TangoBravo Geplaatst: 2 februari 2011 Geplaatst: 2 februari 2011 Heb dank, maar laten we de eer wel gedeeld houden, Postman deed het beter. Hier de volgende, weer een haven. Plaatsnaam is voldoende. Staat bekend om één bepaalde vissoort, je ziet de speciale boten daarvoor ook in deze haven liggen. T B
Crazy Sat Geplaatst: 2 februari 2011 Geplaatst: 2 februari 2011 Doet me spontaan denken aan mosselen , dus : Havenkade Elburg feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
Crazy Sat Geplaatst: 2 februari 2011 Geplaatst: 2 februari 2011 Moet nog de deur uit , dus zal maar een nieuwe plaatsen. Ergens in Nederland , graag wat en waar. feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
TangoBravo Geplaatst: 2 februari 2011 Geplaatst: 2 februari 2011 Die havenkade van Elburg is helemaal goed, maar de volle tien punten heb je niet verdiend... Mosselen.... bbrrr... ik moet er niet aan denken, en daarbij komt ook nog dat de mosselen die ik ken zout water nodig hebben, hoewel Elburg een (Zuider)zeehaven is/was, is het zoute water daar nu echt niet meer te vinden. Nee, denk eens aan een heerlijke ..... ...... ??? Omdat Elburg verder wel goed was gaan we verder met de foto van Crazy Sat, maar ik hoop wel dat Crazy Sat nog even de vissoort een keer goed invult. T B
DeBeek Geplaatst: 2 februari 2011 Geplaatst: 2 februari 2011 Het is niet in Duitsland want daar kunnen ze geen SCHE zeggen, ( Soldaat van Oranje ) Dus is het Scheveningen Museum Beelden aan Zee
Crazy Sat Geplaatst: 3 februari 2011 Geplaatst: 3 februari 2011 @TangoBravo : Google even op "mosselen + havenkade" , en je vindt in Elburg een Vishandel/Palingrokerij (Havenkade 25). Dus met de paling zal ik er nu wel 100% verdiend hebben. En idd. de mosselen uit Nederland trekken op geen fluit. Ik woon op 5 km. van de Franse grens en ga in Steenvoorde mijn "moules bretonnes" halen , hééérlijk. iets duurder maar ontzettend lekker. @DeBeek : Uiteraard correct. zie : wiki terug aan jou. feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
TangoBravo Geplaatst: 3 februari 2011 Geplaatst: 3 februari 2011 Origineel bericht van: Crazy Sat @TangoBravo : Google even op "mosselen + havenkade" , en je vindt in Elburg een Vishandel/Palingrokerij (Havenkade 25). Dus met de paling zal ik er nu wel 100% verdiend hebben. Helemaal goed! De paling uit Elburg is zelfs buiten onze landgrenzen bekend, er zit nog een ouderwetse palingrokerij die houtgestookt zijn paling rookt, een eeuwenoud ambacht. Op de foto zijn onderaan ook 4 Elburger Botters te zien, de scheepjes waarmee de oude Zuiderzee nog bevaren is. En ook is de oude scheepswerf nog te zien die meer dan 200 jaar door dezelfde familie werd beheerd, en kort geleden in handen is gekomen van de Botterstichting. T B
DeBeek Geplaatst: 4 februari 2011 Geplaatst: 4 februari 2011 Staat in de Top 100 der Nederlandse UNESCO-monumenten.
Janneman Geplaatst: 4 februari 2011 Geplaatst: 4 februari 2011 Ok, die tip met Unesco maakte het wel heeeeel makkelijk Volgende: Waar is dit en wat gebeurd hier momenteel?
Janneman Geplaatst: 4 februari 2011 Geplaatst: 4 februari 2011 Het is in Nederland en niet in de Randstad
vGnp Geplaatst: 4 februari 2011 Geplaatst: 4 februari 2011 Zie voor benamingen plaatje. Is momenteel de grootste bouwput van Nederland, met twee energiecentrale's in aanbouw, en eentje die nog in de pipeline zit. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Aanbevolen berichten