darksnake Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 Beste sat4all leden, Ik ben van een db500s naar een 500HD gegaan. Hierbij wil ik graag NL HD kanalen ontvangen. Daarbij heb ik nu een extra LNB nodig (23.5). Mijn vraag is nu, of het mogelijk is om een multifeet houder als deze te gebruiken of zijn ze echt speciaal voor triax? huidige situatie is (13;19;28,2) alvast bedankt!!
Tonskidutch Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 op je foto, zie je misschien zelf al dat er geen LNB (qua kop en montage breedte) meer tussen 19,2 en 28,2 past die triax multifeed is echt enkel voor de triax wegens schotelgrootte en de arm lengte waar op die feed staat zou je deze op de 65 archsat zetten staan de lnb's wellicht niet in het brandpunt van de OFFSET schotel. wat let je om een tweemaal duurdere t55 wavefield te nemen? ciao edit (typfouten verbeterd) Eleanor Blancmange
Gast wanderer Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 heb zelf zo'n archsat gehad en de hals is veel dunner dan bij een triax dus die rail gaat niet lukken....ik denk ook dat 19E en 23E niet goed uit te richten zijn...
Tonskidutch Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 had ook een archsat... zonder 23,5 prima uitbreiden lasTIG. echt de t55 kost maar 65€ de triax multifeed al 28€ dus bijna 2 x zo duur maar vijfmaal zo efficient. ciao Eleanor Blancmange
Gast 1664 Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 Ik heb zelf nog zo'n Archsat in gebruik en ik heb er 'gewoon' een lnb tussengeprutst met tye-wraps. Op Astra1 en-2 verloor ik resp. 0.1 en 0.2 dB omdat de lnb er eigenlijk gewoon niet tussenpast. Voor mij een acceptabel verlies. Als je interesse hebt wil ik best even een fotootje plaatsen.
darksnake Geplaatst: 21 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2010 Origineel bericht van: 1664 Ik heb zelf nog zo'n Archsat in gebruik en ik heb er 'gewoon' een lnb tussengeprutst met tye-wraps. Op Astra1 en-2 verloor ik resp. 0.1 en 0.2 dB omdat de lnb er eigenlijk gewoon niet tussenpast. Voor mij een acceptabel verlies. Als je interesse hebt wil ik best even een fotootje plaatsen. Mijn LNB's zijn aan de voorkant ook een beetje gescheurd( 2 jaar oud ongeveer). Mijn SNR is +- 70%. Ik ga ze waarschijnlijk vervangen met invacom black ultra twin. Het zou wel mooi zijn als ik er een 4e bij zou kunnen zetten. Zou je een foto kunnen plaatsen? zou me goed op weg helpen!
NINjak Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 Wilde eerst nog een andere houder kopen maar heb/had het zelfde gedaan als 1664! Gewoon met een aantal ty-raps (en 2 stukjes hout om de lnb "recht" en beter op zijn plaats te houden) een lnb er tussen geklu(n)st. Werkte goed (genoeg) kon alles zien en daar gaat het dan ook om, toch? Een foto kan ik er niet meer van maken want de schotel ligt op zijn rug nog op het "balkon" en gaat morgen (waarschijnlijk) naar de vuilstort. Er hangt nu al een tijdje een T55 als vervanger aan de muur.
Trulli Geplaatst: 22 oktober 2010 Geplaatst: 22 oktober 2010 Is het niet gewoon makkelijker een (kleine) schotel (2e hands) naast je archsat te zetten. M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel
joop001 Geplaatst: 22 oktober 2010 Geplaatst: 22 oktober 2010 @Darksnake, Het is gewoon goed mogelijk. Ik heb meerdere schotels zo uitgericht (13E, 19E, 23E en 28E) en het draait goed. Ook bij zwaar weer (wok vol sneeuw etc afgelopen winter). Je hoeft ook geen andere rails te kopen oid je koopt gewoon een losse lnb houder bij je leverancier. Het is alleen zaak het eea goed uit te richten en smalle lnb's te gebruiken voor 19E en 23E. Richt eerst op 23,5 uit, lnb staat bijna in het midden, links (neus naar schotel)daar bijna tegenaan 19E en op de linker uiteind 28,2E en op de rechter uiteind 13E Groeten Joop.
Tonskidutch Geplaatst: 22 oktober 2010 Geplaatst: 22 oktober 2010 man o man wat een installatie. coax met manteldraden in het zicht lnb's met algen bedekt en je hebt nog beeld ook? WOW het lijkt een idee als start voor een nieuw topic: hoe slecht ie eruit ziet, toch geeft het beeld! ciao Eleanor Blancmange
Gast 1664 Geplaatst: 22 oktober 2010 Geplaatst: 22 oktober 2010 hmm, van dichtbij zag ik geen manteldraden, op de foto wel. Een jaar geleden nog de algen weggehaald, nul verbetering, dus nu mogen ze net zo lang blijven als ze willen. Ik zal nog eens een foto maken als er ook weer een pak sneeuw opligt en toch nog steeds prima signaal Edit: ben toch (op m'n pik getrapt :-)) nog eens gaan kijken en de vermeende manteldraden blijken....spinrag.
Tonskidutch Geplaatst: 22 oktober 2010 Geplaatst: 22 oktober 2010 was niet de bedoeling hoor om daar te trappen. denk dat die van mij (de schotel) ook aardig aan 't roesten is 2 jaar niet gezien (11hoog) ciao Eleanor Blancmange
Gast 1664 Geplaatst: 22 oktober 2010 Geplaatst: 22 oktober 2010 Mijn installatie hangt maar net boven ooghoogte, dus het was niet veel moeite. Het lijkt écht net of er manteldraden uit de rode lnb steken, en dat is niet m'n gewoonte, dus het was vooral ter bevrediging van mijn eigen nieuwsgierigheid. Bovendien, het is hier zonnig, 19 graden en windstil...
Eddy VL Geplaatst: 22 oktober 2010 Geplaatst: 22 oktober 2010 Staat die derde LNB niet wat ver naar voor? Volgens mij niet goed voor de focus... M.v.g. Eddy Vl
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen