vanthjo Geplaatst: 22 oktober 2010 Geplaatst: 22 oktober 2010 Allen, Ik heb enkele vragen rond de bootloader van de rebox9000. Er zijn al enkele topics rond gepost en heb wel een vermoeden hoe het in mekaar zit, maar misschien is het voor iedereen nuttig om deze vragen hier allemaal samen te zien: Vraag 1 Rebox biedt nu versie 1.23 aan. Is er ergens te lezen welke bugs of problemen deze zou oplossen. Met andere woorden, is er volgens hen een goede reden om te upgraden Vraag 2 Kan je met AAF ook de nieuwe boot loader 1.23 er op zetten? Of kan het enkel met Porter zoals rebox op de website aangeeft. Als het met AAF ook gaat, hoe doe je dit dan concreet (Of is er ergens een duidelijke handleiding te vinden) Vraag 3 Met AAF kan je de maxi boot loader installeren. Deze laat je toe om de reseller id van de box te wijzigen (na het verzetten van de reseller id zal de box ook firmware op USB aanvaarden van de betreffende reseller (ocatgon bijvoorbeeld)) Hoe relateert de Maxi boot loader tot de rebox boot loader versies? Heeft de maxi boot loader ook een versie? Zitten er bij recentere versies van AAF ook recentere versies van de maxi boot loader? Vraag 4 Kan je met Porter zomaar de boot loader upgraden naar versie 1.23 van rebox als de maxi boot loader al op je box staat. Alvast hartelijk bedankt voor de verklaring Jo
snelle willie Geplaatst: 12 december 2010 Geplaatst: 12 december 2010 Ik weet alleen dat de bootloader is voor de pixels op het beeldscherm is. Sinds gisteren zaterdag 11 december heb ik weer een hoop pixels voorbij zien komen, zou dit nog op te lossen zijn??
Moderator ceesv Geplaatst: 12 december 2010 Moderator Geplaatst: 12 december 2010 Voor het pixel probleem, wat sommigen van ons waarnemen, heeft een van onze leden (Edwin40) een doeltreffende oplossing gevonden. Hij heeft de oude box met pixels ingeruild en er een nieuwe Rebox voor opgehaald. Daarmee was het probleem opgelost. Met enig zoeken zal je de bootloader nog wel op internet terug vinden, Rebox heeft hem ondertussen van hun site gehaald. Het lijkt mij een hardware probleem te zijn. Toen ik lang geleden nog hardware repareerde, kwam ik zulke problemen ook wel eens tegen. Het verleggen van leidingen, of het extra ontkoppelen van voedingsspanningen was dan meestal de oplossing. Ook kan er een probleem met je schermgeheugen, of de adressering hiervan, de pixelregen veroorzaken. Rebox heeft ondertussen aangegeven, dat het vervangen van de bootloader geen zin heeft. Ervaringen van pixel "bezitters" lijken Rebox hierin gelijk te geven. Probeer een schermafdruk te maken van je pixel probleem, en leg het probleem bij je handelaar neer. Je kan eventueel de thread, waarin het omruilen de oplossing was printen, en bij je toestel voegen, wanneer je hem ter reparatie aanbied. >Linkje< Succes. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Audioniek Geplaatst: 12 december 2010 Geplaatst: 12 december 2010 Antwoorden op de vragen van de topicstarter: Vraag 1: Is er ergens te lezen welke bugs of problemen deze zou oplossen. Voor zover ik weet is er geen bugfix/added features lijst gepubliceerd. Vraag 2: Kan je met AAF ook de nieuwe boot loader 1.23 er op zetten? Ja, mits je een recente versie van AAF gebruikt. De RE-9000 krijgt dan de VASTE reseller ID van de Atevio AV7000HD. Bij recente versies van AAF zitten uitgebreide PDF-jes wat er allemaal kan en hoe het moet. Vraag 3: Hoe relateert de Maxi boot loader tot de rebox boot loader versies? Heeft de maxi boot loader ook een versie? Zitten er bij recentere versies van AAF ook recentere versies van de maxi boot loader? Er is geen relatie tussen Rebox bootloaderversies en Maxi Uboot loaderversies. Deze loaders hebben ongerelateerde versienummeringen en verschillende functionaltiteit en (on)mogelijkheden. In andere woorden: als er een nieuwe Rebox bootloader verschijnt hoeft dat niet te betekenen dat er ook een nieuwe Maxi Uboot loader komt. Als je de laatste Maxi Uboot wilt hebben, eenvoudigweg de meest recente AAF gebruiken. Vraag 4: Kan je met Porter zomaar de boot loader upgraden naar versie 1.23 van rebox als de maxi boot loader al op je box staat. Nee. De Maxi Uboot loader heeft geen ondersteuning voor het Kermit protocol dat door Porter gebruikt wordt. Als Maxi Uboot eenmaal op de Rebox staat kun je wel terug naar de Fortis bootloader 1.23 via AAF, maar dan verandert de Rebox in een Atevio. Van de originele Atevio bootloader naar Rebox met Porter lukt ook niet: dan geeft de box een error code dat de reseller ID niet matcht. Er is dus geen weg terug. Om dezelfde reden kun je een RE-8000 ook niet veranderen in een RE-9000 met originele loader of de loader van een RE-8000 updaten. Groeten, Audioniek. 2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000 Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd) SAB Unix Triple HD (eigen E2image) Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor
abrahamsat Geplaatst: 13 december 2010 Geplaatst: 13 december 2010 Audioniek,wat je hierboven beweerd grenst aan iemand die dicht bij de materie zit,prima!ben je mischien gelieerd aan een sat- boer,of rebox? dit vind ik namelijk insiderinfo,die ik op geen enkel ander forum ben tegengekomen. dank je!
Audioniek Geplaatst: 13 december 2010 Geplaatst: 13 december 2010 abrahamsat, Dank voor het compliment, maar in dit geval is het toch een kwestie van vooral Duitse fora lezen, goed opletten, een beetje nadenken en voorzichtig experimenteren. Ik kwam namelijk ook in de verleiding om eens andere reseller-firmware en/of Enigma2 te proberen, en kwam er al vroeg achter dat dat wel zou lukken, maar ook dat er daarna geen weg meer terug was naar de originele Rebox configuratie. En mijn winkelier heeft terecht in de reparatievoorwaarden staan dat dan de garantie vervalt. Originele loader houden dus, zeker in het geval van een RE-8000 of RE-4000. Ik werk al 35 jaar in IT en consumentenelektronica en heb geen connectie met een sat-winkelier of Rebox. Groeten, Audioniek. 2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000 Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd) SAB Unix Triple HD (eigen E2image) Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen