Ga naar inhoud

[DM7000] problemen met 2e scartaansluiting

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb net iets vreemds ontdekt aan de vcr scart aasluiting van mijn Dreambox. Ik heb vaker op deze scart aansluiting een 2e tv aangesloten en had dan altijd op beide beeld. Nu wil ik dat weer proberen maar het beeld blijft zwart. Als ik een 2e tuner of videorecorder aansluit en kies in het menu voor videorecorder geeft dat apparaat wel beeld. Ik gebruik dezelfde scart kabel daarvoor en heb sinds het wel op 2 tv's werkte geen instelling gewijzigd. Ik heb van alles geprobeerd maar het lukt me niet meer. Heeft iemand hier een verkalring voor?

Geplaatst:

ik denk dat je het wel hebt geprobeerd ,je moet de tv handmatig omzetten naar een AV kanaal

anders werkt het ook niet, de eerste scart aansluiting schakelt automatisch ,maar de 2de niet

werkt de 2de tv wel op de op de eerste scart aansluiting ,als dat wel werkt misschien even een andere scart kabel proberen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

hoi,

nou ik had een extra kabel gemaakt voor een 2e tv en dat werkte niet. toen heb ik het aangesloten zoals het wel altijd heeft gewerkt.

Ik heb de bovenste scart altijd gewoon naar mijn tv lopen.

op de onderste scart zat een kabel in die ik of in een 2e toestel stopte of in een andere ontvanger (wegens tekort scart aansluitingen op mijn andere tv). Bij de 2e tv had ik zonder wat op de dreambox te hoeven instellen gewoon op beide beeld. zat de scart in de 2e ontvanger dan moest ik in met menu voor videorecorder kiezen of de dreambox uitzetten.

Nou werkt dat laatste nog wel maar ik krijg geen beeld meer op de 2e tv. Ik was eerst met andere kabels en tv bezig toen ik het ontdekte maar ook als ik het weer precies zo doe zoals het in juni nog wel werkte blijft dat zo. Dus met dezelfde kabels en tv. Ik heb er zelfs foto's van dat op beide het menu van de dreambox zichtbaar was.. enige wat ik inderdaad moest doen was de scart selecteren op de 2e tv...

nu heb ik de dreambox net open gemaakt of er mischien wat los zit maar dat kan helemaal niet. dan zou eerder de bovenste niet moeten werken want zit allemaal aan elkaar.

ik heb het nu ook met meerderde kabels geprobeerd...en hij werkt dus wel gewoon met de 2e ontvanger...dus daar ligt het niet aan.

zou het opnieuw installeren van de image kunnen helpen?

Ik heb er echt geen verklaring voor...

Ik hoop dat iemand nog een tip heeft.

Geplaatst:

ik heb nog wat geprobeerd en een schone image er op gezet en dat lostte het probleem niet op. ik kan zo niet zien dat de aansluiting beschadigd is.

wel nog wat anders waar ik over begin te twijfelen. de scartkabel gaat er soms wel wat lastig uit maar begin ook een linkt te leggen met het volgende.

Toen ik de stroomstekker van de 2e tv in het stopcontact stopte vloog de aardlek eruit. bleek dat er wat los zat in het stekkerblok. Andere gepakt en tv ging aan. Maar toen werkte die scartverbinding dus niet. De scartkabel was de enige kabel die in de tv zat. Zou het kunnen dat het output gedeelte van de 2e scart beschadigd is geraakt door de kortsluiting? is dit op een of andere manier te controleren? en zit er een weerstand voor de in/output chip die er misschien uit is gevlogen?

Ik begin er over te twijfelen maar vind het wel vreemd dat input op de 2e scart en in en output op de 1e scart nog wel gewoon werken..

Geplaatst:

ik denk dat het is gekomen door dat je zelf een kabel hebt gemaakt en niet werkte ,en toen heb je de bekabeling zo weer aangesloten zo als het in het begin wel werkte , en nu niet meer ,en wat dat nou kan zijn, dat is zo 1.2.3 ook niet zegen ,en wat je nu nog zou kunnen doen is

een Scart verdeler er tussen zetten via de eerste aan sluiting op de satelliet ontvanger

als je precies wilt weten hoe het werkt moet even zoeken op scart pinout in Google

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

ik heb geen kabel zelf gemaakt. het is gewoon een andere dan die ik normaal gebruikte. het is een s-vhs en audio kabel van 10 meter die op een scart blokje zitten.

ik zit nu alles weer terug te halen en op zich weet ik ook niet meer 100% zeker of die kabel er tussen zat tijdens de kortsluiting.

maar zo'n scartverdelen is dat met schakelaar en levert die verlies op? heb er nu wel 1 maar dan zie je duidelijk dat die er tussen zit.

Geplaatst:
Origineel bericht van: tajvdz
hoi,
nou ik had een extra kabel gemaakt voor een 2e tv en dat werkte niet

zo kwam ik aan mijn vorige antwoord

je kunt er ook een kopen met een versterker

Geplaatst:

nou nog even heel goed gekeken maar los contact is het niet..

ik denk toch dat door de kortsluiting het kapot is gegaan.

kan iemand dit verhaal herkennen?

Geplaatst:

de enigste optie die ik je nu nog kan aanraden is de gehele kabel vervangen ,je koopt 10 meter

scart kabel met twee scart stekers , en 1 van stekers haal er van af en die zet je er boven weer aan

dat is wel even secuur werkje ,heb je dat klaar dan koop je een goede scart Splitter met twee uit gangen

voor de 2 tv's en een aan taal ingangen, en die sluit je aan op de eerste scart aansluiting van je satontvanger ,om dit probleem te herstellen zul toch enige kennis van elektronica moeten hebben wat er nou precies stuk is

Geplaatst:

aan de kabel die ik nu gebruik mankeert niets. als ik hem op de bovenste scart aansluit werkt het gewoon. het ligt aan de onderste scart van de dreambox..

dus kabel vervangen lost het niet op.

enige is dat de onderste scart niet meer goed functioneert en ik me afvraag hoe het stuk is gegaan. ik denk door die kortsluiting.. al weet ik dus niet wanneer het voor het laatst wel heeft gewerkt.. in juli zo ie zo. daarna heb ik het alleen op input gebruikt en dat werkt nu dus ook. op zich logisch want de kabel die er nu tussen zit heeft 2 scartblokjes met in-output schakelaar waardoor als er kortsluiting is geweest alleen over die pinnen signaal / stroom is gegaan...

Geplaatst:

ik vermoed ook dat daar de storing zit in de verdeelstekker met de schakelaar ,

dus het kan zo weer gebeuren

daar om raad ik je ook aan om de kabel te vervangen , deze kabel die zal

wel goed zijn maar deze werkt alleen maar met de verdeelstekker met de schakelaar,

en met deze kabel zo als je het nu hebt levert ook alleen maar signaalverlies op, van

daar die optie met een nieuwe kabel

Geplaatst:

nou laten we nu ophouden over die kabel en het scartblokje.

ik heb het ook met andere kabels geprobeerd en dat geeft hetzelfde resultaat. Enige conclusie die ik en iedereen die het heeft gezien kunnen trekken is dat alleen de output op de 2e scart aansluiting niet meer werkt. ongeacht welke kabel er op aangesloten wordt!

wat ik alleen wil weten is of de scartaansluiting op de dreambox gevoelig is voor kortsluiting

en de kortsluiting is niet ontstaan met de scartkabel maar met de stroomstekker van de tv. die stopte ik in een bleek later loszittende stekkerdoos. die is al lang gereparreerd!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen