Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Yep, wat ver naar voren en onder een afwijkende hoek. Maar dat gaf (empirisch, door uitproberen dus) het beste resultaat. De signaalsterkte en -kwaliteit is zo vrijwel gelijk aan die van Astra1.

Hij moet verder naar voren of naar achteren omdat de lnb anders niet tussen 19 en 28 in past.

Geplaatst:
Origineel bericht van: 1664
Yep, wat ver naar voren en onder een afwijkende hoek. Maar dat gaf (empirisch, door uitproberen dus) het beste resultaat. De signaalsterkte en -kwaliteit is zo vrijwel gelijk aan die van Astra1.

Hij moet verder naar voren of naar achteren omdat de lnb anders niet tussen 19 en 28 in past.

hey 1664, thnx voor de fotos!!
Jij hebt dus 19 en 28.2 niet verplaatst en 23.5 naar voren gezet. Op de foto te zien is hij wat naar beneden gekanteld(afwijkende hoek)? Ik ga ook maar wat prutsen met tiewrap en kijken wat voor resultaat het geeft!
Geplaatst:

Nee, dat kan niet omdat je geen duo lnb achter een diseqc kunt plaatsen. (mini-diseqc achter diseqc)

• Moderator
Geplaatst:

Ik heb het wel geprobeerd, nadat ik al eerder in het forum hierover een discussie heb gevolgd.

Wanneer je aan de uitgang van de duo LNB een t-stukje zet en dat verbind met de eerste 2 ingangen van de diseqc schakelaar, heb je een goede kans dat het werkt.

Het is niet optimaal, maar je bent ermee geholpen, wanneer je niets anders voorhanden hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

En als je dan de diseqc instructies dubbel laat sturen, dan snap ik dat het kán werken. Maar wees niet verbaasd als het toch van de ene dag op de andere niet meer werkt. Eigenlijk zou je een uncommitted switch moeten gebruiken.

Geplaatst:

Een DUO lnb heb ik op mijn oude schotel (die van de TS is toch ook de versie van ca. 90cm breed?) al eens geprobeert maar mijn (de gratis standaard duo van CD) lnb heb ik niet aan de praat kunnen krijgen (had op ASTRA 1 wel beeld maar de andere kop was een beetje te "out of focus" om beeld te geven)!

Ik weet, het is ook wel logisch want die gratis duo lnb was/is voor schotels van ca. 60cm maar ik wilde het toch proberen of er beeld op 23.5 kwam maar helaas. Het had de aanschaf van een extra lnb kunnen voorkomen wink

Dus ondanks dat je evt. twee porten op je switch zou willen samenvoegen of op welke manier dan ook het wil oplossen zou ik zeker eerst de/die DUO LNB even helemaal alleen testen.

Geplaatst:

ik heb een extra setje for de archsat besteld, dat was geen succes, toen maar ook een triax railtje besteld en dat op de houder van de archsat (beetje afgezaagd)

dat ziet er als volgt uit:

73209_459558303179_719598179_5437001_112

73209_459558308179_719598179_5437002_633

73209_459558313179_719598179_5437003_275

73209_459558318179_719598179_5437004_624

4x een dikke LNB gaat niet lukken maar met een beetje wroeten werkt dit ook.

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Geplaatst:

Voor dat extra setje (houder) heb je de ruimte helemaal niet gehad. Dat ondervond ik toen ik de beugel van 28.2 even wilde gebruiken voor een test op 23.5 en toen merkte ik dat een extra houder helemaal niet zou passen.

Ik heb die archsat nog op het "balkon" liggen. Dus als er iemand onderdelen wil hebben of desnoods de hele schotel geef maar een gil anders gaat ie op de "ijzerberg" bij de gemeente! Hij is niet helemaal compleet meer maar dat vertel ik wel ALS iemand denkt hem te komen halen.

Geplaatst:

Ninjak,

Ik begrijp het niet dat je stelt dat het niet lukt om een vierde lnb houder te plaatsen. Ik heb dit meerdere malen gedaan (12, 19, 23 & 28) en met mij ook anderen. Het is wellicht strak werken, maar het kan wel. De ontvangst van deze posities is dan gewoon goed. Ik heb er vier twin lnbs inzitten. Je moet dan ook wel smallere versies gebruiken, maar het kan echt.

Groeten Joop

Geplaatst:

@joop001

Het werkte bij mij, met wat tyraps, perfect ik zeg alleen dat er (idd.) geen extra houder voor de astra3 (tussen de A1 en A2) paste. Teminste, niet op het standaard gebeuren wat je bij de schotel (van mij) aangeleverd krijg. De "nieuwere"/latere schotels hebben een andere stang, houder en brug (waar de houders op zitten). Bij die ik hier nog heb liggen is/was er echt geen houder tussen te krijgen ook al draaide je wat andere houders om.

Natuurlijk hoe smaller de lnb des te beter het er tussen past maar je hoeft er geen alps voor te kopen... alleen wel zonder een/die extra houder wink

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen