Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb een paar weken geleden de 7141 aangeschaft

heel vaak heb ik dat de ontvanger vast loopt tijden het zappen, dan zie je op de ontvanger wel het kanaal nummer veranderen maar het beeld blijft staan waar hij op stond.

ook heb ik als ik de ontvanger aan wil zetten dat er op het display --:-- blijft staan en er geen beeld komt.

Hebben meer mensen dit of is dit wederom een kwaal van de ontvanger?

Geplaatst:

Helaas! Die mening moet ik met je delen... Mag het misschien niet zeggen, maar hoe meer een ontvanger CDS gecertificeerd is, hoe slechter ze werken. Denk dat dat mede komt door de druk van de koppelverkoop.. Heb al sinds begin van digitale satellietontvangst met zowel 'goedgekeurde' als niet goedgekeurde ontvangers gewerkt en kan zeggen dat de goedgekeurde met stip de meeste problemen hebben...

Pace DVR 501G4 (EF fout bij stroomuitval)

Philips DSR 2110 (Vastlopen gewoon in standby! en zenderlijst spontaan verliezen)

Philips DSR 7121 (Vastlopers, instabiel)

Philips DSR 8121 (Vastlopers, instabiel en opnames gewoon weg)

Philips DSR 7141 (Spontaan INIT, vast vanuit standby --:--)

Ondanks test van CDS ?!? blijvend instabiel.. Het lijkt wel of ze die er bij CDS juist instoppen...

Nu ga ik niet zeggen dat er ontvangers zijn die 100% goed lopen. Ook de beste ontvangers lopen weleens 'klem', maar ze zijn wel stabiel als je gewoon aan het kijken bent. Zeg maar de gewone TV functie..Heb heel wat 'off the shelf' ontvangers gehad soms zelfs hele goedkope maar die prima werkten. In elk geval veel beter dan wat CDS aan de man brengt..

Geplaatst:

nou lekker dan

thnx voor je reactie.

Ik wou al terug gaan naar de winkel maar dat heeft dus geen enkele zin, het is dus weer wachten op canaldigitaal totdatr HUN een software update hebben waardoor de problemen opgelost worden

en nu we toch bezig zijn, in de tijd dat ik dit bericht nu typ zie ik dat me standby lampje van de ontvanger aan blijft maar de tijd is nu verdwenen van het display, die is dus nu helemaal zwart:S

nou schiet mij maar lek maar heb er langzaam genoeg van

Geplaatst:
Origineel bericht van: lelystedeling

en nu we toch bezig zijn, in de tijd dat ik dit bericht nu typ zie ik dat me standby lampje van de ontvanger aan blijft maar de tijd is nu verdwenen van het display, die is dus nu helemaal zwart:S

als je de handleiding gelezen had, dan had je geweten dat dit normaal is daar hij dan in "deep standby" gaat wink
Geplaatst:
Origineel bericht van: unique
Origineel bericht van: lelystedeling

als je de handleiding gelezen had, dan had je geweten dat dit normaal is daar hij dan in "deep standby" gaat wink

dit gebeurde vandaag voor het eerst waarom heb ik dit niet eerder gezien dan?
Geplaatst:

Er zit blijkbaar wel verschil tussen de ontvangers onderling. Ik kan hier op het forum dikwijls lezen dat de 7121 een instabiele ontvanger is die dikwijls vastloopt. Ik heb nu al een jaar een 7121 en die is nog maar 2 keer vastgelopen. Dit wil niet zeggen dat ik honderd procent tevreden van deze ontvanger. Als ik bijvoorbeeld zeg in het menu dat hij niet automatisch een software update of zenderlijst mag inladen, waarom doet hij dat dan wel? En waarom kan ik met de exit toets niet op elke plaats uit het menu? En zo zijn er nog wel een paar dingen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen