ronaldsl Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 Hoi, Vanaf mijn pc wordt onderstaande verstuurd. IK heb al gescanned met Mailware en Essentials, maar er werd niets gevonden. Het wordt verstuurd naar alle MSN contactpersonen. Wie kent het en weet hoe dit te verwijderen ? Greet, Ronald Google helpt me ook niet echt verder....... From: XXXX@hotmail.com To: XXXX@hotmail.com Subject: Wat sta jij weer scherp op deze afbeelding hoor Date: Wed, 20 Oct 2010 13:55:09 +0200 Hallo Je profiel werd net online bezocht door XXXX en met een 8 beoordeeld! Wil je zien om wat voor profiel het gaat? Ga dan onmiddelijk naar de site: http://www.msnratingprofiles.com/?vriend=XXXX@hotmail.com Ltr XXXX
Janneman Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 Hoi, Ik denk dat jij een keer op een mailtje hebt geklikt en daarna je msn accountnaam en ww hebt ingevuld. En nu zit je denk ik met de gebakken peren. Ze hebben dus al je contactpersonen op kunnen halen. Sowieso per direct je wachtwoord wijzigen lijkt me, om nogmaals contacten ophalen (nieuwe) te voorkomen. Groet, Janneman PS Dit kun je dus niet verwijderen. Waarschijnlijk stond er bij het inloggen wel een vage link naar voorwaarden en daarin zal gemeld zijn dat ze namens jou je contactpersonen mogen benaderen.
Janneman Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 O ja, en waarschijnlijk is het alleen uit jouw naam verstuurd en dus niet vanaf je pc. (Verklaard ook meteen waarom je geen spy/ad/malware vindt.
winwiz Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 Dit lijkt heel erg op een beestje. Ik kan je malwarebytes aanraden om eens een onderzoekje te doen. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Janneman Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 Origineel bericht van: winwiz Dit lijkt heel erg op een beestje. Ik kan je malwarebytes aanraden om eens een onderzoekje te doen. Hmm ik heb dergelijke mailtjes ook weleens ontvangen. Wedden dat als je de link aanklikt gevraagd wordt om je msn accountnaam en wachtwoord? Krijg nou wat... post nummer 1000... toch nog haha
ronaldsl Geplaatst: 21 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2010 Mailware en Essentials al gedaan, volledige scan, geen resultaat. En, ik kan me echt niet heugen dat ik zomaar ergens mn gegevens heb ingevuld.......vreemd.... Heb ook al eens zoiets gehad van mn dochter haar Hyves, maar dat was verstuurd om een uur of 3 snachts, en dan ligt die 12 jarige echt wel op bed. Greet
Gipfo Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 Origineel bericht van: ronaldsl En dan ligt die 12 jarige echt wel op bed. Greet Ben je daar echt zeker van? Die van mij (13) is zelfstandig zo klever geweest haar gsm het wifi netwerk op te gaan onder de dekens wel te verstaan. Toen ik haar betrapte hiermee vroeg ik hoe ze het netwerk wist op te zetten. "Hehe paps daar hebben we internet voor staat met plaatjes erbij uitgelegt" Nou daar ging ik dan. Dus alles zo ingesteld dat ze dat zelf niet meer kon instellen. Betrap ik ze 2 weken later weer ermee zit ze over het wifi netwerk van de buren Ontoppic maar weer
Garagebox Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 Is dit niet zo een msn "virus"? Krijg erg veel van die berichtjes in mijn msn van anderen die al (soms jaren) geinfecteerd zijn. Als jou msn ook geinfecteerd is stuurd jou msn zonder dat je het weet dat soort berichtjes naar al jou contactpersonen. Dreambox 800 HD 320GB intern - Pioneer 1530 - PS3 250GB - 2x Bulsatcom ontvangertjes - DM500S - TD110 19.2 23.5 13 28.2 - 120cm Draaibaar - 60 cm vast.
ronaldsl Geplaatst: 22 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2010 en als ik nu eens MSN eraf gooi, en opnieuw zou installeren ? Zou dat misschien helpen ?
Bigfoot Geplaatst: 22 oktober 2010 Geplaatst: 22 oktober 2010 heb je je MSN password al gewijzigd? Veel meer kun je niet doen denk ik. Wellicht kun je op MSN zien van welke IP adressen is ingelogd op jouw account, bij Google kan dat. En evt. een melding er van maken.
Garagebox Geplaatst: 22 oktober 2010 Geplaatst: 22 oktober 2010 Dat domain (msnratingprofiles.com)is net op 20-10-2010 geregistreerd voor een jaartje. Uninstalleren kan je proberen maar check wel na de uninstall dat ook echt alle msn mappen verwijderd zijn voor weer opnieuw te installeren. Of probeer een google search op "msn virus" en dan komen er wel wat handige links uitrollen hoe te handelen en verwijderen. Dreambox 800 HD 320GB intern - Pioneer 1530 - PS3 250GB - 2x Bulsatcom ontvangertjes - DM500S - TD110 19.2 23.5 13 28.2 - 120cm Draaibaar - 60 cm vast.
Greatone Geplaatst: 22 oktober 2010 Geplaatst: 22 oktober 2010 Origineel bericht van: ronaldsl Mailware en Essentials al gedaan, volledige scan, geen resultaat. Probeer Malware Bytes eens, is toch momenteel de beste programma die er is (naar mijn mening). Vind vaak malware die andere programma's niet vinden. * VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv * * LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *
Garagebox Geplaatst: 23 oktober 2010 Geplaatst: 23 oktober 2010 Ronaldsl mischien een simpele typo maar malwarebytes is het programma wat hier bedoeld word, mailware is niet het programma dat voor deze taak geschikt is. malwarebytes Heb je al ge-uninstalled en dan alle directories mbt op msn gedelete in program files? Dreambox 800 HD 320GB intern - Pioneer 1530 - PS3 250GB - 2x Bulsatcom ontvangertjes - DM500S - TD110 19.2 23.5 13 28.2 - 120cm Draaibaar - 60 cm vast.
Greatone Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 Je haalt inderdaad 2 dingen doorelkaar zoals Garagebox aangeeft. Je moet dus niet scannen met mailware, maar met malware (zonder i) bytes, zie link van Garagebox. * VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv * * LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen