Ambilight Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 Hallo ik probeer diet werkende te krijgen maar het lukt me niet is iemand die het kan vertellen hoe het precies moet zie bijlage
Lamko Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 Wat wil niet ? Heb je ook een foutmelding ? Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Moderator wiz Geplaatst: 21 oktober 2010 Moderator Geplaatst: 21 oktober 2010 Als ik het zo lees is het een kwestie van oscam_install_pack uitpakken in /tmp. Dan in het script OWNER=<username> invullen. Vervolgens een chmod 755 install.sh en dan het install.sh script aftrappen. Tenminste, zo staat het in de readme die in de rar zit. Wat heb je zelf zoal geprobeerd, en welke meldingen kwam je onderweg tegen? groet, Wiz VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
labyrint Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 Hallo, Heb het even geprobeerd en bij mij doet hij bijna alles wat er in het script staat. Hij maakt alleen geen cronjob regel. Ik gebruik Ubuntu 10.4 de server versie. Het rar bestandje even uitpakken. Het mapje oscam_install_pack en OscamInstall.sh in de map tmp op de server zetten. In het bestand OscamInstall.sh achter Owner de naam van de gebruiker invullen. In mijn geval root. De rechten van het .sh bestandje op 755 zetten en uitvoeren met ./OscamInstall.sh Als jij foutmeldingen krijgt is het misschien verstandig om een hekje te plaatsen voor de regels vanaf echo countdown for reboot ( dus de laatste 11 regels )zodat jij het rustig na kan lezen voordat de reboot begint. de maker van het script gaat er vanuit dat jij al een mapje var/script hebt en dat daar een checkfile.sh in staat anders krijg jij evengoed een foutmelding. Voor de installatie maakt het niet uit. Naderhand wel even de config files aanpassen naar eigen belang. Ik hoop dat ik niets vergeten ben en anders vult een ander het wel aan. Suc6.
Satfreakholl Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 ik doe het altijd even zo voor oscam dan het je gelijk de nieuwste versie van oscam als root in een console =============================== cd /usr/local/bin/ sudo svn co http://streamboard.gmc.to/svn/oscam/tags/1.00 oscam-1.00 cd oscam-1.00 sudo mkdir build_dir cd build_dir sudo cmake -DWEBIF=1 /usr/local/bin/oscam-1.00 sudo make sudo make install ================================ de volgende bestanden moeten wel op je linux pc staan kun je heel snel en een voudig met webmin doen These are the packages needed to compile cvs subversion autoconf libccid automake libtool gettext make cmake tar bzip2 gzip patch ncurses-bin gcc g++ flex bison pkg-config wget libpng2 or libpng3 zlib (development headers) for sa and aes: libssl-dev libssl0.9.8 for pcsc: libpcsclite1 libpcsclite-dev for smartreader branch: libusb-1.0.6 libusb-dev libusb-1.0.6.zip
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen