Ga naar inhoud


beslagen ramen ford mondeo


1pm

Aanbevolen berichten

Ik heb voornamelijk deze tijd van het jaar dat de ramen aan de binnekant vol zitten met condens .

 

Ook als het geregent heeft gebeurt dit zeker de voorruit dan er is nergens een waterlekkage dit heb ik gecontroleerd het is alleen erg vervelend .

Soms iemend een oplossing hiervoor :

auto : ford mondeo station wagon

Bouwjaar : 1996

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is het alleen als je net de wagen instapt?

Of echt druppeltjes aan de binnenkant?

Als ik 's morgens de wagen instap en wegrij

dan beslaat het raam zo af en toe ook totaal.

 

Ligt ook aan 't weer denk ik.

 

Bij mij is het snel te verhelpen door de airco aan te zetten,

dan heb je binnen 10 tellen weer zicht.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou eens checken of je kachel niet toevallig een klein beetje lekt. Ik heb alleen geen idee of je daar makkelijk bij kan, meestal zitten die dingen diep verstopt in je dashboard. Als een van die slangen een beetje drupt of je kachel lekt een beetje dan kan dat tot dit soort problemen leiden.

 

Hoewel je dat als het goed is op een gegeven moment ook moet beginnen te ruiken lijkt mij, tenzij je in je auto rookt, dan ruik je alleen de asbak smile

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@1pm,

 

 

Citaat:
Ik heb voornamelijk deze tijd van het jaar dat de ramen aan de binnekant vol zitten met condens .

 

 

Ook in het verwarming/koeling systeem zitten filter's, heb je die al eens vervangen. Bij mij gebeurd dit iedere 1 - 2 jaar, doe ik dit niet heb ik het zelfde probleem wat jij hier aangeeft, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: potenza
Kan ook gewoon waterlekkage zijn.
De auto is al op leeftijd,kan best ergens een doorgeroest gat zitten.
Check de vloer eens.


Kijk eens in de bak waar de reserveband ligt. Misschien zijn de afwateringsgaatjes verstopt.

Praatjes vullen geen gaatjes, maar PUR wel !!!!!

 

Dream 800HD 13/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Katoenen washand of iets anders waar je vocht absorberende kattenbakkorrels in kan doen. Die in de auto laten liggen.

 

Mijn ervaring is dat na mate de auto ouder wordt, vocht veel meer voorkomt in de auto. In mijn vorige auto moest ik vaak niet alleen de buitenkant krabben bij vorst, maar ook de binnenkant. Ook een tip die ik een keer heb gehad is om de verwarming flink aan te zetten met rijden met het raam op een kiertje.

Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne

HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens onder de motorkap vlakbij de voorruit.

Als daar in de bak bladeren liggen die de afvoeren verstoppen dan kan het water in je interieur ventilatie terecht komen.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DennisB
Ook een tip die ik een keer heb gehad is om de verwarming flink aan te zetten met rijden met het raam op een kiertje.


Of gewoon helemaal open wink

Ik heb er in de winter ook wel eens last van en dan is het toch echt een kwestie van goed ventileren. Je stapt wel eens met zeiknatte kleding in de auto en zelfs wat we uitademen bestaat voor een deel uit waterdeeltjes. Dat blijft ´s nachts in de auto hangen en als het vriest kan dat wel eens als gevolg hebben dat de binnenkant van de ramen bevroren is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga er maar vanuit dat die bak echt lek is.

 

Waarschijnlijk heb je ook een sponsje in de auto liggen? Die is dan zeiknat en zorgt ervoor dat het probleem blijft.

 

Kattenbakkorrels zal niet helpen. Er bestaan zakken met vocht aantrekkend materiaal. Motorrijders hangen zo'n zak in de winter onder de motorhoes om condens en dus roesten te voorkomen. Zo'n zak kan 600 ml water bevatten. In de oven krijg je ze weer droog

 

Caravan eigenaren gebruiken ze ook in de winterstalling.

 

Ik zou zeggen ga naar een goede motorzaak en koop er 2.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als de radiator v.d verwarming lekt dan zou je dat volgens mij moeten ruiken.

 

Vooral als de verwarming op een hoge stand staat. Dat is zo'n vreemde "zoete" geur (koelvloeistof).

 

Wat ook goed kan is een rotte plek in de onderbodem, afdichtdoppen kwijt, lekkage in de raamrubbers o.i.d

 

Voel de vloerbedekking en evt stoffen zijpanelen of ze nat zijn.

 

Je moet het probleem echt oplossen want rijden met de verwarming hoog is maar een lapmiddel. Het vocht zit ook in het stof en schuim van bijv de stoelen.

En dat kan heeel erg lang duren voordat die droog zijn.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ding is van 1996 zo lang zal dat probleem niet meer duren.

 

Laat ie het maar met die vochtzakken proberen zolang die rijdt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een hoop mensen is een goed rijdende auto met apk heel wat. Een nieuwe auto is een luxe die niet iedereen kan betalen.

 

Bovendien rijden auto's van die leeftijd nog prima, als wij ze wegdoen dan rijd die auto nog jaren in het oostblok of afrika rond.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...