Ga naar inhoud

Satelliet verstoort tv signaal

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds gisteren hebben we digitale tv (Belgie) van Telenet via een digicorder. Tijdens de installatie was de satelliet receiver niet ingestoken (stopcontact dus) en zag het er allemaal goed uit. Gisteravond zag ik dat het beeld op 2 digitale zenders (via de digicorder dus niet de satelliet) niet om aan te zien was. Ik ben wat gaan proberen en ik kwam erachter dat als ik de coax van de satelliet loskoppel of de satreceiver uittrek het signaal onmiddellijk perfect is. Zodra ik de coax van de satelliet weer aansluit is het weer mis. (heel veel foute pakketten en een signaalsterkte van 0%) Op 1 of andere manier wordt het kabel signaal dat de digicorder ingaat gestoort door het signaal van de sat receiver. Heeft iemand een idee hoe ik dat kan oplossen? Is er speciale coax kabel voor de satelliet beschikbaar of speciale connectoren waarmee dit verholpen zou kunnen worden?

Ron.

Geplaatst:

poe,

lastig maar wel even voorop een waarschuwing

de coax aan en afkoppelen zonder de receiver van de stroom te hebben gehaald kan de tuner stuk maken.

heb je de receivers soms op een en dezelfde stopkontakt?

aardlus / aarding kabel-coax is niet goed.

ciao

Eleanor

Blancmange

Geplaatst:

Bedankt voor het snelle antwoord!

De satelliet kabel en de gewone tv kabel komen uit hetzelfde wanddoos, aangezien de bekabeling onder de vloer ligt is daar niet meer veel aan te doen?

Met analoge tv hebben we nooit last gehad en de andere digitale zenders hebben perfect beeld, signaalsterkte 99% (max) en geen foute pakketten. Alleen die 2 zenders geven problemen. Ik heb de coax van de satelliet nog eens stevig aangedraaid en een andere connector erop gezet en dan wordt het iets beter maar niet veel?

• Beheerder
Geplaatst:

Ik denk dat je veilig mag stellen dat de frequentiegebieden van de beide systemen elkaars signaal op dezelfde kabel verstoren.

Ik vrees dat je voor je satellietschotel een aparte kabel zult moeten gaan trekken.

In jouw geval dus waarschijnlijk buitenom met een gaatje door de muur.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

zijn er 2 kabels ingevoerd in de wanddoos of maar 1, als er twee in zitten dan zou je die van de sat er uit kunnen hallen

en even verlengen ,zit er maar 1 in ,dan zit er in de meter kast of ergens anders

een splitter waar de kabels weer samen komen ,dan zal je vandaar uit een nieuwe kabel moeten

treken

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: satencom
zijn er 2 kabels ingevoerd in de wanddoos of maar 1, als er twee in zitten dan zou je die van de sat er uit kunnen hallen
en even verlengen ,zit er maar 1 in ,dan zit er in de meter kast of ergens anders
een splitter waar de kabels weer samen komen ,dan zal je vandaar uit een nieuwe kabel moeten
treken

In de wanddoos zit 1 kabel, in de meterkast zit een combiner (fc-comb sat-kn) waar de sat coax en de kabel coax in gaat en de kabel naar de wanddoos uit. Als ik de sat kabel van die combiner afhaal heb ik opnieuw perfect beeld. Dus het ligt er inderdaad aan dat kabel en satelliet over 1 lijn gaan. Het probleem is dat ik eigenlijk geen nieuwe kabel wil leggen en het dus graag zou willen oplossen met 1 kabel?
Geplaatst:

bij een ex-collega enkele jaren terug was er ook zo'n combiner in de meterkast

een koopapp. met GSO op dak en toch CAI van upc

daar we helemaal niks konden ontvangen op sat kwam de monteur

die trok de combiner ertussen uit

stelde de receiver in

en beeld

hij vertelde zelf dat die combiner wel van een heel povere kwaliteit was... (kan dat vervangen worden door een betere?)

ciao

Eleanor

Blancmange

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch

hij vertelde zelf dat die combiner wel van een heel povere kwaliteit was... (kan dat vervangen worden door een betere?)
ciao

Ik kan uiteraard de combiner vervangen, graag zelfs als daarmee het probleem verholpen is, maar ik weet niet of er betere combiners zijn. Ik neem wel aan dat meer mensen een dergelijke combiner hebben? Ik heb hier nog eens gezocht en de SEW 121f wordt aangeprezen (17,50). De mijne kost 14,50 dus of dat veel zoden aan de dijk zet?
Kan er ook een kwaliteitsverschil in de wanddozen zitten?
Geplaatst:

als er slordig is geïnstalleerd kunnen er problemen optreden...

massamantel niet goed of zelfs sluiting met kern etc.

maar dat kun je zelf snel ontdekken

of er breuk is in de coax dat kun je niet zo snel ontdekken dat betekend eruit trekken en nieuwe coax aanbrengen.

de kwaliteit van die combiner kan ik je helaas niet in raden, daar komt vast een ander sat-lid op terug.

ciao

Eleanor

Blancmange

Geplaatst:

De wanddoos zit wel niet heel lekker vast, hij beweegt een beetje mee dus daar kan ik naar kijken. Maar waar moet ik op letten als ik de doos opendraai? Hoe kan ik bv. zien of de massamantel niet goed is of dat er sluiting wordt gemaakt?

Geplaatst:

apparatuur uit.

en dan allemaal losschroeven

die korte stukkies kabel uit de doos inspecteren...

zelf een enkel massa draadje kan achter de open kontaktdoos al problemen geven

dat is enkel ter plekke vast te stellen

als er echt genoeg kabel in de doos zit snij die coax nieuw aan en herinstalleer.

dat die stomme dozen een beetje wiebelen is niet zo'n punt maar verkeerde massa of zelfs sluiting wel.

ciao

Eleanor

Blancmange

Geplaatst:

zou je even een foto kunnen maken van de combiner

hij zal er ongeveer zo uit zien

post-33015-1318261385,8124_thumb.jpg

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: satencom
zou je even een foto kunnen maken van de combiner
hij zal er ongeveer zo uit zien

Jij hebt er al een foto van gemaakt :D Zo ziet ie er exact uit.
Geplaatst:

zit hij wel goed aan gesloten links tv en rechts sat en ook even kijken bij de wand doos

een van de beide kan ook stuk zijn natuurlijk

Geplaatst:

staan die tuner van de sat of digicorder niet gewoon verkeerd ingesteld?kanaal 36 en 38 zijn hiervoor normaal gezien vrij gelaten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen