Gast adev Geplaatst: 23 oktober 2010 Geplaatst: 23 oktober 2010 Overgenomen uit stekeligheden van de Consumentenbond De heer Meijerink uit De Lutte ontvangt al jaren tv via Canal Digitaal. Dan wordt hij benaderd door Canal Digitaal omdat zijn smartcard aan een betere beveiliging toe zou zijn. Als hij zich vrijwillig aanmeldt, krijgt hij een nieuwe card en op proef drie weken lang een pakket met HDzenders. Bij zijn nieuwe card krijgt hij het advies de oude te vernietigen. Na drie weken wordt de nieuwe card geblokkeerd en zit hij zonder ontvangst. Dan belt Canal Digitaal met de mededeling dat zijn oude zenderpakket niet meer leverbaar is en dat hij in plaats van €70 per jaar €120 moet gaan betalen. Als de Consumentenbond om opheldering vraagt blijkt: door het omruilen van de smartcard is het contract van Meijerink met een jaar verlengd, krijgt hij een deel van de tot eind dit jaar betaalde abonnementsprijs terug, moet hij €15 voor het nieuwe kaartje betalen plus de abonnementskosten voor het nieuwe jaarcontract. Dat alles verwerkt tot één bedrag, zonder uitleg. Mooie actie van Canal Digitaal.
paqbro Geplaatst: 23 oktober 2010 Geplaatst: 23 oktober 2010 Origineel bericht van: DeBeek En wat is het nut van dit bericht ?.. Een waarschuwing voor anderen denk ik. Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)
Gast adev Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 Origineel bericht van: DeBeek En wat is het nut van dit bericht ?.. De rubriek heet niet voor niks "Stekeligheden". Als je dit niet begrijpt kan ik je ook niet helpen maar het lijkt me een goede waarschuwing hoe CD werkt en abonnees werft. Bijvoorbeeld vernietig niet je smartcard. Als je bijvoorbeeld al jaren abonnee bent dan krijg je "trouwe klanten korting" wil je dan je abonnement uitbreiden met zeg maar HD zenders dan vervalt je trouwe klanten korting (hoezo trouwe klanten korting) omdat je je contract wijzigt. Als je zulk soort zaken/handelen begrijpt mag je proberen om mij dit uit te leggen. grtz
DeBeek Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 Citaat: Als je dit niet begrijpt kan ik je ook niet helpen Geloof niet dat ik op enige manier op je hulp gevraagt heb. Citaat: De rubriek heet niet voor niks "Stekeligheden Bij de consumenten bond wel ja, hier niet.. P.s ken je de heer Meijerink uit De Lutte persoonlijk ?? Citaat: Als je bijvoorbeeld al jaren abonnee bent dan krijg je "trouwe klanten korting" wil je dan je abonnement uitbreiden met zeg maar HD zenders dan vervalt je trouwe klanten korting Ben al 12 jaar abonnee bij CDS, en ja mijn trouwe klanten korting in na het uitbreiden met het HD pakket blijven bestaan. Familie pakket + alle themazenders uit het oude thema pakket voor de prijs van het familiepakket en 5 euro voor de HD zenders... Goed He van CDS..
Gast adev Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 als je om het nut vraagt is dat een vraag om hulp cq uitleg en als jij je trouwe klantenkorting behouden hebt ben je een uitzondering. Tegenwoordig kan dit niet meer, uiteraard staat het je vrij om daar contact over op te nemen met CD. Of ik die meneer uit De Lutte ken is totaal niet belangrijk. Het is een publicatie van de consumentenbond wat over het algemeen (in ieder geval door heel veel mensen) als een betrouwbare club wordt gezien. Ik begrijp ook niet waarom je zo "opgewonden" moet reageren het is een publicatie en meer niet. En het is fijn dat je tevreden bent met CD en wat mij betreft kan dit topic gesloten qworden.
Gast adev Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 Als extra info: Geachte heer of mevrouw xxxxxx, Wij bedanken u voor uw verzonden e-mail. Met elk aanvullend 'extra' pakket gaat u weer een nieuwe voorwaarde aan van 12 maanden waardoor ook de nieuwe prijzen in rekening gebracht zullen worden. Wanneer u besluit het HD-only pakket te registreren dan zal het Familie-pakket in de kosten verhoogd worden van 13,50 naar 14,95 euro per maand. Aan deze voorwaarden kunnen wij helaas niets meer veranderen. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ook terecht op onze website www.canaldigitaal.nl/service Kijk voor veelgestelde vragen aan de Klantenservice op www.canaldigitaal.nl/vragen Voor vragen over satellietontvangst en hulp of advies van andere schotelbezitters adviseren wij u te kijken op www.satellietforum.com Met vriendelijke groet, Klantenservice CanalDigitaal U kunt niet rechtstreeks reageren op dit bericht. Wilt u reageren op deze email? Ga naar ons contactformulier (Email de Klantenservice) onder Mijn CanalDigitaal. Of klik op https://www.canaldigitaal.nl/mijncanaldigitaal
DeBeek Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 En dit is wat we noemen oud nieuws, want je gaat een nieuw contract aan na pakket wijziging.
Gast adev Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 maar je bent nog wel steeds die "vaste" klant en daar wijzigt niets in. Het is maar net hoe je het bekijkt wijziging bestaand of nieuw contract. CD gaat uit van nieuw want dan moet je minimaal een jaarcontract nemen wat uiteraard veel aantrekkelijker is voor CD
Eduard07 Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 Origineel bericht van: adev maar je bent nog wel steeds die "vaste" klant en daar wijzigt niets in. Het is maar net hoe je het bekijkt wijziging bestaand of nieuw contract. CD gaat uit van nieuw want dan moet je minimaal een jaarcontract nemen wat uiteraard veel aantrekkelijker is voor CD Bij een telefoonabbo gaat het toch net zo? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gast adev Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 Origineel bericht van: Eduard07 Origineel bericht van: adev maar je bent nog wel steeds die "vaste" klant en daar wijzigt niets in. Het is maar net hoe je het bekijkt wijziging bestaand of nieuw contract. CD gaat uit van nieuw want dan moet je minimaal een jaarcontract nemen wat uiteraard veel aantrekkelijker is voor CD Bij een telefoonabbo gaat het toch net zo? Omdat het bij een telefoon abonnement net zo gaat betekend dit nog niet dat het goed is en zo'n abonnement sluit je ook voor een bepaalde tijd af bijvoorbeeld 1 of 2 jaar. Als ik in de sloot spring volg jij dan ?. Bij CD is het altijd voor "onbeperkte tijd" geweest.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen