Catastrofus Geplaatst: 28 oktober 2010 Geplaatst: 28 oktober 2010 Volgens mij las ik ook al ergens in dit topic dat je permanenttimeshift aan hebt staan? Dan zit daar dus het probleem in denk ik. Dan moet je klagen bij de maker van die plugin ipv big size cf's te kopen. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
SnijdeA Geplaatst: 28 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2010 Niet helemaal. Ik gebruik een tool van derden om de standaard timeshift aan te zetten. Dat is ook precies wat ik wil. Ik wil ten alle tijden terug kunnen spoelen, dat zit standaard in de box. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Catastrofus Geplaatst: 28 oktober 2010 Geplaatst: 28 oktober 2010 Maar dan is het toch logisch dat je uit je ruimte loopt? Kun je dan niet beter timeshiften naar hdd dan? Want dit is niet wat 'normale' timeshift in houdt. Bij de kabel hebben die "gecastreerde/gecertificeerde" pvr's ook maar een ruime maar beperkte (permanente) timeshift van enkele uren maar wel op hdd. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
SnijdeA Geplaatst: 28 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2010 Origineel bericht van: Catastrofus Maar dan is het toch logisch dat je uit je ruimte loopt? Nee, dat is helemaal niet logisch. Het is logisch als de software aan het begin van de timeshift gaat snoepen en aan het eind toe gaat voegen. Als ik 4 uur naar 1 zender kijk en in timeshift zit, dan is het niet logisch dat de timeshift gewoon weg wordt gegooid. De box moet dan gewoon het eerste uur verwijderen zodat je weer een uur kan opnemen. Zelfs zo'n brakke UPC box doet dat. Origineel bericht van: Catastrofus Kun je dan niet beter timeshiften naar hdd dan? Want dit is niet wat 'normale' timeshift in houdt. Bij de kabel hebben die "gecastreerde/gecertificeerde" pvr's ook maar een ruime maar beperkte (permanente) timeshift van enkele uren maar wel op hdd. Ja, ik kan wel timeshiften naar de harddisk, dat doe ik al een jaar, maar sinds de laatste kernel update gaat het deleten van grote files erg traag, dus ga ik na een uurtje zappen, dan gaat dat traag omdat er een uur aan timeshift verwijderd moet worden. Bovendien wordt het apparaat erg warm door een constant draaiende harddisk. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
bigtwin Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Werkt een 32 Gb compact flash in de 8000? Ik wil deze ook gaan aanschaffen om te timeshiften, maar dan is het wel aardig om te weten of die 32 Gb ook gaat werken... ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Gerard 76 Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Tjonge zeg,32 Gig,is dat geen overkill? Hier staat de box vaak in timeshift via de PTS plugin. Gewoon op een 8 Gb CF. Nog nooit iets vreemds opgemerkt.
EBOR Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 8 gb is veel te klein, als je permanet timeshift gebruikt. Als om 19.00 na een zender kijkt kom je op het eind v/d avond in de problemen. Maar 32 gb krijg ik niet aan de praat. Heb hem nu op de HDD gezet. Kijken hoe dit gaat. gr DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse, Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V, Monitor Audio Gold 200 4G
SnijdeA Geplaatst: 29 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2010 Origineel bericht van: Gerard 76 Tjonge zeg,32 Gig,is dat geen overkill? Hier staat de box vaak in timeshift via de PTS plugin. Gewoon op een 8 Gb CF. Nog nooit iets vreemds opgemerkt. Nee, want na 2 uur TV kijken is die 8 GB vol. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
likus Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Is het wel zeker, dat het stoppen van de timeshift (dus dat de teller naar 0:00 springt en je weer op het huidige tijdstip aanbeland bent) een gevolg is van het opraken van de geheugenruimte op de CF of USB-stick? Ikzelf heb hiervoor een USB van 16 GB, en zie dit af en toe gebeuren na een uurtje of 2 op een SBS6 of RTL7 of zo. De bandbreedte is daar toch niet zodanig, dat deze 16 GB in 2 uur opgebruikt heeft... Misschien moet ik anders ook eens met de permanente timeshift bekijken of het dan wel goed gaat. DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-TQnap NAS TS-210 Canal Digitaal & DigitenneWavefrontier T55 / Triax 88met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411
SnijdeA Geplaatst: 29 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2010 Origineel bericht van: likus Is het wel zeker, dat het stoppen van de timeshift (dus dat de teller naar 0:00 springt en je weer op het huidige tijdstip aanbeland bent) een gevolg is van het opraken van de geheugenruimte op de CF of USB-stick? Ikzelf heb hiervoor een USB van 16 GB, en zie dit af en toe gebeuren na een uurtje of 2 op een SBS6 of RTL7 of zo. De bandbreedte is daar toch niet zodanig, dat deze 16 GB in 2 uur opgebruikt heeft... Misschien moet ik anders ook eens met de permanente timeshift bekijken of het dan wel goed gaat. Hangt af van de image en de PTS die je gebruikt. Ik ken PTS software waarmee je een buffer kan instellen, bijvoorbeeld 2 uur, en na die 2 uur ben je hem gewoon kwijt. Jammer. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
bigtwin Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Anders gevraagd, wat is de grootste CF kaart die wel werkt met timeshift? Kom ik dan op 16 Gb uit? ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
SnijdeA Geplaatst: 29 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2010 Als Ebor in de buurt woont, dan kan ie zijn 32 GB CF kaart in mijn DM testen met Gemini2. Ik heb hem een PM gestuurd. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Gerard 76 Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Origineel bericht van: SnijdeA Origineel bericht van: Gerard 76 Tjonge zeg,32 Gig,is dat geen overkill? Hier staat de box vaak in timeshift via de PTS plugin. Gewoon op een 8 Gb CF. Nog nooit iets vreemds opgemerkt. Nee, want na 2 uur TV kijken is die 8 GB vol. Na 2 uur ben ik die tijd wel ingelopen met 't doorskippen van reclameblokken. Blijkbaar "shift" jij meer dan ik doe.
SnijdeA Geplaatst: 29 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2010 Dat snap ik, maar als je net effe 5 minuten in de timeshift zit en dan is net die CF kaart vol ... dan ben je 5 minuten kwijt. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
likus Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Origineel bericht van: Gerard 76 Na 2 uur ben ik die tijd wel ingelopen met 't doorskippen van reclameblokken. Blijkbaar "shift" jij meer dan ik doe. Met kleine kinders moet je (of de vrouw) regelmatig even pauzeren, helaas... DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-TQnap NAS TS-210 Canal Digitaal & DigitenneWavefrontier T55 / Triax 88met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen