Ga naar inhoud


Voor En Nadelen van een Dreambox 500HD of VU+ DUO


Ambilight

Aanbevolen berichten

hallo

Ik wil mij een nieuwe HD ontvanger kopen VU+ DUO solo of zou toch een Dreambox 500 hd kopen ik wil er alle twee toch mee delen

of moet ik toch wachten op de Dreambox 800 se

de prijs dat is het eerste verschil VU+ Solo HD TV kost€ 279,00

en de dreambox 500 HD kost € 329,00

 

het gaat mij er om welke van die twee werkt het mooist en het stabielst

 

Groet Ambilight

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast dreamboxsat

Zoals altijd heb je voor iets meer geld €49,- een echte dreambox en anders een chinees of koreaan. Maar op beide kun je tv kijken.Ik ben al heel lang erg blij met m'n dm500HD.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaren in tevreden een dm7020 gehad sinds een week over op een Vu Duo tot nu toe zeer tevreden, volgens een vriend van mij die een dreambox 8000 heeft moet de Vu hier niet voor onder doen, Vu heeft als nadeel dat de tuners op het moederbord ingebouwd zijn, de dreambox 8000 heeft losse tuners.

De 500 HD heeft maar een enkele tuner de VU 2 tuners, ik zou zegggen ga voor de Du Vuo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf stond ik ook voor de keuze met betrekking tot aanschaf HD ontvanger. Heb een DM800HD gehad.

Deze ontvanger draaide voor mij niet stabiel genoeg en heb de DM800HD na 2 maanden ergenis verkocht.

Dan lonk je vanzelfsprekend naar de DM8000HD maar vond het aanschafbedrag van 1000 euri persoonlijk veel te hoog.

 

Nu ben ik in het bezit van 2 stuks VU+ DUO

Ik ben een DreamBox bezitter van het eerste uur maar de VU+ DUO draait perfect. Je merkt in het dagelijks gebruik niet eens dat het geen DreamBox is.

 

Als je aan 2 sat-tuners voldoende hebt is de VU+ DUO een goede ontvanger voor een redelijke prijs.

 

 

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me aan bij bovenstaande. Geef €50,00 meer uit en ga voor de Duo.

 

Vergeet de 500HD, heeft geen USB aansluiting dus uitbreidingen kun je vergeten zoals ondersteuning van USB tuners, USB Wifi, en USB memory sticks of externe HD's. De VU+ duo heeft veel betere hardware, interne HD en speelt inmiddels goed MKV bestanden af van je USB stick.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dreamboxsat

IK kijk altijd maar naar één zender tegelijk ... opnemen doe ik niet vaak ,gaat prima trouwens op een netwerkschijfje, en wil ik dat tegelijkertijd dan kijk ik wel naar een andere zender in de keuken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ambilight,

 

jou topic is een beetje verwarrend daar jij vraagt naar een vergelijking tussen een VU+ SUO solo en een Dreambox 500HD.

 

Wanneer jij echter de VU+ solo en dm500HD bedoelt dan gaat het verhaal op geef een paar tientjes meer uit voor de Dreambox. Wanneer je echter de VU+ Duo (twin) bedoelt dan zou je jezelf eens goed af moeten vragen of je wel eens op wilt gaan nemen en iets anders tegelijkertijd wilt kijken...

 

Succes met je keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn keuze valt op een DM 500HD omdat er op de vu+ alleen maar pli kan draaien. Dat vind ik een ernstige beperking, dan valt zelfs de duo af.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai hier VTIimage op de VU+Solo. Super stabiel. Voordeel tenopzichte van de DB500HD is dat er meer aansluitmogelijkheden zijn. Verder zijn ze gelijkwaardig.

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...