 boxen mee gemaakt.
Het andere fenoneem is dat de sateliet positie in image en settings verschillen : gevolg: de rotor draait dan niet.

Met vriendelijke groet, paardengek


Dus kan ik dit gewoon zien als "fout" van Henksat lijst dat die niet op Enigma 1 PLi images wil werken?

Ik ging steeds vanuit dat er iets bij mij mis moest zijn.

Maar korte samenvatting is dus dat Henksat lijst niet echt Enigma 1 compatible is?
Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: lujo

Dus kan ik dit gewoon zien als "fout" van Henksat lijst dat die niet op Enigma 1 PLi images wil werken?

Ik ging steeds vanuit dat er iets bij mij mis moest zijn.

Maar korte samenvatting is dus dat Henksat lijst niet echt Enigma 1 compatible is?


Dat zie je dus fout.
Thor zit ook niet op 1.0 west maar op 0.8 west.
Hieruit trek ik de conclusie dat je geen PLi images gebruiktt, want ook daar staat Thor op 0.8 west.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat


Dat zie je dus fout.
Thor zit ook niet op 1.0 west maar op 0.8 west.
Hieruit trek ik de conclusie dat je geen PLi images gebruiktt, want ook daar staat Thor op 0.8 west.


Sorry Henk maar waar zeg ik dat Thor op 1.0 West zou zitten?

Ik moet helaas concluderen dat je conclusie fout is. Ik gebruik wel degelijk Open-Pli image. Wil je foto of video als bewijs zien?

Thor staat bij mij gewoon op 0.8 West. Echter geeft jouw lijst gewoon 0 zenders net als op andere West satellieten.

Ga ik zelf naar 0.8 West en scan ik die satelliet dan pas krijg ik die satellieten.

Ik heb ook Gemini 4.70 geprobeerd en ook met gemini heb ik zelfde problemen als met Open-Pli icm Henksat lijst.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen E1 box meer hier, dus zelf even testen kan ik het niet. Maar als ik zip download vanaf HIER en ik open deze met DBedit 4.0 zijn de satellieten 0.8 W, 5.0 W en 12.5 West gewoon zichtbaar en gevuld met zenders, ben er daarom van overtuigd dat het moet werken, daarnaast ben je de enige die problemen meldt met deze lijst.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Installeer anders eens de Wavefrontierlijst uit de downloads, wat is daar het resultaat van?

 

p.s. Misschien maar eens een E2 (HD) box overwegen? Ik overweeg helemaal te stoppen met de E1 lijsten omdat er alleen maar (NL)content verdwijnt en er niet veel verandert.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Ik heb geen E1 box meer hier, dus zelf even testen kan ik het niet. Maar als ik zip download vanaf HIER en ik open deze met DBedit 4.0 zijn de satellieten 0.8 W, 5.0 W en 12.5 West gewoon zichtbaar en gevuld met zenders, ben er daarom van overtuigd dat het moet werken, daarnaast ben je de enige die problemen meldt met deze lijst.

Installeer anders eens de Wavefrontierlijst uit de downloads, wat is daar het resultaat van?

p.s. Misschien maar eens een E2 (HD) box overwegen? Ik overweeg helemaal te stoppen met de E1 lijsten omdat er alleen maar (NL)content verdwijnt en er niet veel verandert.


Met DBedit zijn 0.8 W, 5.0 W en 12.5 West satellieten inderdaad zichtbaar en aangevuld met zenders.
Echter in Dreambox zelf zijn die eerder genoemde satellieten zichtbaar maar bevallen allemaal geen zenders.

Oost satellieten hebben gewoon alle zenders.

Wavefrontierlijst geeft precies zelfde problemen:

Oost satellieten = zichtbaar + zenders

West satellieten = zichtbaar maar geen zenders


Misschien dat tijdens het "omzetten" van Enigma 2 naar Enigma 1 lijst iets niet goed gaat? Ik geef alleen voorzet om eventuele probleem op te lossen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Zorg dat je satellites.xml strookt met Henksat settings. Dan is je probleem opgelost....


Is het niet zo dat bij het selecteren van Henksat lijst satellites.xml van Henksat automatisch worden gedownload?

En wat moet ik doen denk jij om te zorgen dat satellites.xml strookt met Henksat lijst.....

[edit]
Wat er nu onder /etc staat (satellites.xml) is is xml van Henksat lijst.

Userbouquet staan nu onder /etc/enigma

Is dit wel goed voor een 500+


Want volgens mijn DreamBoxEdit als ik files zou moeten uploaden zouden ze hier moeten komen:

/var/tuxbox/config/enigma/

Echter onder /var zie ik geen tuxbox....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...