likus Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 Ik heb in OpenPli nog geen device manager gevonden... Misschien kan ik via de web-interface bekijken hoe vol deze "harde schijf" is. Dat is een test waard. DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-TQnap NAS TS-210 Canal Digitaal & DigitenneWavefrontier T55 / Triax 88met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411
SnijdeA Geplaatst: 30 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2010 Origineel bericht van: EBOR Je kan in de devicemanager zien hoe vol hij is. Heb nu 2 gb sandisk cf erin. timeshift werkt nu wel goed. 32 gb kingston werkt dus niet. gr Doe eens gek, zet Gemini2 op je box, start de device manager, formatteer je CF kaart, geef hem een naam, test de timeshift op de CF kaart, zet dan je oude OS weer terug en test hem weer. Half uurtje werk. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
bigtwin Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 Stuur het kaartje anders maar naar mij toe, probeer ik bovenstaande wel even... ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
likus Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 Hè, misschien een stom idee, maar misschien is het wel mogelijk in te bouwen door image-bouwers. Wanneer de timeshift-functie zijn limiet bereikt (hetzij door de ingestelde tijd, of de beschikbare opslagruimte), zou het dan niet mogelijk zijn dat het apparaat gewoon stopt met het toevoegen van nieuwe -extra- data aan het bestand, maar het wel beschikbaar laat voor afspelen. Zo kan het pas verwijderd worden door bijvoorbeeld het wisselen van de service waarvan wordt opgenomen. Als ik dit draadje zo doorneem, zou dat veel oplossen... Kan natuurlijk gewoon onmogelijk zijn, maar ik dacht, ik doe een gooi! DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-TQnap NAS TS-210 Canal Digitaal & DigitenneWavefrontier T55 / Triax 88met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411
SnijdeA Geplaatst: 30 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2010 Origineel bericht van: likus Hè, misschien een stom idee, maar misschien is het wel mogelijk in te bouwen door image-bouwers. Wanneer de timeshift-functie zijn limiet bereikt (hetzij door de ingestelde tijd, of de beschikbare opslagruimte), zou het dan niet mogelijk zijn dat het apparaat gewoon stopt met het toevoegen van nieuwe -extra- data aan het bestand, maar het wel beschikbaar laat voor afspelen. Zo kan het pas verwijderd worden door bijvoorbeeld het wisselen van de service waarvan wordt opgenomen. Als ik dit draadje zo doorneem, zou dat veel oplossen... Kan natuurlijk gewoon onmogelijk zijn, maar ik dacht, ik doe een gooi! Hmm, ik kijk 3,5 uur lang naar een zender, er begint een leuke film, ondertussen af en toe pauzeren, na een half uur film kijken is mijn kaartje vol en de rest wordt niet opgenomen ... dan kan ik de rest dus ook niet zien he. Nee, dat lijkt me niet handig. Ik denk dat het beter zou zijn om bij volle opslag het begin van de opname te verwijderen om zodoende aan het eind weer toe te kunnen voegen. De UPC mediabox doet het ook zo, heb ik altijd handig gevonden. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
SnijdeA Geplaatst: 30 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2010 Op het dream forum heb ik gevraagd welke 32 GB CF kaart goed werkt. Ik kreeg het volgende antwoord : You can use a Transcend Extreme-Speed 32GB Compact Flash (CF) Speicherkarte 400x (70 EUR). This one is working fine for timeshift. (Format it with EXT2!) Ik ga er vanuit dat het klopt en aangezien de prijzen voor dat merk erg meevallen, heb ik de 64 GB versie maar besteld. We zullen zien. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
EBOR Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 Die Kingston van mij is 20 mb/s De sanndisk 30 mb/s heb nu een usb stick gaat ook goed. Denk dat het aan de snelheid licht. gr. DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse, Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V, Monitor Audio Gold 200 4G
Gast MiLo Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 Ik denk aan het image. Probleem in het DMM image is dat de opname niet page-aligned geschreven naar het device (in 4k blokken dus). In OpenPLi heb ik dat opgelost door de buffering aan te passen. Voor die fix kon ik op geen enkel flash medium opnemen (ik heb alleen trage ouwe zooi qua flash spul), na die fix werkte zelfs de antiekste kaart en stick die ik maar kon vinden, en kon ik bijvoorbeeld BBC-HD opnemen op een CF kaart in de 7025, en een stuk of vier gelijktijdige HD opnames (met de VU) naar een 16GB USB stick van een tientje werkte toen ook zonder overruns.
SnijdeA Geplaatst: 30 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2010 Even rekenen. Een HD timeshift is 1 GB per 15 minuten. Dat is 1024 MB per 900 seconden. De schrijf snelheid moet dus 1,14 MB/Sec zijn. Daarnaast ben je ook aan het lezen natuurlijk. Elke kaart zal dat makkelijk halen. Sandisk is goed, klopt, maar ook erg duur. De 16 GB Sandisk was 80 euro, voor minder heb je een Transcend van 32 GB die 2 maal zo snel is. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
likus Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 Vanmiddag heb ik een test-timeshiftje laten lopen. Op RTL7 HD heb ik met mijn USB-stick van 16 GB maar liefst 230 minuten timeshift opgenomen. Ik heb intussen in de webinterface meegekeken hoe de beschikbare ruimte op de usb-stick van deze 16 GB naar 0 GB terugliep. Toen deze zojuist de 0 GB bereikte, had ik verwacht om op mijn beeldscherm de reeds eerder genoemde 0:00 / 0:00 boven een balk te zien. Maar dat gebeurde niet; ik zag dat de opgenomen tijd niet verder opliep en de afgespeelde tijd wel - precies zoals ik het zojuist voorstelde - en het opgenomen tijdvak kon ik gewoon afkijken en/of doorspoelen tot het einde van de opname. DAAR kreeg ik pas die balk met 0:00 / 0:00, die ik ook regelmatig krijg wanneer ik op een willekeurige avond iets op de timeshift gezet heb. Dit stoppen van de timeshift heeft dan dus blijkbaar niets met de opslagcapaciteit meer te maken. Er is iets anders, wat er voor zorgt dat je "opeens bij bent" met de timeshift. Wat, daar heb ik helaas geen flauw idee van... DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-TQnap NAS TS-210 Canal Digitaal & DigitenneWavefrontier T55 / Triax 88met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411
EBOR Geplaatst: 3 november 2010 Geplaatst: 3 november 2010 Moet toch opnieuw flashen voor de nieuwe Newnigma, laat ik eerst maar eens Timeshift met PLI proberen, maar ik mis Cccam 2.0.11 in de downloads, deze heb ik nodig voor de interne share met TD en kathrein. Waar kan ik deze handmatig plaatsen. welke moet ik hebben ppc mipsel? gr. DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse, Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V, Monitor Audio Gold 200 4G
SnijdeA Geplaatst: 3 november 2010 Auteur Geplaatst: 3 november 2010 Waarom dan niet gewoon gelijk de nieuwste ccCam ? Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
EBOR Geplaatst: 3 november 2010 Geplaatst: 3 november 2010 Die werkt niet samen met mgcamd, op mijn triple dragon & Kathrein. DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse, Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V, Monitor Audio Gold 200 4G
Reggie Geplaatst: 3 november 2010 Geplaatst: 3 november 2010 Hi, waar kan ik de permanent timeshift plugin (voor DM8000) vinden in Open Pli?
EBOR Geplaatst: 3 november 2010 Geplaatst: 3 november 2010 Even Gogelen, en met usb stick erop zetten. Heb hem er net ingezet, maar waar vindt ik de instellingen terug? gr DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse, Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V, Monitor Audio Gold 200 4G
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen