Gast zzzzzzz Geplaatst: 20 oktober 2010 Geplaatst: 20 oktober 2010 Ik had tot voor kort veel crashes in Openpli, maar de laatste 10 dagen heb ik er geen meer gehad, ten minste dat denk ik. Wat ik mij afvraag : Als ik het uptime commando ingeef, en die zeg 10 days, wordt dat gereset als enigma2 herstart wordt, of alleen als er een volledige reboot gebeurt ? Ik zou het natuurlijk kunnen teste met een init 4, init 3 te doen, maar dan is mijn experiment om de stabiliteit te testen om zeep natuurlijk. Er zijn 2 zaken die ik onlangs veranderd heb en één van die 2 heeft de stabiliteit verhoogd : 1) maxroot plugin geïnstalleerd 2) ik gebruik tijdens het afspelen van files enkel nog teletekst ondertiteling en niet meer de DVB ondertiteling Ik vermoed dat het 2) is die het verschil maakt, maar wil toch zeker zijn dat mijn enigma niet reset op een moment dat ik de box niet gebruik.
Catastrofus Geplaatst: 20 oktober 2010 Geplaatst: 20 oktober 2010 Volgens mij reset je de uptime als je embedded linux herstart oftewel de dm herstart. Enigma is slechts een app die draait op linux en een herstart daarvan zal dus dan niet de uptime verstoren. Zo te zien: root@kakofonix ~ # ps -w |grep enigma 661 root 2748 S /bin/sh /usr/bin/enigma2.sh 666 root 98272 S /usr/bin/enigma2 694 root 2812 S grep enigma root@kakofonix ~ # uptime 21:54:25 up 1 day, 4:00, load average: 0.36, 0.08, 0.02 root@kakofonix ~ # init 4 root@kakofonix ~ # ps -w |grep enigma 705 root 2812 S grep enigma root@kakofonix ~ # uptime 21:55:03 up 1 day, 4:00, load average: 0.29, 0.08, 0.02 root@kakofonix ~ # init 3 root@kakofonix ~ # ps -w |grep enigma 730 root 2748 S /bin/sh /usr/bin/enigma2.sh 736 root 90148 R /usr/bin/enigma2 750 root 2812 S grep enigma root@kakofonix ~ # uptime 21:55:23 up 1 day, 4:01, load average: 0.49, 0.14, 0.04 root@kakofonix ~ # 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Gast zzzzzzz Geplaatst: 20 oktober 2010 Geplaatst: 20 oktober 2010 Origineel bericht van: Catastrofus Volgens mij reset je de uptime als je embedded linux herstart oftewel de dm herstart. Enigma is slechts een app die draait op linux en een herstart daarvan zal dus dan niet de uptime verstoren. Ik vermoedde dat, maar kon het dus niet testen. Dus eigenlijk zou het kunnen (maar het zal wel zeer onwaarschijnlijk zijn) dat enigma2 zelf crasht, en herstart terwijl je de box niet aan het gebruiken bent, en als hij daarna de EPG herlaadt zou je dat dus niet kunnen vaststellen ?
Catastrofus Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 Als enigma2 crashed dan heb je wel een crashlog, als het goed is. Dus vaststellen kun je het wel. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Gast zzzzzzz Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 Origineel bericht van: Catastrofus Als enigma2 crashed dan heb je wel een crashlog, als het goed is. Dus vaststellen kun je het wel. Ok, dan draait hij al 11 dagen zonder crashen. Dus één van die 2 acties heeft hem stabieler gemaakt. Nu nog uitvissen welk een het is.
the_knarf Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 Origineel bericht van: zzzzzzz Origineel bericht van: Catastrofus Als enigma2 crashed dan heb je wel een crashlog, als het goed is. Dus vaststellen kun je het wel. Ok, dan draait hij al 11 dagen zonder crashen. Dus één van die 2 acties heeft hem stabieler gemaakt. Nu nog uitvissen welk een het is. of gewoon genieten van het feit dat de box nu stabiel is ;-) GigaBlue QUAD plus 4XS2
Gast zzzzzzz Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 Origineel bericht van: the_knarf of gewoon genieten van het feit dat de box nu stabiel is ;-) Neen, want ik zou graag opnieuw van DVB ondertitels gebruik maken. Als ik van Teletekst ondertitels spreek, bedoel ik de eigen OpenPli implementatie, niet Tuxtxt. Daarbij zie ik toch een paar problemen, sommige letters plakken tegen elkaar, en dat leest moeilijk (bij Tuxtxt teletekst plakken die letters niet aan elkaar). Ik vermoed dat dat dan weer met het lettertype of de grootte van de letters te maken heeft die ik gekozen heb via de FontMagnifier plugin (ik gebruik lettergrootte 30 hiervoor).
Littlesat Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 Heb je rewrap aangezet? Zet dat eens uit en doe ondertitels komen zoals ze ook met tuxtxt komen. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast zzzzzzz Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 Origineel bericht van: Littlesat Heb je rewrap aangezet? Zet dat eens uit en doe ondertitels komen zoals ze ook met tuxtxt komen. Rewrap ? Waar kun je dat instellen ?
Gast zzzzzzz Geplaatst: 22 oktober 2010 Geplaatst: 22 oktober 2010 Te vroeg gejuicht. Op dit moment is de box precies voor 100% bezig. Dit is gebeurd tijdens het zappen. De informatiebalk boen en onder verdwijnt niet meer, telnet reageert niet (knipperende cursor, maar geen logon prompt), de webinterface ook niet, de harddisk is niet meer te bereiken via het netwerk. Ping werkt wel nog. Dus iets zorgt ervoor dat de CPU voor 100% belast is, maar vermits niets reageert zal ik niet anders kunnen doen dan een harde reset via de knop.
Gast MiLo Geplaatst: 22 oktober 2010 Geplaatst: 22 oktober 2010 Origineel bericht van: zzzzzzz ...Dus iets zorgt ervoor dat de CPU voor 100% belast is... Waarschijnlijk "blokkeert" iets, bijvoorbeeld een losse harddisk kabel of een defecte USB stick ofzo. Een 100% bezette CPU is iets waar je normaal gesproken nauwelijks iets van merkt.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 22 oktober 2010 Geplaatst: 22 oktober 2010 Origineel bericht van: MiLo Origineel bericht van: zzzzzzz ...Dus iets zorgt ervoor dat de CPU voor 100% belast is... Waarschijnlijk "blokkeert" iets, bijvoorbeeld een losse harddisk kabel of een defecte USB stick ofzo. Een 100% bezette CPU is iets waar je normaal gesproken nauwelijks iets van merkt. De box werd in het uur voordat hij begon te hangen ook zeer traag. Elke toets die op de afstandsbediening ingedrukt werd, liet een paar seconden op resultaat wachten. Op het moment van hangen was ik niet bezig een opname aan het bekijken, er was ook geen opname bezig. Als ik zeg hangen, dan bedoel ik dus de toegang tot de box. Het beeld van de zender waar ik op afgestemd was, bleef wel verder spelen, maar de infobalken verdewenen niet.
Catastrofus Geplaatst: 22 oktober 2010 Geplaatst: 22 oktober 2010 Neuh, mijn ervaring leert dat een willekeurige plugin kan zorgen voor dit soort situaties. Geen defecte hardware maar defecte software (plugin's) kan voor dit soort situaties zorgen. Dus zzzzzzz moet zorgen dat hij geen rare/vreemde/instabiele plugins draait en dan gaat het goed. En dit is eigen ervaring dus... Origineel bericht van: zzzzzzz Origineel bericht van: MiLo Origineel bericht van: zzzzzzz ...Dus iets zorgt ervoor dat de CPU voor 100% belast is... Waarschijnlijk "blokkeert" iets, bijvoorbeeld een losse harddisk kabel of een defecte USB stick ofzo. Een 100% bezette CPU is iets waar je normaal gesproken nauwelijks iets van merkt. De box werd in het uur voordat hij begon te hangen ook zeer traag. Elke toets die op de afstandsbediening ingedrukt werd, liet een paar seconden op resultaat wachten. Op het moment van hangen was ik niet bezig een opname aan het bekijken, er was ook geen opname bezig. Als ik zeg hangen, dan bedoel ik dus de toegang tot de box. Het beeld van de zender waar ik op afgestemd was, bleef wel verder spelen, maar de infobalken verdewenen niet. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Gast zzzzzzz Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 Wel, na die ene crash na 11 dagen, waar effectief een soort hardwareprobleem meespeelde (iemand hier had een ADSL splitter uitgetrokken, wat voor een onstabiele internetverbinding zorgt), en de volledige reboot heb ik opnieuw opnames bekeken met DVB ondertitels in plaats van teletekst ondertitels. Ik heb nu al een crash. De crashlog is 0 bytes, ook al staat de extra detailed crashlog optie aan. Ik zal eens Open Pli naar de allerlaatste versie updaten, en dan zien of het probleem er nog altijd is. Voor mij is het nu wel duidelijk dat met de versie die ik heb DVB ondertitels voor instabiliteit zorgen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen